חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ מלכיאלי מאמין שה-61 יגיע

על זליגת הקולות לאיתמר בן גביר, הקמת המאחזים, וגם: מה מתכננות המפלגות החרדיות ביום שאחרי? ראיון עם ח"כ מלכיאלי

שתפו :

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ש"ס ידועה כמפלגה שמייצגת את השכבות החלשות, אילו צעדים אתם נוקטים בפועל למענם?

 "ש"ס ידועה ככזאת כי היא באמת כזאת. ש"ס נוסדה על ידי הרב עובדיה יוסף כדי לייצג את השכבות החלשות בפריפריה, ושמירה על הזהות היהודית של המדינה. אני תמיד אומר שלא צריך לבחון את הפוליטיקאים על סמך הבטחות ודיבורים אלא על סמך מעשים. אני מציע לבדוק את המעשים של ש"ס, את החקיקה, והכספים הקואליציוניים. ש"ס השקיעה מיליארד שקל של כספים קואליציוניים, בתחבורה הציבורית ובמחיר המים למען הציבור, כך שלא צריך להסתמך על סמך הבטחות אלא על סמך מעשים"

"יתרה מזאת, מעולם ש"ס לא הייתה חברה בקואליציה כמו זאת שמעלה מיסים בצורה כל כך אגרסיבית כמו הממשלה הנוכחית. אנחנו לא היינו נותנים העלאות כל כך מכבידות. צריך לשים לב מה קורה בכל יום, אם זה חשמל, ואם זה חברות של אוכל. אגב, רואים שאין לממשלה מדיניות כלכלית ברורה, כמו שאין לה בנושא הבריאות או בנושאי חוץ וביטחון. זו ממשלה שהייתה עסוקה בהישרדות ובבניית פולחן אישיות לכל אחד ואחד מהם. ולכן ש"ס עם הניסיון הרב, והצוות החזק שלה, בעזרת ה' יהיה לה את התיקים החברתיים ביותר, והיא תדאג לשכבות החלשות, כמו תמיד".

לש"ס יש מדיניות כלכלית מסוימת?

"מאוד ברורה. ש"ס יודעת שמתי שיש התערבות ממשלתית זה יהיה אוטומטית למען החלשים. ש"ס יודעת שהיא לא תהיה חלק מהעלאת מיסים כל כך אגרסיבית בתקופה כל כך קצרה כשאין הטבות לאזרחים. אריה דרעי נתן 2,500 שקל למשפחה עבור תלושי מזון, לאנשים הכי חלשים בחברה. כלומר, לקחת מהחזקים ולתת לחלשים. ש"ס לא הייתה משלימה עם העובדה שבענף הנקודות אותה זכות תהיה רק לאנשים שמרוויחים 11 אלף שקל, ש"ס לא הייתה משלימה עם 6,000 נשים שעוזבות את מקום העבודה שלהן בגלל גחמות פוליטיות במעונות היום".

איך אתה מתייחס לשמועות שמספרות על תוכניות של המפלגות החרדיות לערוק לגוש הנגדי ביום שאחרי הבחירות?

"אני יכול לדבר רק בשם ש"ס. אריה דרעי הוא זה שהקים את גוש הימין, הוא זה שבזכותו הממשלה נפלה, בזכות היציבות החזקה של המפלגות באופוזיציה, שעמדו בצורה שעוד ילמדו עליה. והוא יצר את החיבור בין ביבי לטיבי למען הפלתה של הממשלה. וגם אם אתה רומז ליהדות התורה, אני שומע מגפני ומעוד אנשים שמעידים שבסוף נלך עם הליכוד. אני משוכנע שגם יהדות התורה תלך איתנו, לגוש הימין, עם נתניהו, ועכשיו מה שנשאר שנחזור חזקים".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%9b%d7%99-%d7%98%d7%95%d7%91-%d7%a9%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%99/

אתה או אתם שוללים לחלוטין ישיבה עם גנץ או עם גדעון סער?

"ש"ס הקימה את גוש הימין מתוך הבנה שאנחנו יכולים להביא 61 לבד. שאנחנו יודעים לשרטט קווי יסוד לממשלה מתוך הבנה שזה מה שטוב לישראל. למה שיהיה אחרי זה אני לא נכנס. אגב, כבר נחשף שש"ס והליכוד עושים דברים משותפים גם בקמפיין הנוכחי מתוך הבנה שצריכים להוציא אנשים מהבית. הרבה מזרחים בכלל רואים בש"ס בית טבעי ולכן יש קווי דמיון בינינו לבין הליכוד".

מה היחס שלך לנתניהו? 

 "קשה מאוד להתעלם גם בקרב רל"ב מאותם יכולות מנהיגותיות של נתניהו מבחינה מדינית, כלכלית, וביטחונית. הוא מנהיג בסדר גודל גדול מאוד, שלצערנו בגלל שנאה כזאת או אחרת סימנו אותו… כולנו מכירים את תופעת רק לא ביבי. יחד עם זאת, אם היינו סומכים על הליכוד אז גם היינו מצביעים להם. אבל היות ולנו יש ערך נוסף השייך רק לש"ס, שזה אומר מלחמה ביוקר המחיה, ומלחמה למען הזהות היהודית. ש"ס היא תנועה חברתית לחלוטין, וכמובן גם היותנו מפלגה מזרחית ששומרת על זהותה היהודית של מדינת ישראל. ולכן אנחנו חושבים שש"ס חזקה ואריה דרעי חזק, ליד נתניהו והליכוד, ואז זה יוביל לקיום האינטרסים והמטרות שש"ס מייצגת".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%96%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97%d7%93/

בוא נדבר על אפליה בסמינרים, דרעי כבר הבטיח בעבר לטפל בנושא, ועד כמה שידוע לי, הוא לא קיים. אתה מתכוון לעשות משהו בצורה עצמאית?

"אשמח לתקן את מה שאמרת. דרעי הבטיח וקיים ורואים את זה בשטח. קודם כל, בנושא של שיבוצים ומניעת אפליה, שזה תקנה של הרב מרגי כיושב ראש ועדת חינוך. התקנה הזאת קודמה בעידודו בתמיכתו של דרעי. הוא הבטיח וקיים. עכשיו, היה ח"כ אחד, קצת תמהוני, שמחפש תשומת לב, בשם יום טוב כלפון, שהעלה הצעת חוק בעניין. הממשלה התנגדה לחוק, והחוק עבר רק טרומית. ואני רק רוצה להזכיר שאנחנו היינו באופוזיציה, אז למה הממשלה התנגדה? כי הנימוק של משרד המשפטים והחינוך היה שהחוק כבר היה קיים! ככה שמדובר בפופוליזם. בוא נדבר רגע על ירושלים, שהיא קשורה בנושא אותה אפליה. אז בשנה הנוכחית, הוקם ע"י אחד מהאנשים החזקים והמקצוענים בנושא חינוך, סמינר העילית שבעילית. זה דבר שחיכו לו הרבה משפחות, ואני כבר יודע שיש רישום גבוה, וזאת אחת מתוך עשרות פעולות שאנחנו מבצעים, כולל הקמת בתי ספר יסודיים לבנות ספרדיות, שהמכלול של כל הפעולות האלו יוביל לפתרון הבעיה, בע"ה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%a7%d7%93%d7%95%d7%a9-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%9e%d7%91%d7%98%d7%99%d7%97-%d7%9b%d7%a9%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93/

מה דעתך או דעתה של ש"ס כסיעה על הקמת המאחזים בשבועות האחרונים? 

"מי שעקב אחרי ההתנהלות של ש"ס יודע שהשר שדאג להתיישבות יותר מכולם זה אריה דרעי. באופן מעשי, בתקצוב ועוד, ולא לחינם הוא מתקבל היום בהתיישבות כבן בית, בלי לבדוק כמה קולות הוא מקבל שם. אנחנו נאמנים להתיישבויות."

במשך זמן רב ביקרת את הממשלה על עליית מחירי הדלק, עכשיו המחירים ירדו, תרצה להחמיא לממשלה על כך?

"אם הייתי גונב ממך מאה שקל, ולאחר מכן הייתי מחזיר לך חמישים, לא נראה לי שהיית מחמיא לי על החמישים האלה. ממשלה שמעלה כל כך הרבה מיסים ומחזירה לנו חלק מהגניבה הסדרתית הזאת, אנחנו לא אמורים להחמיא על כך".

בוא נדבר ספציפית על מחירי הדלק, השאלה היא האם יש קשר בין הפעולות שהממשלה מבצעת למחירי הדלק?

"תראה, אני מציע בכלכלה, בתור שיעור ראשון למתחילים, לא בוחנים אף פעם עליה במחירי השעורה או עלייה במחירי הזפת, בסוף יש חבילה. והחבילה הזאת היא עליית המחירים באופן כללי בשוק. כשיש ממשלה שיש לה מדיניות, ויש את שר האוצר שהוא עסוק בזה, ולא בלהפיץ שנאה אז היו צריכים לתכלל את המוצר שהוא כלכלת ישראל. והם לא עשו את זה. אני לא עיוור למציאות של העלאת המחירים בעולם כולו, ההשתוללות של השקל מול הדולר, הקורונה, המלחמה באוקראינה, אנחנו מודעים לזה. אבל דווקא בתקופה הזאת יש בממשלה העלאת מיסים באופן מכוון. עליית מחירי החד פעמי זו לא תוצאה של אוקראינה. הרפורמות הארורות של מיכאלי שבה ילד בפריפריה ישלם יותר, זה לא קשור לשום גורם עולמי, זאת מדיניות הרסנית-קפיטליסטית של מיכאלי ושל אנשים מנותקים, ועל זה תקפו אותם".

איך ש"ס מתכוונת להתמודד עם זליגת הקולות המסתמנת כרגע לאיתמר בן גביר? 

"כמי שנמצא בשטח יום יום במשך כל השנה, ובפרט בתקופה הזאת, אני לא מזהה זליגת קולות מש"ס, ההיפך הגמור רואה קהלים חדשים וציבור רחב יותר שרואה בש"ס בית לציבור הימין, הדתי והמסורתי במדינת ישראל. כל אדם יודע שמי שמחפש מפלגה שתילחם על הזהות היהודית, מפלגה שתדאג לפריפריה, לחלשים, ותילחם ביוקר המחיה, ויחד עם זה תשמור על נתניהו וגוש הימין, יודע שרק בפתק של ש"ס הוא מקבל את כל החבילה הזאת".

אם באיזושהי קונסטלציה "הרוח הציונית" תרצה להצטרף לקואליציית הימין, אתה או ש"ס תהיה בעד? 

"אני לא רואה 140 אלף איש שמצביעים למפלגה ששיקרה למצביעים שלה כל כך הרבה. אני לא רואה אדם שמאמין למילה של איילת שקד. היא הרי תוקפת את מנסור עבאס, והיא שרת הפנים בממשלה שעבאס חבר בה. תראה כמה חוצפה יכולה להיות לבן אדם, לבוא לאולפן, ולתקוף מפלגה ערבית, שהיא היום חברה בקואליציה איתה! היא פונה לציונות הדתית, שהם מלח הארץ, אינטליגנטים, אנשים שמבינים עניין, הם לא יצביעו לה. היא צריכה להתפטר מהממשלה לפני כן. וחוץ מזה, אם אתם חושבים שנתניהו מושחת שאי אפשר לשבת איתו אז תגידו שלא תשבו איתו, אם הוא ראוי לשבת איתו אז תגידו שכן תשבו איתו. הם לא יעברו את אחוז החסימה וגם לא ירוצו עד הסוף".

האם ש"ס או אתה פוסלים כלל ישיבה עם רע"ם? 

"ש"ס ואריה דרעי, שהקים את גוש הימין, פועלים כדי שיהיה לנו 61 ואלו קווי היסוד. זאת הממשלה, זה החיבור הטבע".

ואם לא יהיה 61?   

"אם רק נעסוק באופציה שלא יהיה 61 אז באמת לא יהיה".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%9b-%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%a8%d7%92%d7%91-%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%95%d7%9c-%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%94/

אבל כולנו יודעים שברגע שלא יהיה 61 נתניהו יפנה לרע"ם שוב, לא?

"אני לא יודע מה זה "שוב". אני יודע שאנחנו עובדים יום יום כדי שיהיה 61. אנחנו עוברים בכל עיר כדי שיהיה 61, ואני משוכנע שכל הגוש פועל למען זה".

מה דעתך על תאוריית ישראל הראשונה והשנייה?                                                                                          "משקף את החברה הישראלית, ואני אומר את זה בצער גדול. אבישי בן חיים הוא דוקטור מוכשר ועשה עבודה יפה מאוד על ניתוח החברה בישראל, יש ישראל הראשונה שנמצאים בה בנט, לפיד, שקד, הנדל, עכשיו גם מנסור הצטרף. בוודאי."

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ביינוש
ביינוש
1 שנה לפני

אבי מראיין נהדר!
וגם כתוב יפה מאד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום