חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לשוב אל ה' – המסע מעולם חילוני למדרשה דתית

היא נולדה עם מעט ידע על הדת, התחילה לשמור שבת לפני עשור מתוך סקרנות, והיום היא לגמרי בבית

שתפו :

play-rounded-fill

אנו נמצאים כחודש לפני תחילת חודש הרחמים והסליחות, ואין מתאים מכך להביא את סיפורה של שרון לולו, בחורה שחזרה בתשובה לפני כעשר שנים. אך רק בתקופת הקורונה עשתה את הצעד המשמעותי ביותר בתהליך התשובה שלה. היא מגיעה בכדי לשתף בסיפור האישי שלה.

"אני באה מחינוך חילוני לגמרי, היינו חברה מסורתית אבל שיש איזשהו קשר. חברות אמרו לי בואי נעשה עונג שבת בבית כנסת ונשמור שבת. לפני כן לא שמרתי כלום מלבד יום כיפור ולא ידעתי בכלל מה זה אומר. ככה שמרנו שבת ועוד אחת והיינו הולכות לעונג שבת בערב ואז רוב החברות התחילו לרדת מזה, כי אנחנו בכל זאת בחברה שונה ואני ועוד אחת המשכנו, עד היום שזה בעצם כבר 10 שנים", מספרת לולו.

https://tovnews.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a/

היא לא הסתפקה רק באותו "עונג שבת" ורצתה יותר מזה, לכן היא המשיכה וחקרה ולמדה בעצמה. "היה שלב ששאלתי את עצמי "מה זה בכלל, למה אני עושה את זה?" ואז התחלתי לשאול ולהתעניין איך עושים את זה, כי בהתחלה זה היה פשוט לא לעשות. כאשר התחילו לי השאלות התחלתי לקרוא הרבה יותר ספרים ופרשות שבוע וזה גם קירב את הקשר שלי עם אמא שהיא גם מתחזקת והתחילה לשמור שבת ופשוט גיליתי עולם חדש. קיבלתי את התשובות הכי נכונות ואמיתיות לחיים ואני מודה לה' שהוא כיוון אותי פשוט לשם באיזושהי דרך אני לא יודעת בדיוק להסביר".

אמא שלה התחילה לשמור שלוש שנים לפניה ולולו התחילה לשמור לא ממנה אלא עם החברות. היא מודה לה' על החסד שעשה לה בכך שהיה לה את הצד המובן מאמא. ההבנה שלה והעובדה שהיא הייתה מצויה יותר זמן בתוך הסיפור תרמה מאוד ללולו להתמודד עם הקושי.

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%95%d7%9d-%d7%93%d7%91%d7%a8-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%94-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%a8/

היא מספרת כיצד דווקא בתקופת הקורונה התקרבה עוד יותר אל ה' ואיך התהליך המשיך בצורה מעמיקה יותר לאחריה. "כל הזמן היה סביבי את החלק של התורה, שאני אוהבת ללמוד ולהעמיק אבל בסוף ביום יום זה היה מול ציבור שהוא שונה שאני רוצה להיות חלק ממנו וזה שבעתיד אני רוצה להקים את החיים שלי על פיו. אז הגיעה הקורונה והייתי צריכה להישאר בבית ולמדתי המון דרך היוטיוב. שמעתי מלא שיעורים וחיכיתי שהקורונה תיגמר בכדי שאוכל לעבוד על זה באמת. יצאנו מהסגר, עזבתי את העבודה שפחות התאימה מהבחינות הללו, מבחינת צניעות. חיפשתי מדרשה שתחזק אותי והתחלתי דרך חדשה הרבה יותר מעמיקה יחד עם עבודת ה'. זה ממש היה בהדרגה וטוב בעבורי".

לולו הגיעה למדרשת "שושנת אביב" דרך מישהי שהכירה אותה למישהי שמדריכה שם. "הייתי בכיוון למדרשה ליטאית בירושלים וניסיתי שם. מה שהבנתי שם שמדהים אותי כל פעם מחדש, זה שלא משנה לאיפה אתה מגיע בכל מקום התורה היא אחת ומלמדים אותך איך לעבוד את ה' בצורה הכי טובה ואתה פשוט בוחר בצורה שהכי מתאימה לך". כאשר חזרה משם חיפשה משהו שיחזיר אותה לדרך הישר. היא אמרה לעצמה שהיא לא עוזבת שום דבר, רק מדובר בעוד חיפוש ושהיא מגיעה למשהו שיותר שייך לה. היא הגיעה למדרשה הגעתי למדרשה ושם הם סיפקו לה את כל הדברים המדויקים בעבורה, מבחינת ההבנה של כלל ישראל ועם ישראל ולאן אנחנו שואפים. מה זה בניית בית באורח חיים דתי, עבודת ה' ועוד.

ראשי המדרשה הם הרב והרבנית אסף וצביה טבצ'ניק. "הוא הרב של הקהילה והרבנית היא איתנו במדרשה והיא עושה עבודה מדהימה פשוט. כל אחת ואחת מרגישה בבית". לסיום, היא מאחלת לעצמה להתחזק עוד בעבודת ה', להקים בית כשר ומוצלח לתפארת התורה הקדושה שלנו ושבעז"ה תבוא גאולה שלמה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום