חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפה בעז – פרויקט ההנצחה לזכרו של בעז אזולאי ז"ל

לאחר האירוע הטראגי במהלכו טבע למוות בועז אזולאי ז"ל, החליט חבריו לנתב את הכאב לעשייה

שתפו :

play-rounded-fill

לפני כשנתיים התרחש אירוע טראגי ועצוב מאוד בסמוך לישוב קדומים בשומרון. בעז אזולאי ז"ל הלך לטייל עם שני חבריו בבור מים, אך הסולם שהוביל לבור קרס והם לא הצליחו להיחלץ ממנו. בסופו של האירוע המצער טבע בעז אזולאי למוות. שי, אורי וחברים נוספים של בועז לשבט, החליטו לקחת את הכאב ולנתב אותו לעשייה.

בתחילה, מספר שי שהיה אחד אחד מהחברים ששהו עם בעז בבור על המקרה המצער: "זה היה יום חמישי. מהחמים של הקיץ. והחלטנו שניצא לבור מים שליד הישוב. בור שיצאנו אליו הרבה פעמים, לא פעם ראשונה, בור עמוק מאוד. ברגע שהאחרון נכנס לתוך המים, הסולם מתחיל להתנדנד, להשמיע קולות והוא נופל איתנו יחד לתוך המים. כבר מההתחלה הבנו בדיוק לאין נפלנו. לחץ לא ממש היה, מהר מאוד הגיע אווירה של רוגע. זה היה עבודה קשה, צריך להודות לבועז על זה. כמה הוא חיזק, כמה הוא דיבר אלינו שנצליח, שניצא חזקים ונשרוד את זה".

שי ממשיך ומספר על אותם רגעים קריטים בבור "אחד מתייצב על הסולם, ושניים מחזיקים בקרש שיצא מהקיר. ככה אנחנו מנסים כל מיני דרגים לצאת. להעזר איכשהו בסולם לצאת. בועז ממש הצליח להגיע לשפת הבור אבל לא להתרומם. מנסים כמה שעות. מתחיל להחשיך בבור, המים מתחילים להיות קרים. אנחנו מזכירים אחד לשני ששכחנו להתפלל מנחה לאחר כמה שעות בתוך הבור. בסביבות השעה שמונה -שמונה וחצי מתחיל להחשיך ממש. אני כבר לא זוכר מה קרה שם. רק זוכר שהוציאו אותי סחבו אותי על אלנוקה והוציאו אותי לתוך אמבולנס".

לאחר הטרגדיה, ישבו חבריו של בעז וניסו לחשוב איך להנציח את בעז. לאחר חשיבה משותפת החליטו החברים להקים מצפה בישוב לזכרו. אורי, חבר של בעז מספר: "הפעם הראשונה שזה עלה זה בשבת לאחר האירוע. עשינו שבת כל החבר'ה. ומיד בארוחת שבת התחלנו להעלות רעיונות, מה עושים מפה? מה עושים הלאה? הרעיון שניצץ זה הרעיון של המצפה. במהלך השבעה התחילו לחשוב, ואיך שהסתיימה השבעה הגענו למסקנה – אנחנו רוצים את המצפה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%9c%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%9f-%d7%a1%d7%a8/

חבריו של בעז לקחו את הפרויקט ברצינות והחליטו לגייס כסף עבור המיזם: "איך שהעלנו את הרעיון, התחלקנו לשני צוותים. התכנסו כולנו באותו במועדון נוער שאחריו נמצא המצפה. אחד מתחיל בגיוס המוני דרך אפליקציה של פייבוקס והשני מתחיל לברר על מיקום ודברים כאלה. מיד יצרנו קשר עם הגורמים במועצה, ונתנו לנו את המיקום של מאחורי המועדון נוער. בינתיים הקישור רץ לכל הקבוצות והתחלנו ליישר את השטח ולהכין את האדמה. בנוסף, פתחנו פלאפל בישוב שכל התרומות הלכו מאה אחוז לפרויקט. העלות הכוללת שהיה לנו בסוף: 30 אלף ₪ שהכל גייסנו".

בעיצומו של הפרויקט להקמת המצפה, קיבלו חבריו של בעז מכה שנייה. חבר נוסף לשבט, נתנאל כהן, נולד עם מחלה קשה וחמישה ימים לפני האזכרה של בועז הוא נפטר. אורי ושי מספרים על התחושות: "עוד הפעם הלוויה, עוד פעם שבעה. כל התהליך שעברנו במשך שנה שלמה מכה בך שוב בחוזק לא יאומן". החברים מספרים שבעקבות המשבר החדש שנוצר, החליטו החברים לקחת הפסקה של כמה חודשים פרויקט ההנצחה של בועז. לאחר כמה חודשים, הצליחו החברים להתניע את הפרויקט מחדש בעקבות יומולדת ה-18 של בועז והשלימו את הקמת המצפה המרגש.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דרורה כהן
דרורה כהן
1 שנה לפני

כל הכבוד על היוזמה וההתמדה. לא הכרתי את בועז אך שומעת עליו ועל אישיותו הרבה. תבורכו

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום