חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות משקעי העבר, משה פייגלין יודע שאת הימין יכול להוביל רק נתניהו

ח"כ לשעבר משה פייגלין התארח בתכניתנו החדשה '2 על 1'. הוא מנסה להסביר למה חזר לליכוד, הקשר שלו עם נתניהו וגם; למה הוא לא בציונות הדתית?

שתפו :

play-rounded-fill

בשבועות האחרונים הודיע ח"כ לשעבר משה פייגלין כי הוא חוזר להתמודד בפריימריז של הליכוד. פייגלין כזכור היה חבר ליכוד במשך שנים, אך לפני מספר שנים פרש מהתנועה והקים את מפלגת זהות.

פייגלין מתייחס לחזרה שלו לליכוד, המפלגה עליה היה לו ביקורת חריפה ואומר: "זה לא סיבוב פרסה. הייתי בליכוד שנים ארוכות מאוד. כשני עשורים. והיו לי הרבה סיבות לכעוס ולעזוב קודם לכן. לא עשיתי את זה. כשהגעתי לאיזשהי תקרת זכוכית, הגעתי למסקנה שצריך להביא את הרעיון שלי בצורה עצמאית לתוך מפלגת זהות. בשנה האחרונה מדינת ישראל הפכה למדינת כל אזרחיה, מדינת כל ערבייה. התחושה שאיבדנו את הריבונות. הפכנו להיות אורחים בארצנו שלנו, בוודאי בנגב ובגליל. לכן החלטתי להתכנס ליסוד. המחלוקות היו וחלקם גם נותרו. אבל שהאיום נהיה על הבית ממש. אז שמים בצד את המחלוקות ומתכנסים סביב הרוב היהודי שנתניהו הוא מנהיגו הנבחר".

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%a9%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%9b%d7%a8%d7%aa%d7%9d-%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%9c-%d7%95%d7%9e%d7%a4%d7%96%d7%a8-%d7%9e%d7%97%d7%9e%d7%90/

פייגלין מדבר על הקשר שלו עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו. לדבריו, הקשר שלו עם נתניהו הוא טוב והוא אף מעודד אותו להתמודד בפריימריז של הליכוד: "יש לנו דיבור מעמיק, פגישות מעת לעת אישיות ולא קצרות. אני יכול לומר לך שבערב החג הבאתי לו כמין מתנה לחג 2 פרקים מהספר החדש שאני מתעתד להוציא ושוחחנו ארוכות על הספר שהוא עתיד להוציא. ההיפך הוא הנכון, לא רק שהוא לא מחסל אלא מעודד".

לפייגלין יש רעיונות גדולים שבסופם המצב הכלכלי של אזרחי ישראל יהיה טוב יותר, הישראלים יוכלו דירה בקלות והמשבר במערכת החינוך יפטר. אך לפעמים נראה כי הרעיונות שלו עמוקים מדי על מנת שהם יתקבלו עבור האנשים הפשוטים. פייגלין מסכים עם הקביעה "בעבר היה לי מאוד קשה שדיברתי על מדינה יהודית בעיקר הדברים לא נתפסו. אמרו לי – מה? יש לנו מדינה יהודית" אך מסביר כי המציאות השתנתה לטובה . היום כשהוא מגיע לכנסים של הליכוד ומגיע תורו לדבר, נגמרות לו המילים כי חברי הליכוד כבר העבירו את כל המסרים שיש לו. "המסרים היום הם הרבה יותר נשמעים. גם אצל הליכודניק יושבים בבית ילדים שלא יכולים לקנות דירה והפתרון הוא אצלי. לפעמים צריך להמתין עד שהדברים הופכים לנשמעים".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%aa%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%a0%d7%90-%d7%a4%d7%a1%d7%a4%d7%a1-%d7%94%d7%96%d7%93%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%a1%d7%95%d7%a8-%d7%a9%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%94%d7%93%d7%aa%d7%95%d7%aa/

בסופו של דבר, וגם אם התרגלנו לכך, המציאות שפייגלין מחפש את ביתו הפוליטי דווקא בליכוד היא מעט מוזרה. פייגלין גדל בציונות הדתית, הוא חובש כיפה סרוגה וגר בשומרון. ורק מתבקש שהוא יתמודד במסגרת רשימה שמייצגת את הציונות הדתית. פייגלין מנסה להסביר את הנושא ואומר: "לציונות הדתית יש זכויות אדירות. הציבור הכל כך מיוחד שיצא מהציונות הדתית ורוח ההתנדבות שלו ורוח ההקרבה שלו, ספק אם מדינת ישראל הייתה ממשיכה להתקיים. מנגד לא נשכח שמי שהביא אלינו את האסון הזה של אזרחיה וערביה בשנה  האחרונה לא היה סתם בחור מהשמאל הקיצוני, הוא היה איש הציונות הדתית. הוא בא מתוך הציונות הדתית. היה יו"ר מועצת יש"ע, היה יו"ר הבית היהודי ממשיכה של המפד"ל. קיבל את כל התמיכה של המנהיגות הרוחנית של הציונות הדתית ועד לרגע זה יש למפלגתו תמיכה שמדגדגת את אחוז החסימה ואני לא מזלזל בתמיכה, בגרעין הזה. אנחנו צריכים להבין שזו לא הייתה תקלה. זו לא הייתה מעידה של מישהו שעבד עלינו בלי ששמנו לב".

לסיום, מתייחס פייגילין לחיסונים. למרות שהוא ידוע כמתנגד גדול למדיניות החיסונים של מדינת ישראל הוא אומר: "זה בוודאי לא הנושא שבו אני ממקד את האמירות שלי בפריימריז. שאלו אותי הבוקר ליברמן וקלמן לגבי הנשוא הזה אמרתי שהזרקה לילדים היא בעיניי מעשה נבלה. ולא אמרתי את זה מליבי כמו שמשרד הבריאות ניסה לטעון. יש מאחוריי אינספור בכירי המדענים באץ ובעולם שעליהם נסתמכתי. אני לא ממציא שום דבר בנושאים הללו. פשוט מתוך אחריות אמרתי את מה שאמרתי. בעיניי הנושא המרכזי כרגע הוא שאלת קיומה של מדינה ישראל כמדינה יהודית ובו אני מתמקד".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום