חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ילדים יהודים לומדים נצרות בכנסייה"

יש לה ביקורת נוקבת על הציבור הדתי לאומי, על בנט: "אף פעם לא היה ימני", ומה קרה כשהבת שלה קיבלה במסיבת חומש ספר ריק? רוני ססובר מדברת על הכל

תגיות

שתפו :

 

רוני ססובר הייתה ברשימת ימינה עוד מימי הימין החדש, והיא מכהנת כמנכ"לית הפורום "הורים למען מסורת". היא מספרת כי למרבה ההפתעה יש מסורתיים גם בעיר תל אביב, והם הרבה יותר ממה שנדמה לנו. "מבויישים יותר, פחות רוצים להחצין את המסורתיות שלהם. בתוך הבית הם עושים את הדברים הקטנים, קידוש, חלק עושים הבדלה, נשים הולכות למקווה". היא מוסיפה כי אצלם בשכונה יש קהילה של חב"ד שגדלה, "אתה רואה יותר עניין ויותר השתתפות באורח חיים היהודי".

היא מסבירה איך הכל התחיל "זה התחיל לפני הרבה שנים, הבת שלי הייתה בגן וביטלו את האמא ואבא של שבת כי יש 'משפחות חדשות', ואז שתקתי יחסית". אבל ססובר מספרת שלאחר כמה שנים התקיים טקס חומש בבית הספר של הבת שלה. היא אומרת כי הטקס היה מאוד מרגש, הבת שלה אמרה פסוקים ואפילו בעלה אמר כמה מילים ובסיום הטקס הילדים קיבלו חומש. אך כאשר היא פתחה את החומש שהבת שלה קיבלה, היא רואה שהדפים של החומש ריקים.

היא פנתה אל המחנכת של ביתה כדי להבין את פשר העניין, ומשם הכל התחיל. היא דיברה עם פוליטיקאים וכתבה פוסט בפייסבוק שהפך לוויראלי, בינתיים היא מבינה שזאת תופעה שקיימת בעוד בתי ספר בתל אביב. "זה מאז הרפורמה של שי פירון בשנת 2014 שנתנה אוטונומיה למנהלים לעשות מה שהם חושבים בבית הספר, מאז חלה הדרדרות בכל מה שקשור ליהדות. פשוט התפרקות מוחלטת". רוני מספרת שלאחר מאבק ממושך היא הצליחה בסופו של דבר לגרום לכך שבכל בתי הספר יזכו לקבל חומשים רגילים.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a7%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94/

היא מדגישה כי הרעיון  המרכזי הוא שצריך לזכור שהמתנגדים הם מיעוט קטן, קולי ואגרסיבי מאוד, אבל הם מיעוט. "ברגע שאתה עומד מולם הם זזים אחורה. מול הורה שאומר 'אני דורש שהילדים שלי ילמדו תנ"ך' – הילדים ילמדו תנ"ך. קיבלתי המון פידבקים על דברים נוראיים שקורים בבתי ספר כל רחבי הארץ. לומדים נצרות בשיעורי היסטוריה. ילד שמסיים חטיבה, תיכון, יודע נצרות יותר מאשר יהדות. זה נורא. יש ילדים בנהריה שלומדים היסטוריה או תנ"ך בכנסייה באופן קבוע. ההורים נורא מפחדים כי החבר'ה מהצד השני נורא אגרסיביים וקולניים ועושים שיימינג, זאת תנועה נורא אלימה אז הורים מפחדים לדבר כי זה נחשב חשוך ופרימיטיבי. אבל כשיש גוף כמונו ואנחנו נותנים גב וזה בסדר להיות יהודי בצורה מוצהרת, ולדרוש את זה מהילדים שלך שיהיה להם טיפה חינוך מסורתי".

על הציבור הדתי-לאומי היא אומרת כי "אני גדלתי על ההבנה שהציבור הסרוג הוא מלח הארץ. ובאמת הייתה לי הערצה לציבור הזה ואני באמת חושבת שהוא ציבור מדהים" היא מסבירה שהעניין היחיד עם הציבור הדתי-לאומי הוא שהם גמישים. כלומר בשביל שהחילונים או המסורתיים יתחברו אליהם הם ימתחו את הגבולות כמה שצריך.

היא אומרת שמה שמפריע לה בנושא זה ש"יש הלכה. צריך ללכת לפי ההלכה. ולא ככה למצוא את הפרצות. כל מיני דברים קטנים כאלה שאתה אומר למה לעשות את זה ככה. ציבור שאין לו את זה בכלל הוא חייב לדעת את הגבולות. הגבולות צריכים להיות מאוד מאוד ברורים. אם הגבולות אמורפיים ואתה לא לגמרי סגור על זה, אז אתה לא תעשה את זה. אני יודעת את הגבולות, אני יודעת מה צריך להיות ומה אני לא עושה". היא מוסיפה שדווקא בגלל המקום שבו הציבור הדתי נמצא הוא יכול להוות דוגמא ולהראות דרך של אמונה.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%98%d7%aa-%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%94-%d7%a9%d7%a0%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%aa/

מתוך המקום הזה ניתן להבין מאיפה נובע החיבור בינה לבין ח"כ אבי מעוז, החרד"לי מנעם, בשדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית. היא מסבירה "יש המון מסורתיים שמצביעים ש"ס וגימל. כי הכל ברור פה. הכל מאוד מובן. יש נכון ולא נכון, יש אמת ויש שקר". היא מוסיפה שהיא לא צריכה לקיים את הכול, היא יודעת מה ספר ההוראות ומה היא בוחרת לעשות או שלא, ויודעת גם מה בסדר ומה לא בסדר.

ח"כ אבי מעוז יו"ר השדולה פנה אליה אחרי שהגיע מוועדת החינוך ולא נתנו לה לדבר שם. "הוא הבין שאני מבינה את העניין של הפרוגרסיביים שנכנסו למערכת החינוך ומה שהם עושים מבחינת יהדות ומגדר. והוא הציע לי לבוא לנהל את השדולה. אנחנו רואים עין בעין בתחומים האלה, זה שיתוף פעולה מעולה לטעמי. אנחנו מקווים שהכנסת תיפול אמנם ויהיו בחירות בקרוב, אבל יש מפגשים בנושא חינוך וסיורים בכותל ולהראות את החיבור של עם ישראל כולו לעומת הרחבה הדרומית שהיא ניסיון להציג דברים אחרת".

לסיום, על ימינה היא אומרת שהיא חשבה על זה הרבה, "ההסבר היחיד שעולה לי לראש שהם מעולם לא היו בימין כי אני לא רואה איך בן אדם יכול להיות מנכ"ל מועצת יש"ע ולהיות מגה-ימין ופתאום להתהפך ולשבת עם מחבלים בכנסת". היא לא יכולה להבין את השינוי שקרה אבל מוסיפה שהם שמו לב לכך בישיבות סיעה שצחקו על נתניהו, שהוא הולך להכשיר את השרץ של רע"מ שהיא תנועת אחות של חמאס. שבועיים אחר כך בישיבה פתאום התהפך התקליט. "הוא אמר (בנט) שהוא רק רוצה דרישות אזרחיות. באותו רגע עצרתי את הישיבה ואמרתי לו "אתה אומר לי היום שאתה מוכן להקים ממשלה עם תנועת אחות של חמאס?" והוא ענה לה "כו". אז אמרתי לו "אז לא, זה לא מתאים לי". היא מדגישה שמעשה בנט זה להתהפך במאה שמונים מעלות, "ימני לא יכול לחיות איתו, לשבת עם תומכי טרור".

ססובר פונה להורים שמרגישים שהם צריכים עזרה, שיפנו אליהם, הם לא לבד והם יהיו הגב שלהם בנושאי יהדות מגדר והיסטוריה.

ניתן לרשום להם הודעה בדף הפייסבוק של פורום "הורים למען המסורת".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
1 שנה לפני

בנט שואף למחוק כל סממן יהודי, בכל הנושאים והחיים במדינה.👹

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני

המנהלים עברו שטיפת מוח פרוגרסיבית והפתרון להוציא הילדים מבתי הסר לבתי ספר פרטיים שיפתחו בעה על פי דרישה מכיר הרבה הורים שעושים זאת והילדים לומדים בבית היום יש הכל באנטרנט גם שיעורים מבחנים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום