חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ימני אידאולוגי: למי תצביע בבחירות?

האם ביבי יתקן מה שלא תיקן בכל שנותיו הרבות כראש ממשלה? זיו מאור חושב שכדי לשמור את נתניהו בימין חשוב להצביע דווקא מח"ל ולא למפלגה מימין לליכוד, דידי שור חושבת ההפך

שתפו :

play-rounded-fill

עו"ד זיו מאור, פרשן ומגיש ברדיו גלי ישראל ובTOV, בוויכוח עם דידי שור, כתבת TOV, למי להצביע בבחירות. ההתלבטות של כל ימני בבחירות מתחילה בימים אלו, בשאלה הגדולה איך נגרום לתוצאה אופטימלית לכיוון ימין אידאולוגי. דידי שור סבורה שהצבעה לליכוד גוררת אכזבות באופן מסורתי, החל מבגין שיסד את הרעיון שהימין לא שולט בפועל אלא מאפשר לפקידים שמאלנים להתוות מדיניות, עבור בשרון עם הבגידה הגדולה מכולן בהתנתקות, וכלה בביבי שמסר את חברון ונאם על מדינה פלסטינית בבר אילן. לדעתה, מוכרחים להצביע למפלגה מימין לליכוד, כדי לגרום לביבי להיות ימני. 

אנשים מציינים את נטישת רעיון המדינה הפלסטינית כהישג של ביבי, אך שוכחים שהוא דווקא קידם את נאום בר אילן ושיחות השלום בימי קרי ואובמה, ואילו נטישת רעיון המדינה הפלסטינית קרה הרבה בזכות שדולת ארץ ישראל בליכוד, בנט עם תכנית הסיפוח החלקית והנאום שבו השווה בנט את הבעיה הפלסטינית לרסיס בישבן. המפלגות מימין לליכוד משכו את השיח ימינה, ולכן מוטב להצביע להן.

זיו מאור סבור שדווקא הצבעה לציונות הדתית עלולה לגרום לביבי לעשות את מה שהוא עושה תמיד- לזרוק את הציונות הדתית לאופוזיציה כפי שעשה בעבר, וליצור ממשלת אחדות עם כחול לבן, ולכן חייבים לחזק דווקא בליכוד את החלקים הימניים שיגרמו לביבי לא לעשות זאת. את החלקים הימניים במפלגת הליכוד ביבי לא יכול לשלוח לאופוזיציה.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%96-%d7%91%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%90%d7%95-%d7%9c%d7%90-%d7%91%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%91%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%93%d7%aa%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%a9%d7%99%d7%9d/

דידי מזכירה לו שהחלקים הימניים בליכוד נשלחים לחו"ל כדי לא להפריע כמו ציפי חוטובלי או דני דנון, והאחרים לא ממש בעלי השפעה על המשחק הפוליטי של ביבי, שלא רואה אידאולוגיה בהרכבת ממשלה אלא רק ריסוק שחקנים וצירוף שמאלנים שישמשו לו תירוץ כלפי בוחריו למה הוא לא מבצע מדיניות ימין. זיו מאור טוען ששליחות באנגליה או לאו"ם אמנם מרחיקה את הנשלח כרגע מהפוליטיקה המקומית אך משדרגת אותו בעתיד כפי שביבי היה נציג ישראל באו"ם לפני שנעשה ראש ממשלה. 

דידי מוסיפה ומזכירה את שאר הבעיות בשלטון נתניהו, שיכולות להיות מופחתות באם יהיו מספיק שחקנים מימין לו. זיו מאור עונה להגנת ביבי: העמקת הגישה שמדינת ישראל זקוקה לאישור מארה"ב על כל צעד ושעל כולל התגוננות מפני עזה ואיראן- זה לא היה באשמת ביבי, אלא בכירי מערכת הביטחון עשו פוטש ומרדו בהנחיית התקיפה של רוה"מ.

או דוגמא אחרת,  פספוס ההזדמנות לסיפוח תחת שלטון טראמפ- זה היה על מנת לבצע את הסכמי אברהם החשובים מאוד שאפשרו לנו חופש פולחן בהר הבית. 

לבסוף זיו אומר, שנתניהו קידם את ישראל ברמה המדינית בצורה משמעותית, וכך יכול היה למחוק את רעיון המדינה הפלסטינית- על זה דידי אומרת שזו השפעה ימנית של בנט, פייגלין ועוד ולא רעיון של נתניהו עצמו.

https://tovnews.co.il/%d7%a6%d7%91%d7%99-%d7%94%d7%a0%d7%93%d7%9c-%d7%9e%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%9c%d7%95-%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%96-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%94/

בסוף, מסכימים שניהם, אין מישהו אחר לראשות הממשלה בימין. השאלה היא למי ניתן את הקול שלנו בתוך הגוש. האם למפלגות הקטנות מימין לליכוד או לליכוד. 

זיו מדגיש את ה"חד נס" של נתניהו בנושא איראן, המשך לשיטת ז'בוטינסקי שקודם כל יש לדאוג למקום בטוח ליהודים תחת השמש, כפי שכתב נתניהו בספרו. דידי לא מקבלת את זה כתירוץ להזנחת שאר הזירות כגון חיזוק בית המשפט והעלמת עין מהדיקטטורה השיפוטית, רפיסות מול החמאס ועזה, ושאר הדברים אליהם נדרש ראש ממשלה להתייחס. 

זיו טוען שאם נגדיל את הכוח של סמוטריץ- בן גביר עד כדי 15-20 מנדטים,  לביבי יהיה נוח לזרוק אותם לאופוזיציה ולהכניס את השמאל מרכז כדי שיהיה לו חופש פעולה לא לבצע מדיניות ימין. בכך מודה זיו שזה הכיוון של נתניהו מאז ומתמיד, ועלינו לחשוב כיצד נמנעים מתוצאה שכזו. התפקדות לליכוד, לדעתו, היא הדרך הטובה ביותר להשפיע על מדיניות נתניהו מבפנים, מתוך מפלגתו שלו. מכיוון שחברי המפלגה יכולים לשים לו קווים אדומים שאותם הוא לא יעבור, אחרת אותם ימניים יעזבו את הליכוד. כמו שנתניהו הוחזק משמאל על ידי לבני, מופז וברק, כך הימניים בליכוד מחזיקים את ביבי בימין האידאולוגי. 

דידי מתפלאת איך מצביע ימין אידאולוגי יכול להצביע למי שיזרוק את הימין לאופוזיציה בהזדמנות הראשונה, ומקבלים את התירוצים של נתניהו לאי מימוש מדיניות ימין כשהוא מכוון לכך מלכתחילה עם צירוף השמאל לקואליציה. 

צפו בשיחה המלאה

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום