חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך הופכים את רבני הקהילות למנהיגי ציבור

הרב בנימין טבדי, יוזם וראש תכנית "רבנות מאירה" מבית איגוד רבני קהילות, על התכנית שמשנה את עולם הרבנות הקהילתית

שתפו :

play-rounded-fill

הרב בנימין טבדי מאיגוד רבני קהילות הוא היוזם וראש התכנית "רבנות מאירה" שנועדה לקדם רבני קהילות ולתת להם כלים משמעותיים בביצוע תפקידם הרבני. הרב טבדי עצמו הוא רב קהילה ברעננה וראש בית המדרש "לשמה" להכשרת רבני קהילות.

הרב טבדי מסביר מה הסיבה להקמת התכנית: "אנחנו נמצאים בדור שבו לכול מעשה ציבורי ישנה פילוסופיה העומדת מאחוריו. יש הרבה מאוד אג'נדות ואמירות שמסתובבות במרחב הציבורי וישנם הרבה כוחות המנסים להשפיע על התודעה של עם ישראל. לנו חשוב שרבנים יקבלו תמיכה וגיבוי להתמודדות עם כל האתגרים של הדור. זה בעצם הייתי אומר 'דור רצוף אתגרים שצריך תורה גדולה ומאירה להתמודדות בצורה נכונה עם האתגרים'".

איגוד רבני קהילות

הוא ממשיך ומסביר על הדרך בה התכנית פועלת: "התכנית מחולקת לשלושה חלקים, הראשון הוא עיסוק בסוגיות מטא-הלכתיות, זאת אומרת לא שאלות הלכתיות רגילות, אלא – איך פוסקים הלכה? מהי הלכה? מהי הנהגה רבנית? מהם הערכים של ההלכה? שאלות יסודיות שהיה ברור לי מההתחלה שלא אני עומד לענות עליהן אלא גדולי ישראל. אני רק יכול לכוון ולהדריך אבל ברור בסופו של דבר מי ייתן את התשובה הסופית. מדובר בהכי גדולים שיש: הרב עמאר, הרב אליהו, הרב מאזוז, הרב אריאל, הרב מיכה הלוי".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%94%d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%94-%d7%9e%d7%a7%d7%a8%d7%91%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%94-%d7%99%d7%aa%d7%91%d7%a8%d7%9a-%d7%90%d7%95-%d7%a9%d7%9c%d7%a4%d7%a2/

הרב טבדי מסביר מדוע דווקא הרבנים הללו, "היה לנו מאוד חשוב שאלו יהיו רבנים שעסוקים עם הציבור בפועל. זאת אומרת לא רק כאלו שיודעים את המטא-הלכה אלא גם יודעים איך להוריד אותה לחיינו, פועלים בשטח ויודעים איך ליישב את הלבבות".

הרב טבדי מספר על כלי נוסף חשוב מאוד בעבור רבני קהילות אותה נותנת התוכנית: "החלק השני הוא סוג של 'הכשרה מעשית' לאתגרים קהילתיים. למשל אתמול הייתה הרצאה של הרב נתן שלו בנושא 'אתגרים שקשורים לנפש האדם, דיכאון' וכו'. אני רואה בכך חשיבות מפני שפעמים רבות זו המוטיבציה של הציבור להיפגש עם הרב. הרי לא תמיד אנשים מגיעים אל הרב בכדי לשאול שאלות הלכתיות אלא כדי לשפוך את ליבם ולחפש קרבה וחשוב שלרב יהיו הכלים הנכונים בכדי לתת מענה".

איגוד הרב שמואל

לטענתו של הרב טבדי "כל אדם צריך להיות בעל מקצוע, המקצוע של הרב הוא לגדול ולגדל בתורה ולקחת אחריות רוחנית על עם ישראל". הוא ממשיך ואומר כי בראש ובראשונה הרב הוא איש תורה. "לא פסיכולוג ולא פסיכיאטר קודם כל מדובר באיש תורה". ומוסיף על חשיבותה של התוכנית: "אין ספק שמדובר ב'איש העין הטובה והחסד' ואחד כזה חייב שיהיה לו מעין 'חדר מיון ראשוני' בכדי להדריך את הקהל שלו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%aa-%d7%9e%d7%a8%d7%9f-%d7%94%d7%92%d7%90%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%9e%d7%a8%d7%93%d7%9b%d7%99-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%96/

מלבד החלקים הראשונים שהם היותר מעשיים, הרב טבדי מספר על החלק השלישי והייחודי – "החלק הפילוסופי", ומסביר כוונתו: "זאת אומרת לעמוד על הפילוסופיות המסתובבות בציבור: פוסטמודרנה, פרוגרסיביות, עניינים שמשפיעים על מבנה המשפחה בעם ישראל ועוד. כל מיני ערכים ומעשים ופעולות פילוסופיות פוליטיות שמסתובבות בעולם ואנחנו כרבנים נפגשים בהם כל הזמן. המטרה שלנו היא ליצור את הרגישות אצל הרבנים, לזהות, גם אם לא ידעו לתת פתרון, לזהות את האמירות שמסתובבות מאחורי האתגרים שעומדים לפניהם וידעו לדעת איך להתמודד עם זה או יותר חשוב איך לא להתמודד עם זה".

מיהם המשתתפים בתוכנית? "מדובר על עשרות רבנים ברחבי הארץ מן הצפון ועד הדרום דרך איגוד רבני קהילות בראשות הרה"ג שמואל אליהו שליט"א".  הרב טבדי מסיים בסיפור מאיר על הרב שמואל: "הוא העביר לנו שיעור והשאלה ששאלנו אותו הייתה 'איך ניתן להעביר ביקורת ובכל זאת להישאר קורן ומלא אהבה?' התשובה לכך היא שהוא באמת אוהב את עם ישראל, גם את המתנגדים לו והוא מאמין שהכול מתוך אהבה טהורה ונקייה. לולא הייתי רואה את זה בעיניים שלי לא הייתי מאמין לכך".

 

צפו בשיחה המלאה

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח
אזרח
1 שנה לפני

ירבו כמותו בישראל

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום