חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיקת כליזמר ויידיש הם לא רק למבוגרים

תזמורת הכליזמר הישראלית שמרקידה בהופעותיה את כל המשפחה, מקטן ועד גדול

שתפו :

 

גרשון לייזרסון הוא המנהל המוזיקלי של תזמורת הכליזמר הישראלית ובעל עשרה אלבומים משל עצמו. הוא מוזיקאי הרבה שנים, ועבר הרבה ז'אנרים במוזיקה. ב2008 הוא הקים את אוי דיוויז'ן, להקה ישראלית המנגנת מוזיקת כליזמר, והופיע איתם בכל העולם, הקליטו אלבומים ואירחו אומנים בינלאומיים מתחום היידיש.

אוי דיוויז'ן היה ההתחלה, הפרויקט הראשון שלו של מוזיקה יהודית מזרח אירופאית. במקור הוא מרוסיה, וגדל בקדומים. "כמו כל ילד יהודי ברוסיה צריך ללמוד מוזיקה, ושם למדתי כינור ומוזיקה קלאסית. כאשר הגעתי לארץ התחברתי למוזיקה המסורתית, כפרית וניגוני מירון. כל זה הניע אותי לעולם הכליזמר".

תזמורת הכליזמר שהקים כוללת 15 נגנים. "הרצון שלי להחיות את הכליזמר, אבל בגדול!". התזמורת שהקים נחשבת גדולה, ואין תזמורת כזאת בישראל שמנגנת מוזיקה יהודית, מקצועית בפורמט כזה גדול ובעושר של צליל.  "אנחנו דוגלים בקומוניקטיביות בין המוזיקאים לקהל. מוזיקת כליזמר באה לשמח, ורצינו ליצור אינטראקציה טבעית עם הקהל. שהקהל יהיה חלק מהמופע וביחד הם יוצרים אווירה משפחתית קהילתית".

https://tovnews.co.il/%d7%92%d7%93%d7%99-%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a0%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%93-%d7%94%d7%a4%d7%9b%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%90%d7%91-%d7%a9%d7%91%d7%a6%d7%99/

הוא מגיע מבית דתי, כאשר הגיעו מרוסיה לארץ הם חזרו בתשובה. הוא מדגיש שהוא אומנם שומר מסורת אבל המוזיקה הזאת מדברת אל כולם. היא אומנם בעלת זיקה יהודית אבל היא יכולה לפנות גם ללא דתיים ולאו דווקא ליהודים. הוא מסביר שזה בעקבות כך שהמוזיקה הזאת היא מוזיקת עם, והיא מתקשרת לכל אחד שאוהב מוזיקה ושמחה.

כחלק מהמופע הם שרים ביידיש, כיוון שמטרתם להחיות את היידיש. בעיניהם היידיש היא שפה עשירה, עסיסית ומעניינת. הוא אומר שלרוב האנשים היידיש מתקשרת לשואה, אבל היא לא קשורה רק לשואה. היידיש היא שפה שמחה, בעלת שירים ורפרטואר רחב מאוד. הם כמובן שרים גם בעברית, וכותבים שירים עכשוויים שמתאימים לכליזמר. תזמורת הכליזמר מופיעה בכל העולם, ומקום ייחודי שמתוכננת להם הופעה בו הוא הודו. לדבריו, "המוזיקה הזאת מחברת כל אחד כי היא פשוטה ושמחה ומעלה חיוך על הפנים. כל הקהלים מתחברים. יש להם קהלים של חבר'ה בני 20 וגם למבוגרים".

לפסח מתוכננות להם הופעות כל הארץ, בחול המועד הם מופיעים בחבל יתיר בדרום הר חברון בשקיעה. וגם באזור הצפון, בקיבוץ הגושרים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אריאל
אריאל
1 שנה לפני

כל הציפורים מצייצות בדרך של שרון..

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום