חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ אורית סטרוק במכתב חריף לח"כ ניר אורבך

במכתב דורשת סטרוק עדכון מאורבך על תוכנית המאבק שהכריז כנגד קמפיין 'אלימות המתנחלים'.

שתפו :

יונתן זינדל/פלאש90

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) פנתה במכתב חריף ליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, בו היא מבקשת ממנו שיפרסם את פעילותו נגד קמפיין 'אלימות המתנחלים' של חלק משרי הממשלה.

"ככל הידוע לי, עד היום נותרה הודעתך הנ"ל ריקה מתוכן, ולא מומשה אפילו פעם אחת. זאת למרות, שבראיון לעיתון "בשבע" השתבחת בתוכניתך זו והגדרת אותה כתוכנית-דגל שלך", כתבה חברת הכנסת.

היא הוסיפה, "ככל שאני טועה אשמח שתאיר את עיני. לאור זאת, אודה אם תבהיר איזה מההתבטאויות הבאות יביאו אותך להימנע מקידום חוקים של חברי קואליציה: 'התנחלות ומתנחלים הם בטבעם אלימות ואלימים' (כל חברי רע"מ), 'נערי הזוועות לא מרחמים על נשים וילדים' (ניצן הורוביץ), 'פשעי השנאה הם השורש ממנו צומח הטרור ואנו נפעל לגדוע אותם' (בני גנץ), 'יש אלימות מתנחלים מאוד קשה שהתגברה בתקופה האחרונה, גם כנגד פלסטינים וגם נגד כוחות הביטחון' (גבי לסקי), 'אנחנו לא צריכים להשלים עם אלימות המתנחלים" (תמר זנדברג), כינוס כנס תחת הכותרת 'עוצרים את אלימות המתנחלים' (מוסי רז, איבתיסם מרענא, שניהם גם התבטאו בנושא באותו כנס)".

עוד כתבה סטרוק, "לגבי השר עומר בר לב – לאחרונה אמרת בועדת הכנסת שלא עיכבת חקיקה הנוגעת למשרדו, משום שלטעמך ולהבנתך היתה זו חקיקה 'של שר הבטחון בני גנץ ולא של השר בר לב'. אודה אם תבהיר: האם ובאילו מקרים בכוונתך לעכב חקיקה של השר עומר בר לב? אם לא – מדוע לא?".

"לגבי השר בני גנץ – אבקש להאיר את עיניך: הוא תופס את המקום הראשון בפעילות בהתאם לקמפיין "אלימות המתנחלים", תוך שהוא רותם את כל מערכת הבטחון לפעילות זו. גנץ כינס דיון בנושא הפשיעה הלאומנית היהודית ביהודה ושומרון, בהשתתפות: הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ, הפצ"ר, המתפ"ש, ועוד. בתום הדיון מינה גנץ את סגן השר שוסטר לעמוד בראש צוות שיקדם את הטיפול בפשיעה הלאומנית היהודית ויכלול את כל הגופים הנ"ל. מאז צוות שי ניצן הידוע לשמצה לא היה צוות כזה".

"ביום ראשון שעבר עבר השר גנץ לשלב ב' של התוכנית, כאשר שלח כוחות של המנהל האזרחי להדביק צווי פינוי על 5 בתי מגורים וותיקים בישוב "גבעת רונן" (סנה יעקב), זאת כענישה קולקטיבית על מעשי אלימות שצולמו ביום שישי הקודם, ובלא שיש קשר כלשהו בין בעלי הבתים ובין מי שביצעו את מעשי האלימות (אף אחד מדיירי הבתים הללו לא זומן אפילו לחקירה). מדובר בענישה קולקטיבית כוחנית ואכזרית שאין לה דבר וחצי דבר עם הליכי חקירה ומשפט (אשר ודאי יש לקיימם), ואם ההריסה אכן תבוצע – היא תהיה רשומה גם על שמך ומטעמך. בחסדי שמים, ניתן צו ארעי ע"י ביהמ"ש, האוסר על הריסת הבתים, המאפשר לך לנצל את פרק הזמן הזה כדי למנוע הריסה אכזרית זו".

"לאור כל הנ"ל, אבקש שתסביר לי מדוע השר גנץ – שכבר מזמן עבר מדיבורים למעשים, מעשים דורסניים עד מאד – אינו תופס מקום של כבוד בתכנית-הדגל שלך (שטרם מומשה)? כפי שתיארתי בסעיף האחרון, קמפיין "אלימות המתנחלים" נמצא בשיא התנופה, וכבר עבר משלב הדיבורים לשלב המעשים האכזריים והמסוכנים. ככל שהחלטת לגנוז את תכנית הדגל שלך נגד הקמפיין הזה המתבצע מתוך הקואליציה שאתה חבר בה, ותוך שימוש בכלים הממשלתיים הנתונים בידה, נראה לי כי מן הראוי שתודיע על כך לציבור, רצוי בצירוף נימוק", סיכמה חברת הכנסת את מכתבה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום