חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יואב קיש אינו גנגסטר, אבל הוא לא צודק

ממשלת מעבר היא ממשלה לכל דבר עם כל הסמכויות למינוי רמטכ"ל או כל מהלך אחר. אבל זכותה וחובתה של כל ממשלה להחליף יועמ"שית, כמו את כל הפקידים בסביבה

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הטוויטר רעש השבוע בשל הציוץ של יואב קיש, המלין על מינוי רמטכ"ל בממשלת מעבר ומציין שאם היועמ"שית תאשר את המינוי, הליכוד יפטר אותה כשיעלה לשלטון. הגולשים ופוליטיקאים אחרים כינו אותו "גנגסטר" בשל איומי הפיטורין כלפי היועמ"שית.

הציוץ של ח"כ יואב קיש

אז אמנם, יואב קיש עצמו טועה בביקורת על מינוי הרמטכ"ל, כי ממשלת מעבר היא ממשלה לכל דבר, הממשלה היא הרשות המבצעת, ולכן מותר להם למנות רמטכ"ל ולצאת למלחמה וכל פעולה אחרת שממשלה עושה. זה המצב, משפטית. יואב קיש, כמו כל חברי הליכוד, לא מפנים את כוחה ועוצמתה של הרשות הזו שהוא וחבריו מאיישים כבר שנים בלי להבין את כוחה האמיתי. בליכוד פשוט רגילים לבקש רשות  על כל אפצ'י מהיועץ המשפטי לממשלה, ולכן נראה להם חריג שלפיד לא נוהג כמוהם אלא פשוט כמו ראש ממשלה נבחר שמבצע את מה שהוא רואה לנכון, אז הם כועסים על מינוי הרמטכ"ל. לפיד הוא מהשבט שממילא מרגיש אדוני הארץ ולכן מתנהג בטבעיות כמו ראש ממשלה ומושל כפי שנראה לו בלי לשאול אף אחד ובלי להתנצל. 

הלוואי שיום אחד נראה את הליכוד נוהג כך, בינתיים אנחנו רק סובלים מפרצי הזמן הקצרים שבהם ממונה שמאלן כלשהו לעמדת כוח וממנה 60 שופטים ביום אחד כפי שעשה ניסנקורן, או כל דוגמא אחרת שקרתה לאחרונה עם אנשי השמאל, הן אלו שכיהנו בממשלת נתניהו הפריטטית לחמש דקות והן אלו שכיהנו בממשלת בנט לפיד. הפער בין אנשי השמאל שמבצעים מיד עם כניסתם לתפקיד את כל מה שבוחריהם ציפו מהם, לבין אנשי הימין שבקושי מצליחים למנות איש וחצי משלהם לתפקידים בכירים בשירות המדינה, ולא מצליחים הנהיג מדיניות ימין במשרדיהם, מבאס ממש. שנים של שלטון ימין וכלום לא זז ימינה במשרדי הממשלה, ולעיתים התזוזה היא שמאלה בהשפעת פקידים נמרצים מדי.

השיח התקשורתי בישראל, מתייחס לפקידות כאל "הדרג המקצועי" או "שומרי הסף" שתפקידם להיות שנים רבות במשרד הממשלתי, להתוות מדיניות ולשמור עלינו מפני שרים משוגעים כי מי יודע איזה שר טיפש ייבחר. כמובן, הם גם נחשבים נייטרליים לענייני ימין שמאל, כביכול יש כזה דבר אדם שאין לו דעה פוליטית. בפועל, לכולם בישראל יש עמדות פוליטיות, ומקצועיות יש בשפע אצל מי שמוכשר לזה. המצב האידאלי עבור משרד ממשלתי הוא אנשי צוות מקצועיים השותפים לעמדות השר הנבחר, על מנת שיחד הם יוכלו להוביל מדיניות לפי מה שהעם בחר.  

בוושינגטון, בעת שנכנס נשיא חדש, מתחלפים מאה אלף בעלי תפקידים בשלטון. מאה אלף פקידי ממשל שהגיעו לעבוד עבור נשיא אחד, וכשמגיע נשיא אחר הם עוזבים את העיר כי הסתיימה העבודה. איש לא חולם שם על פקידים שעובדים עשרים או שלושים שנה באותו משרד ומעצבים את התחום בדמותם. 

אמריקה לא זקוקה לשומרי סף, וגם אנחנו לא. ממשל צריך לתפקד עם אנשים שרוצים אותו. צילום: David Mark from Pixabay

אצלינו, מנחם בגין היה הראשון שהחליף שלטון, וקיבע לצערנו את התנהלות הליכוד לשנים הבאות: חלש, מפוחד, מנוהל על ידי שיח תקשורתי המוכתב על ידי השמאל, ובעיקר לא מפטר פקידים.  מלא מלא פקידים ויועמ"שים בכל משרדי הממשלה, הם אלו שמנהלים בפועל את המדינה בדמותם וצלמם בהתאם לערכיהם ואמונתם ללא קשר, ולעיתים בניגוד, למדיניות השר הנבחר. כל מינוי שהשר מנסה לעשות כדי להתנהל בצורה יותר הגיונית, נתקל בזעקות "מינוי פוליטי!" כי חס ושלום שלימין יהיו פקידים שאשכרה מבצעים את המדיניות של השר הנבחר במקום, כמצופה, לתקוע לו מקלות בגלגלים ולהוביל את המדינה עוד ועוד שמאלה. 

חברי הליכוד היקרים, הגיע הזמן לנטוש את מורשת בגין הספציפית הזו. אחרת, מה הטעם להצביע לכם, אם בכל מקרה מי שיחליט על העשיה הוא איזה יועמ"ש או פקיד? ולא, לא יעזור שתחליפו את היועמ"שית. אתם צריכים להחליף גישה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום