חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום טוב כלפון מסתובב בעולם מבלי להבין למה הדיחו אותו מימינה

ראיון עם חבר הכנסת לשעבר שלא מתחרט על כך שעצבן את רע"מ; וגם, הוא מספר לנו לראשונה על התוכניות שלו לעתיד

שתפו :

 

מדינה שלמה שמעה בצהרי יום שישי, שעות לפני כניסת השבת, על הדחתו המפתיעה של ח"כ יום טוב כלפון, הנורבגי של ימינה. ההדחה נעשתה על ידי התפטרותו של שר הדתות דאז מתן כהנא מתפקידו, וחזרתו האוטומטית לכנסת. כהנא, אגב, שילם מחיר כבד מאז. שלשום לפנות בוקר נכשל הניסיון של הקואליציה למנותו לשר הדתות מחדש.

בראשית דבריו, מתייחס כלפון לפעילות הפוליטית שלו בשנה האחרונה בכנסת: "אמנם יצאתי מהכנסת אבל עבדתי קשה בכמעט שנה שהייתי בכנסת. יש בעצם חקיקה שמגיעה עכשיו להבשלה ועולה למליאה להצבעה. חוק אחד שלי עבר שבוע שעבר קריאה טרומית. זה החוק בעניין ועדות הקבלה וחיזוק ההתיישבות, בעיקר בגליל אבל לא רק, שמאפשר לכל הישובים הקהילתיים שהם יושבים עם ועדות קבלה לגדול מ400 בתי אב ל-600 בתי אב. גדילה של חמישים אחוז בהתיישבות היהודית במרחב הכפרי. זה חוק שניסו להעביר שנים ללא הצלחה. אני עבדתי על החוק הזה ממש כמו מטורף כל מושב החורף. זה חוק שבעצם משחרר את הלחץ על היישובים במרחב הכפרי. החוק הזה מאפשר להם לגדול. יש לנו בעיה דמוגרפית קריטית בעיקר בגליל, של חיזוק הרוב היהודי שם. אנחנו צריכים את החוק הזה ואני שמח שהוא סוף סוף מתקדם".

עוד חוק שעבד עליו כלפון במשך שהותו בכנסת הוא חוק שאמור לעזור לנכים עולים שעולים לארץ: "הייתי יו"ר ועדת המשנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות. וחוק שלי עולה השבוע להצבעה בע"ה בכנסת. זה חוק בעצם לקיצור תקופת ההמתנה לעולים הנכים. עולים עם מוגבלויות. היום לפי החוק הקיים, הם צריכים להמתין בין תשעה לשניים עשר חודשים על מנת לקבל את הזכויות שלהם. החוק שלי בא לתקן את זה. שהחל מהשנה הראשונה, מהרגע שהם באים לארץ, יתחיל תהליך ההכרה, ותוך כמה חודשים הם יקבלו את הזכויות".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%99%d7%a2%d7%a9%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%99%d7%9c-%d7%a9%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%aa%d7%a9%d7%a8/

אך למרות הפעילות החשובה של כלפון בכנסת, לפני מספר שבועות כאמור, במהלך שהדהים את המערכת הפוליטית, החליט ראש הממשלה בנט להדיח את כלפון מרשימת ימינה ולהחזיר במקומו את מתן כהנא לכנסת. במענה לשאלה איך למרות הפעילות החשובה שלו הוא הודח, אומר כלפון: "אתה שואל שאלה שבכנות רבה אין לי את התשובה עליה באופן מלא. יש לי את מה שהוצג לי שכן מתחבר עם איזושהי מציאות שאני מבין אותה. הוצג לי שיש משבר חמור בקואליציה ושהיא בסכנת התמוטטות. ולנוכח הסכנה הזאת, ראש הממשלה ראה לנכון להחזיר לכנסת את מתן כהנא, שהוא בעצם שחקן בכיר ומשמעותי לצדו, כדי לייצב את הקואליציה. יחד עם זאת, הוא אמר שהוא רוצה את מתן כהנא בכנסת אבל הוא לא רצה אותי בחוץ. ואם הוא יכול היה לשלב את שני הדברים. אז הוא היה עושה את זה. אז כרגע אני בחוץ אבל הוא טוען שמרגע שתהיה אפשרות להחזיר אותי, אולי בפרישה של מישהו או חוק נורבגי שיופעל שוב עם שר אחר, אז הוא יחזיר אותי לכנסת. נחיה ונראה".

אחרי הדחתו של כלפון, היו דווחים בכלי תקשורת שונים לפיהן כלפון הודח מתפקידו לבקשת סיעת רע"מ שלא אהבה את הפעילות הימנית של כלפון בכנסת. כלפון מתייחס לטענה ואומר: "גם כאן אני לא יכול להגיד לך מה היה מה לא היה. אני יודע מה אני עשיתי. זה נכון שלאורך כל הדרך בכמעט שנה שהייתי חבר כנסת, כולם ידעו שהייתי סמן הימני של הקואליציה. זה נאמר לי אפילו. זה נכון שבאו אליי כל מיני גורמים שאמרו לי 'תראה בפעילות שלך תנמיך קצת אולי את הווליום. אתה משדר יותר מדי ימניות'. אם שואלים אותי, אם הייתי צריך לעשות את הדברים אחרת שאני יודע שהתוצאה היא בעצם שאני אצא מהכנסת, אז אני עונה שלא הייתי עושה את הדברים אחרת. אני פעלתי לפי מה שאני מאמין. לפי בעצם הקו שאני תמיד האמנתי בו. ואני לא אשנה את הקו שלי או את האידיאולוגיה שלי. אם האידיאולוגיה שלי גרמה לזה שיוציאו אותי מהכנסת. אז טוב שכך. כנראה שלא הייתי צריך להיות".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%a7%d7%93%d7%95%d7%a9-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%9e%d7%91%d7%98%d7%99%d7%97-%d7%9b%d7%a9%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93/

על הטענה כי הוא גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר אומר כלפון: "אני שמעתי את הביטוי הזה, שמעתי את הקלישאה הזאת. אולי זה נכון אבל אני חי טוב עם זה. כי אני עשיתי את מה שראיתי כדבר הנכון. אני הסברתי כמה פעמים שכנראה הקואליציה הזאת הייתה קמה איתי או בלעדיי. מכיוון שאני חבר כנסת לפי החוק הנורבגי. הממשלה הזאת הושבעה כשלא הייתי חבר כנסת. זאת אומרת – אפשר לאהוב או לאהוב את הממשלה הזאת, היא הייתה קמה ללא יום טוב כלפון. הייתה לי הזדמנות להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי ולהשפיע מבפנים. קודם כל למען העולים החדשים, ששוב, מעט מאוד חברי כנסת מטפלים בנושאים האלה. אני נכנסתי לשם כי הייתה לי משימה. שליחות ציבורית במסגרת שברור שהיא לא הייתה מסגרת החלומות שלי ואני אמרתי את זה כל הזמן. הלוואי שהייתה קמה ממשלה אחרת עם קואליציה אחרת – ימין על מלא. לזה התפללנו ולצערי זה לא קרה. וכפי שראיתם – אני בחוץ והממשלה עדיין עומדת. אני לא השחקן שאפיל את הקואליציה, וגם לא השחקן שיכול להפיל את הקואליציה. שזה המצב הנתון מה עושים? נכנסים פנימה ומנסים להוביל את הספינה הזאת לכיוון הנכון".

לסיום, מתייחס כלפון לעתידו הפוליטי ואומר: "יש לי עבודה, אני עו"ד במקצועי, ועבדתי בתחום הזה עשר שנים. זה לא שפוליטיקה זה כל החיים שלי. אני חושב שאני יכול לעזור, ושוב, שיש לי שליחות ציבורית בתחומים האלה. אז אם אוכל להמשיך לעשות את אעשה את זה בשמחה רבה במסגרות הפוליטיות שיהיו נכונות ומתאימות לי בנסיבות העניין. אני איש ימין, איש ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל ואם אתמודד זה יהיה במסגרת שתתאים לערכים שלי".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום