חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכאב ליצירה

המוזיקיאית ענת מלמוד מספרת על השיר המיוחד אותו כתבה והמשמעות הגדולה שיש למוזיקה אצלה

שתפו :

 

כמו בכל שנה ציינו את ערב יום השואה במרכז ברודט בתל אביב עם אנשי רוח, יוצרים ומוזיקאים. המוזיקאית ענת מלמוד מספרת בראיון באולפן על השירים אותם היא שרה בהופעה: "ניגון” – שיר מקורי שלה. לדבריה, היא כתבה אותו אחרי חוויה מתקנת שהיא עברה סביב כאבים שהיא חוותה בעבר. השיר מדבר על הכח שיש לקבוצה, לשיתוף ולדיבור לרפא אנשים: "הרבה פעמים קורה שאנחנו חווים כאבים וזה סוגר אותנו ואנחנו פשוט נאטמים ולא מדברים. מרגישים לבד. וגם מעבר לזה אני מרגישה שבנאדם בתוך תוכו הוא חי עם סרטים הרבה יותר גדולים מאיך שהמציאות ואיך שאני תופסים אותו. אני הרבה פעמים רואה אנשים שלא נעים להם לצער מישהו אחר. אבל בעצם בשיתוף – להגיד כואב לי, קשה לי, יש הרבה חסד עם אנשים אחרים".

ענת מספרת על החשיבות הגדולה שיש לשירים עבורה: "בשורה התחתונה השירים עבורי הם סוג של תרופה. כלומר אני לוקחת את הכאב ואני באמת רוצה לרפא אותי דרך השירים. מצד אחד, זה נוגע במקומות מאוד עמוקים ומצד שני אני תמיד מחפשת להרים את זה למעלה. אני מרגישה שבמוזיקה שלי, בשירים, יש הרבה שליחות".

השיר השני אותו ביצעה ענת הוא קאבר שלה לשיר "מה שלומך אחות" של נעמי שמר: "זה שיר שביצעתי אותו בהופעות כמה פעמים. ופשוט מרגיש לי שהוא נוגע בצורה מאוד מדויקת באחוות הצער בכל הדבר הזה שנקרא לחלוק כאב עם עוד אדם קרוב אליי".

צפו בראיון המלא עם המוזיקאית ענת מלמוד:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום