חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר-שקר – אל תאמינו לאף סקר שתראו בתקופה הקרובה, כולם חסרי משמעות

זו הסיבה שאין לנו מה לחפש בכל הפייק-סקרים שנראה כאן בקרוב - אין שום קשר בינם לבין המציאות שתהיה בבחירות עצמן, לטוב ולרע

שתפו :

אתמול בערב היה יום בשורה למכוני הסקרים הגדולים בישראל. סחרחרת הבחירות החלה, ואיתה גם הביקוש הגובר למוצר המוזר והמשונה הנקרא "סקר", שעל פי רוב הכותרת שלו הוא "אם הבחירות היו היום – למי היית מצביע?".

הסופר וההומוריסט האגדי מארק טוויין כבר אמר: "יש שלושה סוגי שקרים: שקר קטן, שקר גדול וסטטיסטיקה". אם הסטטיסטיקה היא שקר ענק, אז סקרים בתקופה הזו הם בכלל פיקציה מופרכת. וכל כך למה? פשוט מאוד: עד לסגירת הרשימות אין שום משמעות לסקרים. נאדה. גורנישט.

הרי בתור שועלי קרבות ותיקים, רוויי מערכות בחירות יצריות, כולנו מכירים את הספינים וספיני הספינים הפנים-מפלגתיים שהולכים ללוות אותנו בתקופה של טרום סגירת הרשימות. אנחנו עתידים לשמוע ניתוחים ולקרוא מאמרי פרשנות מנומקים, שרובם כמובן ייזרקו אחר כבוד לפח הזבל של ההיסטוריה ברגע האמת של סגירת הרשימות. וצריך להודות: אנחנו לא יודעים כלום ולא נדע כלום, הכל עורבא פרח – חסר משמעות. כבר ראינו את רפי פרץ מתחבק עם איתמר בן גביר וברגע הראשון שרק הייתה לו אפשרות הוא זרק אותו מכל המדרגות (אגב, יש צדק בעולם, תראו איפה בן גביר היום ואיפה רפי פרץ).

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%aa%d7%95-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9e%d7%a1%d7%9b%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%94%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%a7%d7%a6%d7%a8%d7%94-%d7%91/

סקר שפורסם היום, למשל, מדבר על  מפלגת ימינה עם 7 מנדטים. אבל ימינה בראשות מי? בנט יתמודד שוב ויבזה את עצמו בישיבה באופוזיציה, או כשר לענייני ירושלים בממשלת נתניהו? מאוד קשה להאמין. כבר אתמול החלו השמועות הקדחתניות על פרישתו מהחיים הפוליטיים. ומה עם תקווה חדשה? המפלגה שהתחילה את קמפיין הבחירות הקודמות עם 22 מנדטים בסקרים סיימה עם 6, ועכשיו הסקרים מנבאים לה 4. מישהו באמת יכול להאמין שתקווה חדשה תהיה בכנסת הבא?

וצריך לזכור, כל מפלגה שעוברת או לא עוברת את אחוז החסימה מזעזעת את כל המערכת כולה. בישראל יש את חוק בדר-עופר שמחלק את הקולות של מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה לכל מפלגה לפי גודלה היחסי (ובכך תורם מאוד למפלגות הגדולות). ברוב המדגמים של הבחירות הקודמות רע"מ לא עברו את אחוז החסימה והליכוד כבר חגג הקמת ממשלת ימין על מלא עם 61 מנדטים. הכניסה של רע"מ לכנסת זעזעה את המערכת ומשכה מנדטים ממפלגות אחרות.

כמובן, לא סביר שמפלגות שהסיכוי שלהן לעבור את אחוז החסימה נמוך אכן יתמודדו כפי שהן בקונסטלציה הנוכחית. ייתכנו איחודים בין ימינה ליש עתיד, בין תקווה חדשה לימינה, ועוד ועוד. זה עוד ידובר עד בלי די. אבל הסקרים מה יהיה איתם? כלום ושום דבר. הכל רק כדי להעסיק את קהל הצופים המשועמם ולהאביס אותו בעוד ועוד פוליטיקה. זה בילוי נעים ונחמד, אבל חסר כל משמעות.

אז חברים יקרים, אל נא תפלו בפח, ואל נא תיפול/תתרומם רוחכם בעקבות סקר כזה או אחר – חכו לסגירת הרשימות 47 ימים טרם הבחירות, ורק אז התמונה תתחיל להתבהר.

 

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום