חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך לא מטפלים בפגיעות מיניות: תלמוד תורה בירושלים הרחיק את הקורבן ולא את התוקף

ילד בן 10 התלונן במשטרה כי המורה שלו תקף אותו מינית, נגד המורה הוצא צו הרחקה, אך במוסד מנעו מהתלמיד להיכנס לכיתה כדי לקיים את הצו

שתפו :

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "לא תשתוק"

תלמוד תורה בירושלים הרחיק מהלימודים תלמיד בן עשר שהתלונן במשטרה כי מורה תקף אותו מינית. נגד המורה הוצא צו הרחקה מהתלמיד בעקבות התלונה, והנהלת המוסד החליטה לאפשר לו להמשיך ללמד. בעקבות פניית עיתון "הארץ", הורה משרד החינוך למנהל תלמוד התורה להחזיר את הילד ללימודים.

הילד, מלווה באימו, התלונן בחודש שעבר נגד המורה בתלמוד התורה המזוהה עם הפלג הירושלמי בחברה החרדית, על כך שביצע בו מעשים מגונים. הוא פירט בפני החוקרים מסכת ארוכה של הטרדות מצד המורה, וכן מקרה אחד שבו המורה תקף אותו מינית. "במשך תקופה ארוכה הילד סיפר לנו שהמורה מחמיא לו על המראה שלו, מושיב אותו על ידו בכיתה ומעניק לו מסאז'ים שוב ושוב", סיפרה האם ל"הארץ". לדבריה, בנה סיפר כי בזמן המסאז'ים, המורה ניסה לגעת באיבריו האינטימיים. האם ביקשה מבנה להתרחק מהמורה ככל האפשר.

https://tovnews.co.il/https-tovnews-co-il-%d7%9c%d7%90-%d7%9c%d7%91%d7%93/

התפנית בסיפור התרחשה לאחר שהילד סיפר כי לפני כמה שבועות לקח אותו המורה לחדר הצילום במוסד, ושם הכניס את ידיו מתחת לחולצתו ומכנסיו. בשלב זה החליטה האם להתלונן במשטרה. המורה נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים, לפיהם נאסר עליו להיכנס לכל מוסד חינוכי בישראל למשך שמונה ימים, וכן הוצא נגדו צו הרחקה מהילד למשך 30 ימים. גם אנשי מנהל החינוך החרדי בעיריית ירושלים עודכנו בפרטים.

לאחר כשבוע, כשהסתיימה תקופת ההרחקה, נדרש התלמיד לעזוב את הכיתה. בנוסף, בהנהלת המוסד רצו להעביר את הילד לכיתה גבוהה יותר, אך האם סירבה. "במקום להרחיק את המורה מהילדים, ולכל הפחות מהילד שלי, הרחיקו דווקא את הילד שלי. החליטו לשים אותו בכיתה עם ילדים גדולים ממנו, עם חומר לימודים שהוא לא מכיר ולהרחיק אותו מהחברים ומהשגרה שלו", אמרה. "זה לא מתקבל על הדעת. איך יכול להיות שדווקא הילד שנפגע הוא שמורחק?".

האם הוסיפה ואמרה שמאז הגשת התלונה מנהלי המוסד מתנכלים לבנה, ומכפישים אותו בפני תלמודי תורה אחרים שאליהם היא מעוניינת להעביר אותו. "הוא ילד מתוק וטוב, המנהל עצמו אמר את זה לא מזמן, אבל פתאום הם מספרים שהוא ילד בעייתי ושלא כדאי לקבל אותו", סיפרה.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%9a-%d7%93%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%97%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%95%d7%94%d7%99%d7%95%d7%a6%d7%a8%d7%aa-%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%94-%d7%90%d7%a8/

מנהל תלמוד התורה סירב להגיב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המנהל פעל שלא בהתאם לנהלים. בעקבות פניית העיתון הונחה בית הספר להשיב את התלמיד לכיתה, ולמצוא פתרון אחר למורה, תוך שמירה על מוגנות התלמיד". במשרד התחייבו לוודא כי הוראתם מתקיימת. מהעירייה נמסר: "מדובר במוסד פרטי, והמחוז החרדי במשרד החינוך הוא המפקח עליו. מרגע היוודע המקרה, פעלה העירייה באמצעות מנהל החינוך החרדי ליידע את כלל גורמי האכיפה ולערב את גורמי המקצוע השונים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אברהם
אברהם
1 שנה לפני

הנהלה מנוולת של התלמוד תורה .לסגור את התלמוד תורה.

אין
אין
1 שנה לפני

למורה ולמנהל מגיע טיפול באננס אחרי 120.

עליזה
עליזה
1 שנה לפני

למה צו הרחקה מהמוסד רק 8 ימים מה הם מצפים שיקרה אחרי שמונה ימים
ולמה צו הרחקה מהילד ל 30 יום מה הם מצפים שיקרה אחרי 30 יום
???

רות
רות
1 שנה לפני

פשוט עצוב במקום לקיים וביערת הרע מקרבך מרחיקים את הקורבן. זהו ת"ת לא ראוי. מאחלת לילד המתוק שימצא תלמוד תורה עם אנשי חינוך אמיתיים העומדים בראשו.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום