חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"חוזרים לדרך הבעל שם טוב"; החסיד שחווה התגלויות משמיים מדבר

המגיבים שלחו את ר' מענדל לטיפול פסיכיאטרי בתגובה לסיפור על התגלות רוחנית בגיל צעיר, אבל מאמינים לכל סיפורי הבעל שם טוב

שתפו :

צילום: דוד אוריאן

 

הרב מענדל ראטה הוא בנו של האדמו"ר משומרי אמונים, והיה מיועד לשמש באדמו"רות ככל אחיו כפי שנהוג בחסידויות אלו. מגיל צעיר הוא חווה את החיים אחרת ממה שמצופה ממנו, עם נוכחות רגשית ורוחנית עזה במיוחד. אישיות כזו לא מתאימה לתלם ההדוק שחרשו עבורו, והוא נפלט ממסגרת החרדיות כשהתגרש מאשתו, אותה שידכו לו ללא הסכמתו וללא התאמה ורגש.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%a2%d7%a0%d7%a4%d7%94-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%97%d7%96%d7%a8%d7%95/

"הבעל שם טוב נשר מהחיידר!" טוען ר' מענדל, "בניגוד לכל האדמו"רים שעליהם מספרים שלמדו תורה יותר מכולם, הבעל שם טוב ברח מהתלמוד תורה ליער לדבר עם ה' בלי ספרים. החסידות היא מקום של שבירת מסגרת, של עבודת ה' אישית מהלב. עם השנים היא התמסדה והתנוונה לכדי אוסף הנהגות מוכתב כל כך, ההיפך הגמור ממה שהיה הבעל שם טוב. אני לא נגד אבותיי הקדושים והשושלת, אני פשוט נגד השיטה שעבודת השם צריכה להיות העתק של אבי. קודם אנחנו אומרים אלוקינו ואחר כך אלוקי אבותינו. קודם כל צריך להיות לאדם הקשר שלו עם ה' יתברך, באופן שבו הוא חווה אותו. זה לא עובד עם המסגרת הכל כך קשוחה ומוכתבת הנהוגה בחצרות החסידים כיום".

צילום: שוקי לרר

 

ר' מענדל כתב פוסט שבו כתב על חוויות רוחניות ותחושות שהיו אצלו מגיל צעיר, על התפשטות הגשמיות וראיית מראות אלוהיים, על קריאת שמע בפישוט ידיים ורגליים כשכל גופו רועד מעצמת החוויה, על חזרה לגלגול קודם באמצעות משקה פסיכדלי. הגולשים בפייסבוק שלא רגילים לקרוא חומר כזה, ריחמו עליו ושלחו אותו לטיפול. אך התיאור המיסטי מתאים במדויק לסיפורים על תקופת הבעל שם טוב, על עליות נשמה, על תיקון גלגולים קודמים. איך קרה שמהחסידות ההיא מצפים מר' מענדל לשמר רק את השטריימל, שהוא הדבר הכי זניח בדמותו או דרכו של הבעל שם טוב? 

מתוך הקליפים שמענדל יוצר. צילום: דוד אוריאן

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שלום
שלום
1 שנה לפני

רפואה שלימה במהירה

מענדל קטשופ מאכער
מענדל קטשופ מאכער
1 שנה לפני

חולה נפש שמדמיין שביקר בעולם האצילות ושהוא המשיח

Last edited 1 שנה לפני by מענדל קטשופ מאכער
ברוך
ברוך
1 שנה לפני

אתם משווים אותו לבעל שם טוב זו כבר בורות בפני עצמה

ניקול
ניקול
1 שנה לפני

מדהים מושלם

חחח
חחח
1 שנה לפני

תורת הקבלה לפי הרמב"ם היא עבודה זרה האלוהים של תורת הקבלה הוא לא אלוהי ישראל אלא אליל כמו אלילי כנען אני זוכר בתור נער בחור בן שלושים בערך שקראו לו רבי והיה חולה נפש ואז שאלתי איך חולה נפש קוראים לו רבי התשובה שקיבלתי הייתה שאותו בחור למד תורת הקבלה ונהיה חולה נפש לא מפתיע אותי שכל המקובלי בעבר וגם היום עבדו עבודה זרה ונחמן מאומן התעסק בקבלה המעשית הוא לא היה רב אלא מכשף

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום