חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתקרבים לפיזור הכנסת: בקואליציה נלחמים על חוק המטרו

באופוזיציה מתנים את העברת החוק בכך שהבחירות יתקיימו ב-25.10 ולא ב-1.11 כמו שרוצים בקואליציה

שתפו :

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הזמן עד פיזור הכנסת הולך ואוזל, ובקואליציה מנסים להביא כמה שיותר הישגים שיהיו חתומים על שמם לפני ההליכה לבחירות. החוק המרכזי אותו מנסים בקואליציה לקדם הוא חוק המטרו: חוק שאמור להסדיר את כל הסוגיות המשפטיות של הפרויקט העצום להקמת רכבת תת קרקעית בכל רחבי גוש דן. בלי העברתו של החוק, לא ניתן יהיה להתחיל את הפרויקט השאפתני שאמור לקחת כעשר שנים. הקמת המטרו הוא בין הפרויקטים התחבורתיים הגדולים ביותר מקום המדינה, וההשקעה בו מוערכת בשלב הראשוני ב-150 מיליארד ש"ח.

באופוזיציה מתנים את העברת החוק בקביעת תאריך הבחירות לתאריך המועדף עליהם, ה-25.10, בעוד בקואליציה מעוניינים שהבחירות יתקיימו ב-1.11 משלא הושגו הסכמות בין הצדדים, החוק תקוע ולא יכול לעבור. בתגובה לכך שהחוק לא מקודם, החליטו במפלגת העבודה לעכב את העברת חוק הבחירות עד אשר בקואליציה ובאופוזיציה יגיעו להסכמות על העברתו של החוק.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%9c-%d7%95%d7%94/

בד בבד, בקואליציה תוקפים בחריפות את האופוזיציה על חוסר ההסכמה להעביר כרגע את חוק המטרו. בהודעה חריגה שפרסם אתמול ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, הוא ביקש מהאופוזיציה לתמוך בחוק: " אני פונה כאן לחברי האופוזיציה ולראשיה: אל תפילו את חוק המטרו. אל תמנעו מישראל מטרו כל כך חיוני. ישראל היא מדינה מודרנית שאין לה מטרו כמו בניו-יורק, פריז או לונדון,לכן אנחנו סובלים מפקקים אינסופיים. אין כאן ימין ושמאל. אף אחד לא באמת יקבל קולות מהציבור מ״קרדיט״ של העברת החוק. אם החוק לא יעבור כעת, זה יידחה בשנים רבות והילדים של כולנו ישלמו את המחיר. בכל פעם שנהיה בפקקים, הישראלים יזכרו שכמה פוליטיקאים קטנים מנעו מהם את המטרו מסיבות תמוהות. תנו למטרו להתקדם".

גם ח"כ רם שפע תקף את הקואליציה ואמר:"אמנם אני פה כבר כמה שנים, וראיתי לא מעט דברים בלתי נתפסים, אבל זה מרתיח כל פעם מחדש והערב עוד גבול נחצה. קשה להאמין אבל האופוזיציה מתנגדת לחוק המטרו שצריך להיות מהפכה חסרת תקדים בשיפור התחבורה בארץ. נסינו הערב לעשות הכל, אז כשתעמדו בפקקים בשנים הקרובות תזכרו את הלילה הזה".

ח"כ קרעי מהליכוד הגיב למתקפה של ח"כ רם שפע ואמר: "מדוע אם כך, במקום להביא את החוק ב- 21.2, כשאושר בוועדה לקריאה שניה ושלישית, העדפתם להתעסק עם החוקים האנטי דמוקרטיים שלכם, הגבלת כהונה וסתימת פיות? אתם פשוט חבורת לא יוצלחים ופופוליסטים. לכו הביתה. אנחנו נטפל".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום