חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאושרים, מאוכזבים ומתכוננים לבחירות

תגובות במערכת הפוליטית לאחר הודעת פרישתו הדרמטית של בנט

שתפו :

בחירות
צילום: יונתן שינדל, פלאש 90

לאחר ההודעה על סיום תפקידו של ראש הממשלה נפתלי בנט, התגובות במערכת הפוליטית לא מאחרות לבוא.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב בשמחה: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה. ממשלה שהייתה תלויה בתומכי טרור, שהפקירה את הביטחון האישי של אזרחי ישראל, שהעלתה את יוקר המחייה לשיאים שלא ידענו, שהטילה מיסים מיותרים, שסיכנה את הציביון היהודי של המדינה שלנו – הממשלה הזאת הולכת הביתה. חבריי ואני נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד. ממשלה שתדאג לכם, לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. ממשלה שתוריד מיסים, שתוריד מחירים, תנהיג את ישראל להישגים אדירים כולל הרחבת מעגל השלום כפי שכבר עשינו. ומעל הכל – ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם. בעזרת השם נעשה ונצליח".

מי שמקווה לקחת חלק בממשלה הבאה, ח"כ איתמר בן גביר הביע את שביעות רצונו "הערב הזו הוא בשורה נפלאה עבור אזרחי מדינת ישראל. סוף סוף הממשלה המסוכנת הזו הולכת הביתה, בעזרת השם בקרוב נקים ממשלת ימין מלא מלא שתחזיר את הביטחון לרחובות".

ח"כ מירי רגב צייצה: "נפתלי בנט יכולת למנוע מאיתנו את כל הסיוט שהעברת מדינה שלמה. אתה והשותף העסקי שלך יאיר לפיד, שממש כמו עסקנים בפשיטת רגל מבריחים נכסים ומעבירים בעלויות. גם זה לא יעזור לכם, הסיפור שלכם נגמר. הציבור הישראלי הבין בדיוק מי אתם. לכו הביתה".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער הוסיף: ״כפי שהזהרתי – חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ הביע את אכזבתו הגדולה: "אנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי. ממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר. בעת הזו אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט שעשה מאמצים משמעותיים כדי להוביל אותה, ומאחל בהצלחה לשר החוץ ⁦‪ יאיר לפיד לשייכנס לתפקיד ראש הממשלה בקרוב. בחירות ותקופות של חוסר יציבות אינן דבר טוב – אך נצא אליהן נחושים במטרה לשים את ישראל ואזרחיה לפני הכל"..

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%aa%d7%95-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9e%d7%a1%d7%9b%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%94%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a7%d7%a6%d7%a8%d7%94-%d7%91/

ח״כ אורלי לוי אבקסיס מהליכוד עקצה: "סוף סוף גם הם הבינו את זה, לממשלה הזו אין תכלית. שמחה לגלות שלראשונה בכנסת הנוכחית הם מקבלים החלטה נכונה".

ח״כ משה אבוטבול מש"ס לא הסתיר את הרגשתו: "ברוך פודה ומציל! שמח שלאחר הלוויה הארוכה סופסוף מתאמים את מועד הקבורה לממשלת הלוזרים שלא חמלו על מוחלשים, קשישים ועל בעלי העסקים, ואשר פגעה אנושות בחיי הדת והיהדות במדינת ישראל. יהי זכרם לדיראון עולם!! ‏אין לנו על מי להישען רק על אבינו שבשמיים!!!".

ח"כ גדי יברקן מהליכוד כבר רואה קדימה: "הריבון הוא העם והעם יחליט מי ינהיג אותו. אני מאמין שעם ישראל ייתן לנו את הזכות להנהיג אותו בשנים הבאות. זו ההחלטה האחראית היחידה שבנט ולפיד קיבלו בשנה האחרונה – לחזור אל העם".

ח"כ מיקי זוהר אמר: "בחסדי ה' הצלחנו לסיים את ימיה של הממשלה הזו. אני לא רואה מישהו חרדי או מישהו בימין שלא יצא להצביע שהוא יודע שיאיר לפיד הוא ראש הממשלה". והוסיף: "אנחנו רוצים בחירות מהר ככל האפשר. יהיה על זה ויכוח רציני בין הסיעות ונעשה הכל להשפיע שזה יקרה".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, הוסיף תגובתו על היציאה לבחירות: "ממשלה שהייתה יהירה וחשבה רק על עצמה, פעלה בדורסנות, ברודנות וחתרה כנגד זכות קיומנו, מתפוגגת ונעלמת מהעולם, זו ממשלה שפגעה בערכים ואבני היסוד שהם זכות קיומנו, פגעה במסורת השורשית תשכח מהעולם. זו ממשלה שלא היה לה זכות קיום, הפרה את הבטחותיה לבוחרים ופגעה בכשרות, בשבת, בצביון המדינה יום אחר יום. יש דין ויש דין".

השר עיסאווי פריג' ממרצ סיכם בשביעות רצון את פעילות הממשלה:

1. הממשלה הזו היתה הצלחה ואת זה אף אחד לא ייקח ממנה. היא היתה הצלחה בכך שהיא קיבעה בתודעה הישראלית שהחברה הערבית יכולה להיות שותפה, בכל מקום, גם בממשלה. הממשלה היתה הצלחה גם בכך שבניגוד לקודמתיה, לא היססה לקבל החלטות. לא עם כולן הסכמתי, אבל ידעתי כל הזמן שאני חלק מקבוצה

‏2. שלוקחת חלק בממשלה שפועלת לחיזוק הכלכלה, להשקעת משאבים כבירים בחברה הערבית וגם לצערי בממשלה שלא הסכמתי עם הקוו המדיני שלה. אבל כשאתה חלק מקבוצה, אתה משחק קבוצתי, גם אם זה לפעמים פחות נוח.
מנהיגים מקבלים החלטות וגם היום התקבלה החלטה מנהיגותית של יאיר לפיד ונפתלי בנט

‏3. לא להיות מובלים, אלא להוביל ואני גאה בהם על כך.

נותר רק להצטער על כך שהיו בקואליציה מי שלא הבינו את גודל השעה. כולנו נשלם את מחיר חוסר הניסיון הפוליטי שלהם, בדמותה של עוד מערכת בחירות מיותרת.

שרת התחבורה מרב מיכאלי צייצה: "ממשלת השינוי התחילה להחזיר את מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים שלה. קואליציית השינוי קירבה בין חלקים שונים בחברה הישראלית. אני גאה שמפלגת העבודה היתה שותפה להקמתה והיתה סיעת היציבות בתוכה. אני מודה לשותפות ולשותפים שלנו ובטוחה שנמשיך להוביל את מדינת ישראל חזרה לחוף מבטחים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום