חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניר אורבך מציב אולטימטום לרה"מ בנט להישארות בממשלה

ברשימת הדרישות של אורבך: ביטול מתווה המעונות, כינוס מת"ע וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אחרי הסערה הפוליטית עקב פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה והניסיונות הקדחניים לגייס עריק על מנת להפיל באופן סופי את הממשלה, פירסם הבוקר(ה') חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) את האולטימטום שהציג לראש הממשלה בנט על מנת שהוא ישאר במשלה ולא יפרוש ממנה.

בהודעה שיצאה מלשכתו נמסר: "האולטימטום של אורבך לרה"מ מאתמול: ביטול מתווה מעונות ,כינוס מועצת התכנון העליונה שתפקידה לאשר בניית יחידות דיור ביהודה ושומרון וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל: בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה. במערכת הפוליטית מנסים להבין את פשר האולטימטום של אורבך. אם כינוס המת"ע וחיבור ההתיישבות הצעירה אלו דברים שמפלגות השמאל יוכלו איכשהו לחיות איתו, אך קשה לראות איך שר האוצר ליברמן יוותר על ביטול מתווה המעונות שהיה נושא דגל שלו בתקופה האחרונה. על פי הפרסום של יאיר שרקי במהדורה המרכזית אתמול, מסביבתו של ליברמן מסרו אתמול שההחלטה שלא להעניק לחרדים סבסוד במעונות תצא לדרך בכל מקרה כי הוא שר האוצר, והמהלך לא מצריך חקיקה. חשוב לציין, כי כל הדרישות אותן הציב אורבך לא בסמכותו של ראש הממשלה בנט ושייכים להחלטות של גוש השמאל בממשלה. אתמול בשעות הלילה המאוחרות נפגשו ח"כ אורבך, ח"כ אביר קארה והשרה שקד והחליטו לעבוד בתיאום מוחלט בכל מה שקשור לפרישה מהממשלה והודעתו של אורבך מעלה תהיות, האם מדובר במהלך שתוכנן בקפידה אתמול בפגישתו עם ראש הממשלה בנט? או שמא הודעתו מתואמת עם הגוש החדש שהוקם שכולל את השרה שקד וסגן השר קארה.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%aa%d7%a8%d7%97%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%a9%d7%aa%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a1%d7%99%d7%9c%d7%9e/

חבר הכנסת מוסי רז התייחס לאולטימטום של אורבך וטען:" אני תומך בביטול מתווה המעונות. אבל חיבור מאחזי העבריינים לחשמל הוא כניעה לאלימות".

בתוך כך, באופוזיציה ממשיכים לעבוד במרץ על מנת להשלים את מהלך הפרישה של סילמן ולהפיל את הממשלה. גורמים שונים בממשלה הפעילו אתמול לחצים כבדים על אביר קארה וניר אורבך שמסתמנים בעיניהם כחולייה החלשה. על פי הדיווחים, אביר קארה היה רחוק כפסע מהלהצטרף לסילמן ושיקלי אך ברגע האחרון הוא החליט לחכות עם המהלך. באופוזיציה לא מתמקדים רק בחרי הכנסת מימינה ואתמול נרשמו מגעים עם חברי כנסת מתקווה חדשה וכחול-לבן. הבוקר פורסם כי יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בראיון לישראל היום כי: "כדי להקים ממשלה,אני מוכן למחול לליברמן". בעקבות ביקורות רבות על הדברים הוציא בדקות האחרונות דרעי הבהרה בה אמר: "לפגיעה האכזרית, האישית, והמכוונת מטרה של ליברמן נגד המגזר החרדי, אין מחילה, סליחה וכפרה. ממשיך במאבק העיקש להפלת ממשלת השמד".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום