חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי אתה הרב אודי שוורץ? ענף ההלכה בצה"ל מחליף ראש

עוזרו ומקורבו של הרב הצבאי הראשי מתקדם אל עבר התפקיד הבכיר, בקידום מטאורי שלא נראה כמותו מעולם ברבנות הצבאית | תחקיר

שתפו :

צד
בתמונה: הרבצ"ר הרב קרים ולצידו עוזרו הרב אודי שוורץ. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סערות הפגיעה בדת בתקופת הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אייל קרים לא הפסיקו לרגע בקדנציה שזכתה להארכה חריגה. יהיו אשר יאמרו כי הארכה זו של תפקידו כסמכות הלכתית העליונה של צה"ל ומשרד הביטחון – באה דווקא בגלל היותו נוח ולא מאתגר למערכת ואינו מציף בעיות, אלא מכיל כל סערה ואף מרגיע את ראשי הישיבות שהכל בסדר.

אחד האנשים הכי משמעותיים כיום ברבנות הצבאית הוא רס"ן הרב אודי (אביהוד) שוורץ שנכנס בקרוב לתפקיד ראש ענף ההלכה, בו התחיל הרב קרים את פרק שירותו ברבנות הצבאית לפני למעלה מ14 שנה, בתקופת הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אביחי רונצקי זצ"ל.

ענף ההלכה עוסק בבירור סוגיות הלכתיות הנוגעות לחיילים ולהפעלת הצבא, יצירת מסורת פסיקה צבאית ייחודית, כתיבת מדריכים הלכתיים שונים ומציאת פתרונות טכנולוגיים לבעיות הלכתיות בצבא.

הענף מפעיל בית מדרש מיוחד, בו מתבררות הסוגיות הנצרכות. הענף מוציא לאור סדרת ספרים בשם "תורת המחנה" שנועדה לסקר את כל ההיבטים ההלכתיים של השירות הצבאי, וכן חוברת מקוצרת בשם 'קיצור תורת המחנה'. כמו כן, מדי שנה יוצא לוח דינים ומנהגים לחיילי צה"ל, וכן חוברות "הלכה כסדרה" לקראת המועדים, ובהן הנחיות הלכתיות לחיילים. תחום נוסף חשוב הוא כתיבת תדריכים הלכתיים ייעודיים לתחומים שונים בצבא, כדוגמת הנחיות הלכתיות לבט"ש בשבת ומועד, טיפול בטנקים בשבת, פעילות יחידת עוקץ בשבת. כמו כן מפעיל הענף מעבדה להלכה וטכנולוגיה, ובה מפתחים פתרונות טכנולוגיים לבעיות הלכתיות שונות בצבא, בתחומי שבת, כשרות ועוד. הענף מפעיל מוקד טלפוני הנותן מענה הלכתי לחיילים מסביב לשעון.

שוורץ, המתמנה לראש ענף הלכה, משלים בימים אלו קורס פיקוד ומטה לדרגת סגן אלוף, הוא יד ימינו ומקורבו של הרב קרים כמעט עשור. חלק מחברי הרבנות הצבאית מרימים גבה בגלל מסלול הקפיצה של שוורץ, בדחיפתו של הרבצ"ר.

שוורץ שירת כחייל בבית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית בעיר העתיקה בירושלים, שם הכיר אותו הרב קרים שבינתיים הספיק להתקדם אז לדרגת אל"מ ולתפקיד ראש מחלקת הרבנות הצבאית וסגנו של תא"ל הרב רפי פרץ, הרבצ"ר הקודם.

https://tovnews.co.il/%d7%96%d7%95-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%94%d7%a8%d7%91%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a6%d7%a0%d7%96%d7%a8%d7%aa-%d7%97%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%99/

בשנת 2013 יצא שוורץ לקורס רבנים צבאיים שהוא למעשה קורס קצינים, המתקיים במסגרת מילואים. חבריו לקורס זיהו כי בניגוד גמור לדרישה מהם לסגור שבועות שלמים מחוץ לבית (כ40 ימי מילואים סך הכל), שוורץ נוסע וחוזר לביתו ללא בעיה, באישור חריג של הרב קרים.

עם סיום הקורס וקבלת דרגות הקצונה, שובץ שוורץ בחזרה לענף ההלכה כאחראי בקבע על המדיניות ההלכתית של הרבנות הצבאית. זאת בעוד חבריו משובצים לתפקידי רב צבאי ביחידות צה"ל בכל רחבי הארץ ונדרשים למסלול מפרך של כ-7 עד 8 שנים בשטח, הרחק מביתם. "מי שרוצה להתקדם – מחויב לעבור 3 תפקידי סרן בשטח, בבסיסי אימון, חטיבות מרחביות וחטיבות מתמרנות" מספר רס"ן ב', חברו של שוורץ לקורס. "הוא, לעומת זאת, מעולם לא ישן בשטח ואף קיבל רכב מנהלה מבסיס הרבנות הצבאית, כדי להקל על נסיעותיו מביתו באלון שבות לירושלים. לפעמים גם זה לא היה נוח לו, והוא עבד מהישיבה באלון שבות תוך שהוא מדווח על 'תפקיד מחוץ ליחידה' בניגוד גמור לפקודות הצבא והכל, תחת פיקודו של הרב קרים, כמובן".

"האווירה ברבנות הצבאית היא של עשייה וחיבור למפקדים ולחיילים", מוסיף רס"ן ב', "אך תמיד בכנסים או בימי עיון פגשנו את אודי, שנתפס כמפונק ומקורב, קצין משרדים מורם מעל, שמזלזל בכל זה."

בשנת 2016, עם היבחרו של הרב קרים כרב הראשי לצה"ל, שוורץ קודם במפתיע לדרגת רב-סרן, 4 שנים בלבד לאחר שסיים קורס קצינים במילואים. זאת בעוד רבנים צבאיים אחרים היו מחויבים לתפקידי שטח וגם זה במשך 7 עד 8 שנים בדרגת סרן, בטרם יתמודדו לדרגה זו. בעקבות מחאות ושיח של רבנים צבאיים, קוצר הפז"ם (פרק זמן) הנדרש לשאר הרבנים בדרגה זוטרה ל-5 שנים. המערכת התיישרה לפי הצורך המרכזי – קידומו של שוורץ לדרגת רס"ן ומינויו לתפקיד ראש לשכת הרבצ"ר.

https://tovnews.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%95%d7%9b%d7%a8%d7%97%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%aa%d7%a3-%d7%91%d7%a4%d7%a2%d7%99/

הקדנציה של הרב קרים רוויית סערות וטלטלות בהן מצויה עד היום הספינה של הרבנות הצבאית: אישור פקודת השירות המשותף, קיצוץ תקנים של משגיחי כשרות ואיזרוח הכשרות, קבורת חיילים גויים ויהודים יחד בבתי העלמין הצבאיים, חילולי שבת בחדרי האוכל, הכנסת חיילות לתפקידי השגחת כשרות, עתירת ארגוני שמאל להכנסת חמץ בפסח לצה"ל, רפורמת הבישול החלבי, כפיית מצגות לא-צנועות על חיילים, ולאחרונה תכנית לערבוב מסיבי של גברים ונשים בצה"ל בכל היחידות הקרביות – בעקבות הלחץ של בג"ץ.

הרב קרים לא הצליח לבלום רפורמות אלו, ואף מסביר למה הן מחזקות את הצבא והרבנות. עוזרו הרב אודי שוורץ גם מאשר ומצדיק הלכתית ומוסרית רפורמות אלו. באגרות שונות היוצאות מלשכת הרבצ"ר, אותן מנסח הרב שוורץ, המסרים קבועים: הרבנות הצבאית חזקה, ואין מקום לביקורת.

דוגמא מאלפת לגמישות המסרים היוצאים מצידו של הרב שוורץ, המיועד לתפקיד ראש ענף ההלכה בצה"ל בדרגת סגן אלוף בקידום מהיר נוסף, היא שינוי של פסקי הלכה שלו בעצמו בשני נושאים שונים: קבורת חילונים לצד דתיים, ופיקוד אישה על גברים. בהיותו אזרח, פרסם שוורץ את דעתו ההלכתית בעלון פנימי של ישיבת הר עציון (ישיבת "הגוש") כי אין לקבור חילוני לצד דתי, וזאת מהסיבה כי קבורת צדיק אצל רשע אסורה. ראש הישיבה הרב מדן פרסם תגובה לפסק זה ויצא נגדו חוצץ. כיצד עולה הדבר בקנה אחד עם ההיתר אותו הוביל שוורץ בהיותו קצין בצה"ל לקבור חייל גוי ליד חייל יהודי?

בכתב העת התורני והיוקרתי "תחומין", פרסם הרב אודי שוורץ כי אישה לא יכולה לפקד על גבר; פסק לגיטימי בעל יסודות מוצקים. אלא שהמציאות הצבאית בה משרתים גברים ונשים מאז קום המדינה, ובשנים האחרונות באופן מואץ על ידי ארגוני שמאל, קידם שוורץ בעצמו את פקודת "השירות המשותף" המחייבת קצין או נגד לשרת ביחידות לוחמות מעורבות, בכפוף לחוות דעת של הרב הצבאי הראשי, שאף עודד מפקדי גדודים להתמנות כמפקדים ביחידות אלו. זאת בנוסף ליחידות עורפיות, בהן משרתות נשים שנים רבות בתפקידי פיקוד ואין פוצה פה ומצפצף. שוורץ עצמו, שכפי הנראה היה מודע לנפיצות של פסקיו כאזרח והסבירות כי יפגעו במינויו המואץ לתפקיד ראש ענף הלכה, מיהר לפרסם מאמר בו תיאר כיצד "הרהר שנית" בפסקיו ומצא כי אין להם מקום ומוטב היה לקיים "חכמים הזהרו בדבריכם". בדקנו את הנושא וגילינו כי לא נעשתה כל פנייה מצידו של שוורץ אל מערכת "תחומין" והוא לא בקש להסיר את המאמר ממאגרי כתב-העת.

https://tovnews.co.il/%d7%a6%d7%94%d7%9c-%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%94%d7%a2%d7%9d-%d7%90%d7%95-%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%91%d7%92%d7%a5/

השבוע צפוי שוורץ, שסיים קורס פיקוד ומטה, לקבל את דרגות סגן האלוף, במקביל למפקד גדוד בצה"ל, לקראת תפקידו כראש ענף ההלכה. לא ידוע על קצינים אחרים בצה"ל העונדים דרגות אלו מבלי שישנו לילה אחד מחוץ לביתם. קידומו המהיר של שוורץ בפעם השנייה מעורר את חמתם של הרבנים הצבאיים ה"יורקים דם" בשטח ומשלמים מחירים משפחתיים כבדים למען השירות המשמעותי כרבנים בצה"ל; הם רואים ב"מסלול הטאלנט" בעיה מוסרית.

אחד הרבנים הצבאיים המשרת בחטיבת חי"ר אף כתב:

"נפל דבר ברבנות הצבאית. אקזיט של ממש. מסלול הפיתוח של רב צבאי או קצין דת ברבנות הצבאית מעולם לא היה כל כך מיוחד – מינוי רב לדרגת סגן אלוף ללא יום אחד או שעה אחת בתפקיד מחוץ למטה.

הרב אודי שוורץ קיבל מתנה שאף אחד לא זכה לה ואין שום ריח טוב נודף ממנה. במילים גלויות הרגשתינו כרבני שטח כי זו היא הפליה כל כך זועקת שכולם מתביישים לזעוק כי המלך ערום. במקרה דנן ערום מכל תפקיד שטח כל שהוא.

נקדים לומר, ידוע לנו כי הרב אודי יטען ש"יוצאים נגדו" כי הוא "גושניק" או מסיבות אחרות. אך האמת לאמיתה היא אחת – אין כאן שום עניין אישי אלא ענייני לגמרי.

א. בכל הזדמנות הן בעבר והן בשנים האחרונות הושם דגש על תפקידי ליבה ותפקידי שטח, לא יתכן שראש ענף הלכה לא נכח מעולם בשום תפקיד של רב צבאי תחת פיקודים שונים ומאתגרים, אם אין צורך בהכרת השטח מקרוב אז מיד תבוא השאלה הנוקבת הבאה – מדוע יש צורך בכלל בענף הלכה צבאי? יש הרי פוסקים וגדולי ישראל וניתן לשאול אותם בכל דבר. מה היתרון של בית מדרש צבאי שאינו צבאי חוץ מהמדים שהינו לובש?

ב. היכן אבדו הערכיות והמוסר? רבנים ששנים רבות היו בתפקידים קשים ובמסלול המוכר- רב בסיס אימונים חטיבתי, רב חטיבה מרחבית, רב חטיבה, רב אוגדה, פשוט נדחים הצידה ויאלצו אף לפרוש ללא פנסיה, והקרוב ל"צלחת" הרב הצבאי הראשי מקבל הכל על מגש הכסף.

בלא מעט מינויים נערכים דיונים בין חברי הרבנות הצבאית, בסופו של דבר אנחנו מקבלים את התוצאה בממלכתיות ומברכים את מי שהוחלט שיקבל לקידום. אבל, כאן המציאות פשוט כל כך קשה וכל כך מפלה לרעה שלא יהיה שקר יותר גדול מזה באם נברכו להצלחה בתפקידו. פינו וליבנו לא יהיו שווים.

כמי שגדלו בבתי מדרשות ושואפים בכל מציאות להגיע לאמת ולהפיץ טוב בעולם איננו יכולים לשתוק לנפוטיזם זה.
ידוע לנו כי גם בתוך המטה הבכיר והמורחב עלו טענות אלו ממספר קצינים, אך דבריהם הוזזו הצידה ונחשבו לחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, וכאן הכאב מתעצם לו יותר ויותר- ידעתם, הכרתם, ובכל זאת הפלתם לרעה.

כבוד הרבצ"ר – איזו אמירה יש כאן ומהו המסר? היכן היא יראת השמים והרגישות לבעלי משפחות שמסרו נפש של ממש בתפקידים קשים למען הרבנות הצבאית?". לנו עולה מילה אחת – בושה!"

רב צבאי במילואים שמכיר את הרב שוורץ מסר כי מדובר בתלמיד חכם שמעביר דף יומי כל יום ובקי בתלמוד הבבלי, הוא הוסיף שרוח חכמים לא נוחה מחלק מהפסיקות שלו, אך הוא עזר הרבה לרב קרים וזה נהוג בצה"ל שקצין בדרגת תא"ל מקדם את מקורביו כי הוא חושב שהם יכולים לסייע לחיל שהוא עומד בראשו.

דובר צה"ל הגיב לכתבה: "הרבנות הצבאית והעומד בראשה פועלים במקצועיות ובמסירות, וממלאים את תפקידם למען חיילי צה"ל, מתוך תחושת שליחות עמוקה. רס"ן הרב אודי שוורץ מונה לתפקיד רע"ן הלכה בהליך סגלי סדור ומתוך התאמתו לתפקיד. כלל דיוני השיבוצים בצה"ל מתבצעים באופן ענייני ומקצועי כאשר ההחלטות בנושא מתקבלות לגופן, לאור מאפייני התפקיד וצורכי הצבא. צה"ל דוחה כל ניסיון להתערב בהליכי השיבוץ על רקע כזה או אחר".

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
32 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מש"ק דת, צאלים
מש"ק דת, צאלים
1 שנה לפני

גועל נפש של בן אדם זה לא רב

גולני שלייי
גולני שלייי
1 שנה לפני

בזיון מוחלט ………
אחד שבחיים לא היה בשטח אך הכתוב הלכות ללוחמים ???

בני
בני
1 שנה לפני

עצוב מאוד

מי שמכיר מבפנים
מי שמכיר מבפנים
1 שנה לפני

המציאות עוד קשה מזה,,,

דביר
דביר
1 שנה לפני

האליטה ששולטת ברבנות הצבאית. להם כנראה הכל מותר. לא יאמן.

אמילי אטיאס
אמילי אטיאס
1 שנה לפני
הגב ל  דביר

חרמנים פדופילים שטופי מוח בשם הדת

מרדכי
מרדכי
1 שנה לפני

הוא בן משפחתו של הרב רפי פרץ. התקבל לתפקידים הקודמים בניגוד לדעת המפקדים האחראים . מקבל החלטות לבד. אינו איש אמת . ועבר מעשים פליליים. פשוט בושה לרבנות הצבאית

מכיר את הרב שוורץ והוא מצויין
מכיר את הרב שוורץ והוא מצויין
1 שנה לפני

גיבוב של שטויות. הרב אודי תלמיד חכם עצום, וכל מה שכתבתם פה זה פשוט שטויות במיץ עגבניות.
רואים שאינכם מכירים לא אותו ולא את הרבצר ולא את פנים הרבנות וכנראה גם לא את נהלי הצבא.
אם אתם מתיימרים להיות עיתונות, תעשו עבודה רצינית ואל תפרסמו שטויות. אתם עוד שולחים לי עוד סמס עם השטויות האלה?? ברצינות??

שרה
שרה
1 שנה לפני

ממש מפחיד שהצבא מקדם מקורבים במקום מוכשרים ועוד ברבנות איפה ששומרים על היהדות של צה"ל

לוחם גדוד 13
לוחם גדוד 13
1 שנה לפני

מבאס שזה המצב שם

שלמה
שלמה
1 שנה לפני

אני רואה שאודי שוורץ מפרגן לעצמו בתגובות. כולם יודעים את מעלליו ומקומו. ובעיקר את תפיסותיו ההזויות והגאווה בו הוא ניחן. והפגיעה באנשים. יחסי אנוש רדודים…

יהושע
יהושע
1 שנה לפני
הגב ל  שלמה

חחח על מה אתה מדבר בכלל? אתה מכיר את הרב אודי שאתה כותב כאלה שטויות?

גועל של כתבה
גועל של כתבה
1 שנה לפני

"תחקיר" מגעיל במיוחד, כתבה שכל עניינה הוא הוצאת שם רע לתלמיד חכם עצום, תתביישו לכם! אתם וכל הרבנים המכפישים שקודם יפשפשו במעשיהם למה מקדמים את הרב אודי ולא מקדמים אותם

אודי בן
אודי בן
1 שנה לפני

לא רוצה להגדיר אותו, אבל אותי אישית הוא מגעיל, ומאז שנכנס הבישול החלבי במטבחים בצה"ל לא אכלתי שם אפילו עגבניה, בושה לעם ישראל שאלו האנשים שקובעים את הלכה בצה"ל

תותחן
תותחן
1 שנה לפני

הרב שוורץ הוא תלמיד חכם גדול ויירא שמים.
כל ה"תחקיר" הזה הוא הוצאת שם רע נמוכה ומכוערת.

שלמה
שלמה
1 שנה לפני

מי אתה איש קטן ששלח את הכתבה מלאת הדיבה הזו בתפוצת SMS?
איזו קטנוניות
לא ניסית להסתיר שכל מטרתך להוציא לעז על אדם מלא תורה ועשייה
שלחת בתפוצה
ומי אתם אתר "טוב" שמוכן לעסוק בהפצת רע?? כמה שילמו לכם על הזבל הזה??

בנימין
בנימין
1 שנה לפני

הוצאת שם רע, כתבה בזויה מכל וכל. מעבר לביזוי של הרב אודי, יש פה ביזי אדיר של הרב קרים שבחר בו לתפקיד ומגבה את מהלכיו. משמח לדעת ששפני סלע שמתדכים נגדו בעילום שם לא מתקדמים בצבא.

רב צבאי לשעבר
רב צבאי לשעבר
1 שנה לפני

מכיר את הרב שוורץ מדובר באדם שהוא תלמיד חכם ובעל מעלות רבות.
ה"אבל" הגדול הוא- שהרבנות הצבאית מאז שהרב רונצקי (ויורשיו המשיכו) כבש אותה בסערה אחרי ההתנתקות, הפכה הרבנות להיות מערכת שבה רבנים מקודמים בעיקר על פי הקרבה הפוליטית/דתית (מצד הרבנות) שלהם מחד, ומאידך על פי היותם נוחים למערכת (מצד המפקדים) שעל הדרך גם מצאו בה מקום לקדם דתיים מחיילות אחרים שרצו לקבל דרגה.
התוצאה:
אם אתה מעוניין להתגייס לרבנות ולהתפתח:

  1. תבדוק לאיזה חוגים בציונות הדתית הרב הראשי מקורב, ותלך להתערבב שם, הרב אודי אינו הראשון שמקודם ללא קשר לתפקידים שביצע (ובכל מקרה אם אתה חרדי, זה אבוד מראש- חרדים יכולים להתקדם רק בחיל שאינו הרבנות הצבאית כי הם הרי לא "ציוניים" מספיק, עד לפני מספר שנים היה קצין ותיק שהיה בודק כל מועמד לפני קורס רבנים צבאיים מה רמת הציונות שלו ).
  2. כאשר נופלת עליך החלטה שבה אתה צריך לייצג ולסייע לחייל הדתי, תשתדל להתעלם ולנסות לשכנע את החיילים לוותר, או למצוא היתר דחוק- ואם אתה רוצה גם תעודת הצטיינות כדאי ללכת למפקד ולהגיד לו שאתה מגבה את ההחלטה (ותגיד לו באוזן שהצלחת להוריד אותם מהעץ…)

חברים- צריך להבין שזו רבנות "מטעם", ומבחינת הצבא/רמטכ"ל אם יהיה מכ"ש שיתיר לאכול חזיר. אז גם אם יהיה לו 120 יום דפוק, ימנו אותו לרבצ"ר.
על הרב גד נבון זצ"ל אמרו הרבה דברים רעים, אבל הרבנים באותה תקופה חשו חלק מהרבנות הצבאית ללא קשר לקרבתם הפוליטית, או לוותרנות שלהם.
מה צריך לעשות? כנראה שהרמטכ"ל הוא לא פונקציה למינוי וניהול רבנים צבאיים (מן הסתם בתוכו פנימה הוא חושב שזה גוף מיותר, אז אם כבר "אתנן" עדיף שיפריע כמה שפחות)
פני הדור….

מקורב למקורבים
מקורב למקורבים
1 שנה לפני

ברוך ה'הרב אודי איש יקר, נעים הליכות, תלמיד חכם עצום, התקדם אך ורק בזכות יכולותיו האישיות הגדולות.
כלכך הרבה שנאה ולשון הרע.
עצוב.

ישעיהו רובינוף
ישעיהו רובינוף
1 שנה לפני

הייתי רוצה שלא להאמין למה שכתוב, אך כאחד שמשרת ברבנות ומעורב בפרטים ומכיר את האנשים וודאי לי שזה נכון. חבל שאנשים בתפקידים חשובים אינם אנשים יראי שמים באמת.

יהושע
יהושע
1 שנה לפני

ואת הרב אודי אתה מכיר? על בסיס מה אתה מכפיש שהוא לא ירא שמים?
על בסיס כתבה אינטרנטית?
הכתבה הזאת היא הוצאת שם רע מוחלטת

חרמ״ש
חרמ״ש
1 שנה לפני

הרבנות לעיתים קרובות מתבלבלת וחושבת שרבנים צבאיים מוכרחים להיות לוחמים דגולים ורק אחר כך הם צריכים להיות גם רבנים. וואנה בי ״סכין בין השיניים וספר תורה מול העיניים״ אם הרב לא לוחם חוד, לא צנח ולא הסתערב אין לו זכות קיום.
קשקוש. זה ממש ההפך.
הרב שוורץ הוא רב צבאי ראוי ביותר והוכחה מובהקת שאין צורך לעשות תפקידי ״לוחם״ כדי לתפקד כרב צבאי איכותי. מהות הרבנות ושמירת ההלכה בצבא הוא צמצום ה״כוחי ועוצם ידי״ והגברת האמונה היהודית, לימוד ההלכה והטמעתו בפעילות הצבאית. אין תפקיד הרבנים ללחום. כמו שאין תפקיד הרופא הצבאי ללחום. כשהרבנות הצבאית תתמקד במקצוע הדתי שלה ותפסיק לחשוב שאם היא לא לוחמת היא לא רלוונטית -יתחילו להתייחס אליה כמו שצריך. הרב שוורץ שתדע הרבנים הצבאיים האמיתיים שמעריכים את הרוח והנשמה – הולכים איתך ותומכים בך !
יהושע בן נון לא עשה ״אימון מתקדם״ בארץ מצרים לפני שנלחם בעמלק ברפידים, המכבים היו בחורי ישיבה, אברכים, כהנים לא מגולני ולא מחיל האוויר (חלק מהרבנים הצבאיים היום נוטים לחשוב שאם הם ירוצו כל בוקר לפני התפילה 40 ק״מ ויעשו 100 מתח ושכיבות סמיכה המג״ד יספור אותם אבל הם שוכחים ש״אנו רצים והם רצים״..)

Last edited 1 שנה לפני by חרמ״ש
אני מכיר אותו אישית
אני מכיר אותו אישית
1 שנה לפני

אפסים הרב קרים צדיק אל תדברו עליו

יוני
יוני
1 שנה לפני

אין לי מושג מי עומד מאחורי הכתבה הזו ומה האניטרסים שלו, אבל הכל שטויות גדולות. אני מכיר את הדברים מבפנים, ולתחשותי מעולם לא היה ברבנות הצבאית רב בשיעור קומה שכזה. תלמיד חכם גדול, נוח לבריות, עם יראת שמים גדולה.

אוריה מ.
אוריה מ.
1 שנה לפני

לסלק את הרבנות הצבאית מצה"ל ולשחרר את צה"ל מכבלי ימי הביניים ויפה שעה אחת קודם.

יונתן
יונתן
1 שנה לפני

מאיפה כל השקרים האלו??? כל הטמבלים שמגיבים בלי להכיר את הרב ואת איך שהוא באמת (ולא איך שמתואר בכתבה).

Last edited 1 שנה לפני by יונתן
מבקר מזדמן
מבקר מזדמן
1 שנה לפני

איך ערוץ שקורה לעצמו 'טוב' מעמיס כל כך הרבה לשון הרע ורכילות בכתבה פומבית לציבור. מה טוב בו כל כך?

שניר הראל
שניר הראל
1 שנה לפני

חשבתי שתהיה כתבת היכרות עם דמות פעילה ברבנות הצבאית. כשהתחילו לדבר על כך שחזר הביתה באמצע קורס קק"ץ רב"ץ הבנתי שמדובר ברכילות זולה והפסקתי לקרוא, משאיר פה את התגובה הזאת ובכך סיימתי את היכרותי המקרית עם אתר זה.

מטריד
מטריד
1 שנה לפני

לפני כמה שנים הייתה לי איתו חוויה לא נעימה בכלל בישיבת הגוש בזמן שלמדתי שם. הוא היה בוחן את כל מי שרצה לקרוא בתורה, אפילו בשני וחמישי. כמובן שזה דבר שלא מקובל. הספיק לי היחס הקר, המתנשא והיהיר שלו כדי להבין מי הטיפוס.

שיררתי במטה הרבנות הצבאית ואני מכיר היטב את הרבנים כולל את הרב הראשי, הרב קרים. משום מה היו לו כמה עוזרים מישיבת הגוש.

פעם הרבנות הייתה בעלת משמעות, תפקיד ועם אמירה שכולם כיבדו. הם ידעו לעמוד על הצרכים של החייל הדתי וגם כלפי המערכת. היום הם הפכו לבדיחה ואני בספק אם בכלל צריך אותם. הצבא כמערכת לא סופר אותם והדתיים גם לא סומכים עליהם. אז אם ככה מה התפקיד שלהם? ג'ובים?

Last edited 1 שנה לפני by מטריד
פח זבל למכירה מי רוצה לקנות?
פח זבל למכירה מי רוצה לקנות?
1 שנה לפני

כתבה "אמינה" ברמה ה"גבוהה" "ביותר"

ליאור
ליאור
9 חודשים לפני

לא מכיר אותו באופן אישי אבל שומע שיעורי דף יומי שלו באינטרנט. מדובר בתלמיד חכם שיראתו קודמת לחכמתו. בזיון של כתבה מתוך חיפוש פגמים ועין רעה. למחוק אותה לאלתר.

ישראל
ישראל
4 חודשים לפני

סתם אתם מתנכלים לתמיד חכם בגלל פוליטיקה קטנה, הרבנות הצבאית היא מקום קשוח וקשה למשוך כוח אדם איכותי ותלמידי חכמים על רמה, כנראה הקידום שלו חשוב לצה"ל כי הוא תלמיד חכם רציני.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

32
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום