חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה קורה במפלגת ימינה המתפוררת?

הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן בפרשנות על מה קורה במפלגת ימינה

שתפו :

 

בימים האחרונים המערכת הפוליטית גועשת בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה. איך ישפיע הצעד של סילמן על הקואליציה? האם היא תיפול? מי יכנע ללחץ ומה יקרה בסופו של דבר עם ניר אורבך? על כל השאלות האלה מדבר הפרשן הפוליטי מאיר פרייליכמן, שבעברו היה פעיל של מפלגת ימינה ומכיר היטב את הלך הרוח במפלגה.

מאיר פותח את דבריו ואומר שראש הממשלה בנט לא יסיים את תפקידו באופן מיידי, אבל פרישתה של סילמן מסמנת את התחלת הסוף: "בהחלט אפשר לראות את סופה של הממשלה מתקרב. בנט עושה את כל הטעויות האפשריות לקראת סיום תפקידו. אנחנו בפגרה, שהכנסת תחזור לתפקד יש לה דד-ליין – זה העברת התקציב במרץ 23. לקראת הדד-ליין הזה בנט יצטרך להשיג את האצבע השישים ואחת".

https://tovnews.co.il/13237-2/

לדבריו, המעשה של סילמן פתח את האופציות למצוא עוד עריקים, בדגש על מפלגת ימינה. אבל למרות הצעד שלה, מאיר לא שוכח שהיא הייתה שותפה מלאה בהקמת ממשלה בניגוד להבטחות הבחירות שמפלגת ימינה נתנה לבוחריה: "אני לא יכול לסבול חוסר נאמנות לדרך שאתה הולך בה ולמצביעים שהצביעו לך. המנדט שאתה נכנסת אליו לכנסת הוא לא שלך באופן אישי. כל מי שלקח חלק במעשה הנבלה של הקמת הממשלה הזאת, ממני לא יקבל את הקול".

מאיר מספר שבגלל שהוא גדל על ערכים ומוסריות, הוא לא רואה את עצמו משתלב בפוליטיקה בעתיד: "זו אחת הסיבות שאני כנראה לא אהיה בפוליטיקה בתור פוליטיקאי. אני איש אמת, ככה חינכו אותי. והחוסר מוסריות הזה שלקחת את הקול שלנו ולעשות איתו מה שאתה רוצה היום ומה שאתה רוצה מחר, הוא מבחנתי קו אדום. אם הליכוד רוצים לשריין את סילמן בבקשה. אני לא אצביע ליכוד".

בהודעה שהוציאה מפלגת ימינת אחרי פרישתה של סילמן, דובר על "עצירת הדימום" של חברי כנסת מהמפלגה. מאיר טוען שהמהלכים שבנט עושה בימים האחרונים הם באיחור והנזק כבר נעשה: "בנט הפריש את שיקלי, הוא לוחץ מאוד על סילמן והוא מנסה לבצר אצלו את אורבך, שקד וקארה. הוא גם פנה למשותפת שיתמכו בו בחלק מהצבעות. הוא עושה את כל מה שהוא יכול אבל הוא עושה את זה באיחור ניכר מאוד ולדעתי הרכבת כבר יצאה מהתחנה". אחת הדרכים שבנט בחר בהם היא להודיע על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. מה שימנע ממנו להתמודד בבחירות הבאות במפלגה קיימת ויכול שים סוף לדרכו הפוליטית. מאיר מסביר את ההגיון מאחורי הכוונה להפריש את ח"כ שיקלי: "ללא שליש סייעה הם לא יכולים להתמודד בבחירות הבאות ברשימה קיימת. צריך שלושה חכים. וברגע שיפרישו את שיקלי, שיקלי לא במניין. ואז למצוא עוד שלושה זה כבר הרבה יותר קשה. אם לשיקלי יש איזה סיכוי להקים ממשלה לבד, לסילמן אין".

בתשובה לשאלה מי יהיה הפורש הבא בימינה אומר מאיר: "שאלת מיליון הדולר. אם היית אומר לי שסילמן תפרוש הייתי אומר לך שיש יותר סיכוי שקארה, שקד ואורבך יפרשו לפניה.  כולם לוחצים על ניר אורבך. מה שאני חושב שיקרה זה שהוא יכנע אבל זה לא יהיה שווה שום דבר. הוא לא יעמוד בלחצים, אבל הוא לא יתפטר מהקואליציה,הוא יתפטר מהכנסת. בגלל שהוא מחויב לבנט מאוד ברמה האישית ומצד שני הוא יגיד 'ידי לא היו במעל'. אבל אנחנו לא טיפשים, אנחנו יודעים שברגע שהוא פורש מהכנסת נכנסת סטלה ויינשטיין להיות חברת כנסת, שהיא הגיעה מישראל ביתנו וממנה לא תבוא הישועה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום