חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוקי הנגב: נסיעה נגד כיוון התנועה

יהודה בננו, יו"ר התנועה למשילות בנגב, מספק תמונה מדאיגה לגבי הנעשה בנגב: פרוטקשן, נהיגה מופקרת, אונס - ומשטרה מפוחדת. "אנחנו חיים במדינה בתוך מדינה. החוק בנגב הוא בגדר המלצה בלבד", הוא אומר

שתפו :

play-rounded-fill

יהודה בננו, יו"ר התנועה למשילות בנגב, מספר לנו על המציאות ההזויה של חוקי מערב פרוע והמחיר הכבד שמשלמים תושבי הדרום.

"הארגון שלנו פועל המון זמן בנושא משילות בנגב, הרתעה וחזרת הבטחון האישי", אומר בננו שמאבקו למען הנגב הפך אותו לדמות מוכרת ואף מחוזרת בימי בחירות. "הכבישים הפכו למערב פרוע, תרבות הפרוטקשן לעניין שבשיגרה. לפני שבאתי להתראיין, משטרת ישראל תפסה ילד בן 13 שנהג ברכב וטען להגנתו שהוא לוקח את אימו לטיפול רפואי".

בננו מתאר עליה תלולה במספר התאונות רק בשנה האחרונה – כ 61% תאונות של נהגים ללא רישיון, ובכולם מדובר על נהגים ממגזר אחד. "רק בשבוע שעבר משטרת ישראל תפסה נהג שנוהג ללא רישיון בפעם ה16, למה צריך להגיע לפעם השנייה? איפה בתי המשפט?" הוא קובל. מבחינתו מדובר ברצח לכל דבר. תזכורת כואבת במיוחד לכך, הוא חווה רק לפני כשבוע. נהג מהמגזר הבדואי נסע נגד כיוון התנועה ללא רישיון. עוד קודם לכן, הנהג זומן לבית המשפט בשל נהיגתו המופקרת, אך סרב להתייצב. מחיר הקלת היד על ההדק השיפוטי נגמר באופן בלתי נסבל: 2 נרצחים שילמו על כך בחייהם.

https://tovnews.co.il/%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%a8-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%91-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a2-%d7%94%d7%a8%d7%a6%d7%97%d7%a0%d7%99-%d7%90%d7%a0%d7%99/

אם שאלתם את עצמכם האם החוק לא תקף בנגב? ואיפה בתי המשפט בסיפור? לבננו תשובה נחרצת וקצת מפחידה: "אנחנו חיים במדינה בתוך מדינה. החוק בנגב הוא בגדר המלצה בלבד. לדוגמא, מגיע אדם שהחזיק נשק בתא המטען, ובית המשפט מחליט לשחרר אותו למעצר בית, בטענה שהנשק שנתפס היה בתא הכפפות, ואי-אפשר להוכיח באופן וודאי שהוא שייך לו". הזיה? תשמעו את זה: "בדואי זרק אבן על שוטר, והוא שוחרר בטענה שהאבן נזרקה ממרחק מאה חמישים מטר, כאילו ממרחק כזה זה לא נקרא לרצוח". לדבריו, ברגע שהבדואים הבינו שאין אכיפה ואין בית משפט ואין ענישה  – הנגב הפך למערב פרוע. נכבשנו.

המשילות בנגב היא הקלף החם בעונת הבחירות הזו. כל פוליטיקאי מתחיל או ותיק מימין מתהדר בכך שיחזיר את המשילות לנגב. מה זה אומר בפועל? בננו, המחוזר בימים אלו על ידי לא מעט פוליטיקאים, סבור שהם בעצמם לא יודעים: "צר לי. כל הפוליטיקאים משחקים משחק פוליטי על גבם של תושבי הנגב ועל גבי הכאב שלנו, כפי שעשה בנט כשחתם איתי על שמירה על הנגב וראינו מה קיבלנו; תנועה אסלאמית תומכת טרור בתוך הממשלה. אני לא משחק במשחק של הפוליטיקאים".

בננו אומר שזו לא רק בעיית משילות, אלא גם חוסר הרתעה ובטחון אישי: "בנות מפחדות ללכת ברחוב. יש שוכנה חדשה, שנקראת שכונת הפארק. אני עושה שם סיורים מדי פעם. מפכ"ל המשטרה אמר לא מזמן אמירה ביזיונית, שחייהם של תושבי הנגב מעולם לא היו טובים יותר. אני מציע לו לבוא לפארק הזה. מגיעים לשם אנשים שלא קשורים לאזור וסוגרים חשבונות בירי. בנות שעושות שם הליכה מוטרדות או נאנסות. הנהגים נוסעים שם במהירות מופרזת, באופן שמסכן חיים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום