חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרם הושגו הבנות בין הקואליציה לאופוזיציה לגבי מועד פיזור הכנסת

בקואליציה פועלים לפזר את הכנסת במהירות האפשרית, במטרה למנוע הקמת ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית

שתפו :

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מהרגע בו החליטו ללכת לבחירות, בקואליציה עושים הכל על מנת לפזר את הכנסת כמה שיותר מהר. החשש בקואליציה הוא שבאופוזיציה יצליחו לגייס עריקים ולהקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית בלי ללכת לבחירות. בשעה 11:00 יתקיים הדיון על החוק לפיזור הכנסת בוועדת הכנסת. כזכור, בראשות ועדת הכנסת עומד ח"כ ניר אורבך, שעד לכתיבת שורות אלו לא ברור אם יעכב את קידום החוק בוועדה או יפעל לקדם אותם במהירות כמו שרוצים בקואליציה.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a5-%d7%a9%d7%a7%d7%93-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%95%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%a0%d7%90/

בין הקואליציה לאופוזיציה שורר נתק מיום חמישי, לאחר שבקואליציה הודיעו על כוונתם להעביר את חוק האנשם שימנע מבנימין נתניהו להקים ממשלה. בקואליציה הציעו הבוקר דיל לאופוזיציה: אל תעכבו את פיזור הכנסת, ובתמורה לא נחוקק את חוק הנאשם. בנוסף, בקואליציה מעוניינים להביא להצבעה את חוק תקנות יו"ש לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, אולם באופוזיציה לא מעוניינים לקדם אותו בשלב הזה. הסיבות שלהם ברורות:  עם פיזור הכנסת התקנות יוארכו באופן אוטומטי לתקופה של שלושה חודשים, והדד ליין הבא להעברת החוק יהיה כשיאיר לפיד יעמוד בראשות ממשלת המעבר. כשסביר להניח שיהיה לו בעיה להעביר את החוק, כשברשימה המשותפת יסרבו להצביע בעד החוק. עוד נושא שטרם הושגו לגביו הבנות הוא תאריך הבחירות, ובמהלך היום ימשיך המשא ומתן בין הצדדים במטרה להגיע להסכמות על תאריך מוסכם.

אמנם בליכוד מנסים לפעול להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, אך חברי הכנסת התחילו כבר את קמפיין הבחירות. בראיון ב-103fm תקף ח"כ מיקי זוהר את החרדים ואמר: "החרדים עושים שגיאה עצומה. רק הליכוד יכול להביא את המנדטים להשלמת קואליציה ל-61 והם מונעים מאיתנו לעשות את זה בזה שהם מדווחים שבני גנץ יהיה רה"מ. גנץ לא יהיה רה"מ ואגיד גם מה יעשו החרדים – כמו ילדים טובים הם יישבו איתנו בקואליציה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום