חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספג אלימות ובריונות בתור נער, והחליט להקים עמותה שתומכת בנערים במצב דומה

עמית סבן, מנכ"ל עמותת נוער למען נוער, מספר על הילדות הקשה ועל העמותה שנלחמת בבריונות ברשת

שתפו :

play-rounded-fill

אחת הבעיות המרכזיות שיש היום בחברה הישראלית זה תופעת החרמות והשיימינג בבתי הספר ובתנועות הנוער. בשנים האחרונות התופעה הקשה עלתה על סדר היום, ויותר ויותר גורמים שונים מנסים לסייע לילדים ונערים שמתמודדים עם נידוי חברתי. אחת מהם היא עמותת "נוער למען נוער" שהקים עמית סבן, צעיר בן 23 שסבל בעצמו מחרם, שיימניג והתעמרות מחבריו לכיתה.

בראשית דבריו, מגולל סבן את ההתמודדות הלא פשוטה שהייתה לו כנער במערכת החינוך. הוא מספר שמגיל צעיר הוא התמודד עם עודף משקל, ובאופן כללי היה סוג של "עוף שונה" במרחב הבית ספרי. בעוד התלמידים בני גילו היו עסוקים בללכת לשחק כדורגל או לשחות בבריכה, הוא היה עסוק בלהקדיש את הזמן שלו בתרומה למען הקהילה. הוא נותן דוגמא מאחד מהילדים מהכיתה שלא אהב את מה שהוא עשה, והחליט להשמיץ אותו, לכתוב לו דברים לא הולמים בווצאפ ואף לפתוח פרופיל פיקטיבי שלו בפייסבוק. לדבריו, למערכת החינוך אין את הכלים להתמודד עם בעיות כאלה. "זה היה תסכול גדול. אין הרבה מה לעשות. מערכת החינוך לא עושה הרבה. יש הרבה נערים שסובלים מדי שנה והרשימה גדלה וגדלה".

סבן מספר שהחוויות הקשות שהוא עבר כילד במערכת החינוך גרמו לו להרים את הכפפה ולהקים עמתה שתעזור לילדים ונוער להתמודד עם חרמות ובעיות חברתיות "ואז אני מחליט שאני רוצה להלחם עבור אותם ילדים שקופים שנמצאים במערכת החינוך ולא מקבלים מענה הולם". הוא מציין שמאוד מורכב לאתר ילדים שסופגים אלימות כזאת או אחרת ולכן העמותה מנסה לקדם בבתי הספר שיחות שמקדמות את המודעות לעניין.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%96%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%a8-tov-%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a0%d7%a6%d7%97-%d7%9b%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%a6%d7%aa-%d7%94m16/

סבן אומר שלהקים עמותה זה דבר שהוא לא פשוט בכלל, והוא הבין שעל מנת לקדם את הנושא בקרוב עליו להתייעץ עם מומחים בתחום "באותו תקופה הבנתי שאני צריך לחקור על הנושא. דברתי עם כל מיני חוקרים שעוסקים בשיימניג וביריונות,  מישהי שהיא מנחת הורים ומישהי שהיא יועצת חינוכית והחלטתי שבשביל ללמוד את התופעה ואת המקרה מקרוב אני צריך להגיע לאנשים האלה".

כחלק מהתוכנית עבודה שהוא עשה, הוא הפיץ סקרים לשישה בתי ספר תיכונים על מנת לאמוד את התופעה. הנתונים שעלו מהסקר היו מטרידים למדי: 70 אחוז מהילדים בגילאי 16-18 דווחו שחוו הצקה או הטרדה ברמה כזאת או אחרת בבית הספר. "זה נתון ממש מזעזע. ואני הבנתי באמצעות הסקרים הללו שיש פה מכת מדינה ואם מערכת החינוך וגורמי הממשלה והכנסת לא מספיק לוקחים את המושכות על מנת לעשות מהלכים ולצמצם את השיימינג והבריונות, צריך לקום ולעשות מעשה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%96%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%a8-tov-%d7%95%d7%94%d7%a4%d7%a2%d7%9d-%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%a1%d7%93/

בעמותה פועלים במספר מישורים, כך למשל הם הקימו קו סיוע  טלפוני שפתוח 7\24 ומלווה על ידי אנשי מקצוע. הקו נותן סיוע ראשוני במקרים של שיימינג, בריונות והטרדות. ואם צריך הוא גם פונה לגורמי ההנהלה בבית הספר על מנת לתת לנפגעים מענה. "אנחנו עושים הכל על מנת לעלות את המוטיבציה של אותו נער שנפגע ולתת לו מענה".

לסבן, בתור אחד שבעצמו חווה אלימות כשהיה צעיר, יש מסר חשוב להעביר לנערים שנפגעים. "אני אומר לנפגעים שאני גם הייתי במצב שלהם וגם לי זה היה נראה קטסטרופה ושאי אפשר לצאת מזה. אז לא, יש דרכים לטפל. צריך לא לשמור את הכאב בבטן וצריך לבוא ולשתף".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום