חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מועצות ביהודה ושומרון מקדמות את החלפת יו"ר מועצת יש"ע

חברי מועצות היישובים ביו"ש שוקלים פרישה ממועצת יש"ע עד שיוחלף היו"ר דוד אלחייני

שתפו :

דוד אלחייני
צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

עשרות חברי מועצות אזוריות ומקומיות מיהודה ושומרון דורשים מראשי הרשויות שלהם לפרוש ממועצת יש"ע, עד להחלפתו של היו"ר, חבר מפלגת "תקווה חדשה", דוד אלחייני, כך נחשף ב"בישראל היום". ההתנגדות מבית נובעת לאור תמיכתו ביוזמת הממשלה להארכת תקנות יו"ש. עשרות תושבים חתמו יחד על קריאה להעלות הצעה לסדר היום בישיבת המליאה הקרובה, לפיה הרשויות שלהם יפרשו לאלתר ממועצת יש"ע.

זהו צעד משמעותי אותו נוקטים התושבים בעקבות הכעס הגובר כלפי אלחייני, שתמך בהקמת הממשלה הנוכחית – בניגוד לרוב מקביליו ביו"ש. אמנם, אלחייני קרא לפיזורה של הממשלה לפני כמה חודשים, כשלא אושרה בנייה חדשה על ידי שר הביטחון, אך לאחרונה קרא לאישור של תקנות יו"ש בהתאם להצעת הקואליציה. עמדה זו מנוגדת לעמדת רוב ראשי הרשויות באזור, הסבורים שכישלון הממשלה בנושא יביא להפלתה במהירות.

המועצה הראשונה שהצביעה בעד המהלך היא מועצת קריית ארבע. אתמול בערב (א') הודיעה כי היא תדרוש את התפטרותו של אלחייני. ממועצת קרית ארבע-חברון מסרו: "המועצה תבקש את התפטרותו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני. ההחלטה התקבלה פה אחד, מועצת יש"ע זקוקה למנהיג שתומך בממשלה ימנית, ערכית ומהמחנה הלאומי, מנהיג שמייצג את רוח הלאומיות וההתיישבות בארץ ישראל".

גם במליאת בית אל הצביעו רוב הנציגים בעד המהלך. חברי המליאה, שבתוכם נציגי רשויות מביתר עילית, קריית ארבע, בית אל, קרני שומרון, אלפי מנשה, גוש עציון ויישובים נוספים, קראו לקדם בישיבות המליאה  הקרובות את נושא "פרישת הרשות ממועצת יש"ע עד להחלפת ראש המועצה".

ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, טרם הגיב לטענות.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום