חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבעונות לשמאלנים בלבד? לא אם תשאלו את טל גלבוע

האקטיביסטית למען זכויות בעלי חיים בריאיון על טבעונות, ימניות וכיצד "האח הגדול" קשור לכל הסיפור

שתפו :

 

טל גלבוע, טבעונית מוצהרת, יועצת נתניהו לנושא "צער בעלי חיים", אקטיביסטית ומקימת החזית לשחרור בעלי חיים "קירות שקופים" וגם באופן שלא רגילים לראות בהקשר הזה – ימנית. מספרת על הדיסוננס בין ימניות לטבעונות וכיצד שני צדי המפה הפוליטית לא מצליחים להכיל אותה."תמיד כששואלים אותי איך את רוצה שיציגו אותך, אני חושבת שהפיק שלי בתור אקטיביסטית למען שחרור בעלי חיים זה 'יועצת ראש הממשלה בנימין נתניהו לזכויות בעלי חיים'. לכל ראש ממשלה יש יועצים והוא יכול למנות איזה יועצים שהוא רוצה לאיזה תפקידים שהוא רוצה והוא החליט לראשונה בעולם ולא רק בישראל שאחד מתפקידי שניים עשר היועצים שלו יהיה למען זכויות בעלי חיים".

טבעונות וביבי? איך הגעת אליו?

"אני זוכרת את השיחה הראשונה שלי איתו שבה הוא אמר לי 'את יודעת טל, זה לא הבייס שלי אבל באמת אכפת לי'. אכפת לו ואכפת למשפחה שלו" היא ממשיכה ומביעה כאב על התייחסות הימין לנושא "אני גם יכולה להגיד היום כשאני בתוך הדבר הזה ואני אומרת לאנשים 'תגידו לי היום את כל הדברים שעשו למען בעלי חיים אי פעם במדינת ישראל, של מי ההישגים הללו ימין או שמאל?' גם אתה לא היית יודע להגיד שזה ימין. גם הימין לא יודע להגיד שזה ימין וזה אחד הדברים שחורים לי, שגם בהישגים שלנו אנחנו לא יודעים לנופף".

https://tovnews.co.il/%d7%98%d7%9c-%d7%92%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%a2-%d7%9b%d7%9b%d7%9c-%d7%a9%d7%94%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%a8%d7%97%d7%a7%d7%aa-%d7%9e%d7%94%d7%99%d7%94%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%9b/

גלבוע זכתה בעונתה השישית של תוכנית האח הגדול ויחד איתה נכנסה הטבעונות לכל מקום במדינת ישראל ואפילו בצבא. היא מספרת על כך כי "יש היום במדינת ישראל חמישה אחוז טבעונים, הם לא חמישה אחוז שמאלנים. ברגע שאני זכיתי באח הגדול וחצי מיליון איש שינו את התזונה שלהם במדינת ישראל ומדינת ישראל הפכה להיות המדינה הטבעונית ביותר בעולם. ידעת שצה"ל הוא הצבא הטבעוני ביותר בעולם? בצה"ל יש יותר אחוז טבעונים מאשר במדינת ישראל. כששאלו אותם איך זה קרה? הם ענו 'כולם צפו באח הגדול ואז הם התגייסו ונתקענו. פתאום נכנסו לנו עשרת אלפים טבעונים בבת אחת".

היא מספרת על ה"קירות" בהם נתקלה כאשר ניסתה להפיץ את בשורת הטבעונות לאחר הזכייה "ערוץ 12 הוא של משפחת ורטהיים, המשפחה הזו מחזיקה בבעלות של טרה. כשאני זכיתי באח הגדול בערוץ 12 אני הועלמתי מהר מאוד כי הייתי נזק כלכלי. ערוץ 13 שייך לשטראוס במרביתו, תנסה להכניס שם משהו שנוגד את החברה שלהם. לכן לא נותרה לנו ברירה אלא לעשות פרובוקציה שבעקבותיה כולם ידברו על בעלי חיים. לפני האח הגדול, מי ידע בכלל מה זה טבעונות במדינת ישראל?".

על האמירה כי טבעונות מיועדת לשמאלנים בלבד.היא מסתייגת נחרצות. "לחוס על בעלי חיים הוא בכלל לא רלוונטי מאיפה אתה? מה אתה? מה העדה שלך? מה העמדה שלך? ומאיפה אתה בארץ? כל הסיפור היה נגישות המידע. בוא נאמר ככה לימין היה יותר קל לאטום את אוזניו בגלל החזות שלי והעובדה שאף אחד לא ידע שאני ימנית. היה קל להעביר את המסר מה שנקרא רחוק ממני. יש לנו בעיה, הרבה מאוד דברים שמגיעים מהשמאל אנחנו נוטים לא לדון לגופו של עניין ואדם".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%97%d7%99%d7%99-%d7%94%d7%93%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a6%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%90%d7%9c/

בכך היא בוחרת גם להביע ביקורת על הציבור הדתי במדינת ישראל שנוטה להתעלם מהנושא, "למה זה מפתיע אותי? הדת היהודית המדהימה כולה מדברת על צער בעלי חיים. הרבנים הגדולים מהראשונים ועד האחרונים. הרמב"ם, הרמב"ן, החיד"א, המגיד מישרים והשולחן ערוך, כולם דיברו על צער בעלי חיים ברמה העמוקה ביותר שיש. הבאסה האמיתית שלי היא שהיום הרבנים לא מתעסקים בצער בעלי חיים".

גלבוע, שאיבדה את אביה ממחלה בגיל צעיר, מתנערת מההשוואה בין אובדן אביה לכלביה "השנה בארבעה חודשים איבדתי שלושה מהכלבים שלי. שאלת אותי 'כואב?' אמרתי לך שכן ושאלת 'וזה אותו דבר כמו אבא?' אמרתי לך 'איך אתה משווה בכלל בין הכלבים שלי לאבא שלי?' זה בסיסי. כמו שאנשים אומרים לי שטבעונים מקדשים את החיים באשר הם. זה לא זה, העניין הוא הסבל".

לסיום, גלבוע מסתכלת לעבר המסך בו רואים תמונה של פרה בהמלטה ואומרת "היא לא הצליחה להמליט מכיוון שלידה ראשונה, גם לנשים זו לידה מאוד קשה והיא לא הצליחה להמליט. אותה פרה צרחה מכיוון שלא צלחה. ואז היא מחושמלת, זה קורה בכל הרפתות ואתה יודע את זה. מחשמלים אותה בזמן המלטה ולוקחים לה את העגל למרות שגם בתורה כתוב 'הצאצא יהיה תחת אימו שמונה ימים', אבל יש את הכול בתורה זה מה שאני מנסה להגיד. צריכים להתחבר לשורשים, זה לא פרוגרסיבי זה להתחבר ליהדות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום