חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכה קשה לקואליציה: חוק תקנות יו"ש נפל

חברי הכנסת מאזן גנאים ורינאוי זועבי הפרו משמעת קואליציונית והצביעו כנגד החוק. שאר חברי הכנסת מסיעת רע"מ נעדרו מההצבעה

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מכה לקואליציה: לפני מספר דקות נפל במליאה חוק תקנות יו"ש. במשך הימים האחרונים ניסו בקואליציה להשיג רוב לחוק, אך לאחר מאמצים רבים החוק נפל. 58 הצביעו נגד, 52 הצביעו בעד. מדובר במבוכה עצומה לקואליציה שלא מצליחה לחוקק חוק שהיה מאוד חשוב בעבורה. ח"כ מאזן גנאים ורינאוי זועבי הפרו את המשמעת הקואליציונית והצביעו נגד החוק. ח"כ מנסור עבאס ווליד טאהא נעדרו מההצבעה. במהלך הדיון ח"כ ניר אורבך זעם על חברי רע"מ שלא הצביעו בעד החוק ואמר: "אתם לא רוצים להיות שותפים. הניסוי איתכם נכשל".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין מסר לאחר נפילת החוק: "היום קידמנו בעוד צעד את סופה של ממשלת השמאל הכושלת. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום. אני קורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות ימין – שובו הביתה, ויחד נקים ממשלת ימין אמיתית".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך על נפילתו של החוק ואמר: "הערב שוב הוכח שהממשלה הזו נשענת על גורמים אנטי ציוניים והיא לא יכולה לדאוג לערכים ולצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל. אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו".

לנפילת החוק יכולה להיות משמעות דרמטית עבור יציבות הקואליציה. שר המשפטים גדעון סער אמר בשבוע שעבר כי: "לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה. הבהרתי את זה לראשי המפלגות. חבר קואליציה שיתנגד אומר אינני רוצה בקיום הממשלה". בשיחות סגורות הבהיר סער כי במידה והחוק לא יעבור הוא יחשוב מחדש על עתידו הפוליטי, שברקע הדיווחים על מו"מ של סיעות תקווה חדשה והליכוד נמשכות כל הזמן.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום