חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד היועץ המשפטי לממשלה נהיה הקיסר ששולט בכולנו?

פרקליט הצמרת ציון אמיר מספר לנו למה הוא מתגעגע בעולם המשפטי, ומשרטט את הדרך לחזור לשם

שתפו :

צילום: מתוך הפייסבוק של זיו מאור
play-rounded-fill

עו"ד ציון אמיר, מומחה למשפט פלילי ומפרקליטי הצמרת בישראל, מתארח אצלנו ומסביר איך מתקנים את הפרקליטות באמצעות הכנסת ונבחרי הציבור שלנו. "צריך אולי להחזיר כמה דברים אחורנית, כדי להזכיר שיש מושכלות יסוד", הוא אומר. "אני לא רואה אף אחד שעושה רפורמות בעשרת הדיברות. יש שם חוקה. היא קומפקטית ודי מקיפה. חלפו אלפי שנים ואף אחד לא ערער עליה, כי יש בה משהו מאד יסודי". לעומתם, הוא אומר, חוקי היסוד במדינת ישראל הפכו נזילים עד שרוקנו מתוכן. "זה לא יסוד ולא כלום, אם אני יכול בכל רוב מזדמן, להעביר את התיקונים האלה ולבנות לי מבנה משטרי חדש של מן-ראש-ממשלה-חליפי, להקים מבנים ולהפיל אותם, בהרף החלטה. זה לא הולך, צריך לחזור ליסודות".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%95%d7%a2%d7%a5-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98%d7%99-%d7%9c%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%94/

אז חזרנו ליסודות. וגילנו, שמדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שבה בראש התביעה עומד פקיד, שיש לו סמכויות האם להגיש כתב אישום או לא. "סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה בישראל עברו התפתחות בלתי רגילה" מציין אמיר. "זהו גוף שהלך ותפח, מפקיד שהייתה לו סמכות מאד מסוימת, למעמד של פרשן מוסמך של החוק". לדבריו, בכך הוא הפך להיות הפקיד עם העוצמה הגדולה ביותר בהיסטוריה הדמוקרטית.

אמנם מבחינת החוק היבש, מי שמוסמך לפרשן את החוק זהו בית המשפט, אבל מאז שאהרון ברק הגדיר את תפקידו של היועץ המשפטי כפרשן חוק, מעמדו הרקיע שחקים. לטענתו של אמיר, הדרך להעניק מעמד כזה ליועץ המשפטי, הייתה חייבת לעבור דרך חקיקה מפורשת של חוק יסוד, אחרי שהתקיים דיון אמיתי.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אודי
אודי
1 שנה לפני

כשהפרקליצות תחזור לפרקליטות מדלבליץ יופרש וההמשך יחזור למוטב , אינשאללה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום