חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לצרף את כל חתיכות הפאזל: הגיע הזמן לציונות דתית מאוחדת

איתי גרנק, מקים מיזם "כוחנו באחדותנו", על הצורך במפלגה ציונית-דתית גדולה, על הפיצולים שגורמים נזק אלקטורלי, ועל מספר המנדטים הגבוה שהציונות הדתית עשויה להגיע אליו

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

play-rounded-fill

איתי גרנק יוזם מיזם "כוחנו באחדותנו" בריאיון על "המפלגה" שלדעתו הציונות הדתית צריכה ועל הבעייתיות הגדולה בפיצול הקולות בתנועת הציונות הדתית.

"קודם כל צריך להבין את המשוואה, בעצם אנחנו נכנסים עכשיו לבחירות החמישיות בגלל הציונות הדתית. כשאני אומר את זה אני לא מדבר על המפלגה אלא על התנועה. ברגע שבנט ושקט פיצלו את הציונות הדתית בסבב א' בשנת 2019, הם לא עברו את אחוז החסימה. אם הם כן היו עוברים את אחוז החסימה כל התסריט הזה לא היה קורה. אם אנחנו מסתכלים בסקרים אנחנו רואים שהכול עדיין תלוי בציונות הדתית. אבל ברור לכולם שכמו שהימין יצא לקלפיות כך גם השמאל, הם ראו שיש סיכוי שלפיד יהיה ראש ממשלה", אומר גרנק על סיכוייה של הציונות הדתית.

"השובר שוויון" לטענתו הוא "ברגע שהציונות הדתית וימינה יהיו מאוחדות למפלגה אחת גדולה יהיה אפשר להגיע ל-61. יש היום הרבה אנשים שאומרים 'אין לי למי להצביע' לא מוצא מישהו שמייצג אותי באמת. אם תהיה מפלגה מגוונת ומשולבת בכל מיני סגנונות אולי זה יעבוד. למשל, איתמר בן גביר הצליח להביא ציבור מסורתי רחב שלא היה מחובר אל הציונות הדתית".

הוא מתנגד נחרצות להקמת מפלגות רבות "בפוליטיקה פיצולים אף פעם לא עושים טוב. כבר ראינו את זה לפי הפעם הראשונה שזה קרה. הפיצול הזה הביא אותנו לארבעה סבבי בחירות ולממשלה הראשונה בתולדותיה שנתמכת על יד תומכי טרור. הדרך לפתור את כל הבעיות היא בעצם להתאחד ולא להתפצל".

https://tovnews.co.il/%d7%a1%d7%a7%d7%a8-%d7%9e%d7%a0%d7%93%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%93%d7%aa%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%94-%d7%94%d7%a9/

"אני חושב שהסיכוי גדול, גם בן גביר וסמוטריץ' מבינים את זה וזה צריך לקרות כמה שיותר מהר", הוא אומר על היכולת לקבל מספר משמעותי של מנדטים. "בסופו של דבר סמוטריץ' אמר שהוא יוצא לפריימריז ועוד לא קידם שום דבר ברמה של מפקד שהייתה צריכה לקרות מזמן והוא גם לא פתח את הבחירות בתוך המפלגה והוא חייב לעשות את זה. צריך להבין נקודה מאוד משמעותית אותנו כציבור לא מעניינת המפלגה עליה זה יושב אלא על האידיאולוגיה עצמה. לא אם מדובר ב'תקומה, 'עוצמה' וכו'. מה שמשנה לנו זו האידיאולוגיה שהיא אחדות על פי תורת ישראל ואץ ישראל".

מה צריך לקרות עכשיו כדי להצליח? "מיד אחרי שהחוק לפיזור הכנסת עובר בשלוש קריאות הם חייבים לשבת. אני לא חושב אגב שהם צריכים את הקריאה שלנו. יש מפלגה שנכנסה עכשיו, מפלגת נעם והיא גם צריכה להיות חלק מהמשחק על אלפי אנשיה. צריך להיות מפקד אחד גדול עם התמודדות אחת ולצערי זה לא קורה. אני ואתה למודי ניסיון לעשות את זה ובטח שברגע האחרון".

גרנק מסביר על הקולות שהולכים לאיבוד לציונות הדתית "היום יש קהל של בין 2-4 מנדטים של ציונות דתית ליברלית שאם תהיה מפלגה אחת גדולה ומאוחדת שיהיה בה מקום לכולם אז הם יצביעו לה, אבל היום הם לא מרגישים חלק. צריך להבין שכל ההתחזקות של בן גביר וסמוטריץ' שהיא מבורכת היא פנים גושית. לעומת זאת ישנם קולות שהתפזרו להם בין מפלגות, למשל הלכו לגדעון סער".

https://tovnews.co.il/%d7%a1%d7%95%d7%a3-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%93%d7%aa%d7%99%d7%aa-%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%a9/

איך ניתן למשוך עוד מצביעים? גרנק עם הצעה משלו "יכולות לבוא כל מיני דמויות, עמיחי שיקלי לדוגמה או כל מיני דמויות חילוניות, רונן שובל למשל ויפתחו את השוק. הרי למה אתה רוצה לעשות פריימריז גדול? אתה רוצה מגוון, תנועה וחיים. לצערי הרב אנחנו, הציונות הדתית כתנועה גרמנו לכל מיני טעויות פוליטיות והתפקיד שלנו גם לתקן".

כמה רחוק ניתן להגיע עם מפלגה ציונית דתית כוללת? "חמישה עשר מנדטים, אני חושב שאפשר בקלות להגיע למספר הזה". הוא אומר "זה הסיכוי היחיד של גוש הימין להצליח. לו אני הייתי במקום בנימין נתניהו היית משקיע את כל זמני ומרצי בזה. לא שאני חושב שנתניהו צריך להתערב כמו בפעמים קודמות". ומוסיף "אבל לא רק הוא, כל שחקן בגוש שרוצה לנצח צריך להשקיע בזה, גם ש"ס וכו' רק ככה אפשר לנצח".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום