חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזבו את המסכים ותתחילו לכתוב

מיכל פרץ, סופרת ומנחת סדנאות כתיבה, מספרת על חוויות הילדות שגרמו לה לכתוב ספרים וטוענת שכולם יכולים לכתוב

שתפו :

play-rounded-fill

אחד הדברים שהכי מאתגרים את החופש הגדול זה המון זמן פנוי. אנחנו לא רוצים להעביר אותו אלא למלא אותו בדברים טובים. אחד הכלים שיכולים לעזור לנו במילוי ובניצול הזמן הוא הכתיבה. בראיון לתוכנית אמאלמלא מתארחת מיכל פרץ, מנחת קורסים וסדנאות כתיבה לנשים ונוער, סופרת ומלווה אישית לכתיבת ספרים. מיכל מסבירה שהחופש הגדול זה זמן מצוין עבור הילדים להתחיל לכתוב. בחופש יש הרבה זמן פנוי וצוברים הרבה חוויות, "ממש זמן לעוף על כנפי הדמיון. זה הזמן של הילדים לפרוח".

הרבה ילדים ובני נוער כותבים יומנים במהלך החיים שלהם. למיכל בעצמה, יש יומן שהיא כתבה לפני שלושים שנה ובעזרתו היא נזכרת בחוויות נשכחות מצעירותה. מיכל מנסה להסביר למה יומן הוא דבר שילדים כל כך אוהבי,ם "קודם כל יומן הוא חבר נאמן. זה פשוט קסם".

https://tovnews.co.il/20250-2/

מיכל מספרת שכשהיא היא הייתה ילדה קטנה, ההורים שלה התגרשו. אמא שלה חזרה בתשובה בעוד אבא שלה נשאר לא דתי. היא עברה עם אמא שלה להתגורר במקום דתי עם קהילה דתית, ועברה לבית ספר דתי של בנות. ממש חיים חדשים עם המון שינויים בבת אחת. בעקבות השינויים שעברה מיכל בחייה, היא התחילה לכתוב יומן בו היא מצאה נחמה "פשוט מילאתי יומן אחרי יומן אחרי יומן, הוא נתן לי תרפיה רגשית ונפשית וזה מאוד מאוד עזר לי".

היומנים האלה שעזרו למיכל להתמודד בצעירותה, הובילו אותה לכתוב את הספר הראשון שלה – "הסודות של שירי" שמבוסס על יומן שכותבת ילדה שההורים שלה התגרשו. הספר יצא לפני 4 שנים, והוא זכה להצלחה גדולה, יצא במהדורה שלישית ואף נכנס למצעד הספרים של משרד החינוך.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9e%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%9c%d7%90-%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%a8%d7%aa%d7%a7%d7%aa-%d7%95%d7%9e%d7%a6%d7%97%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%95%d7%94/

בעקבות ההצלחה, כתבה מיכל ספר המשך "הספר מספר על העולם הרגשי של הילדים, על חוויות ועל שוני. לא צריכים להיות ילד להורים גרושים כדי להזדהות עם הסיפורים".

במענה לשאלה האם יש כזה דבר ילד שלא יודע לכתוב, אומרת מיכל בפסקנות: "לא. אין דבר כזה. כולנו לומדים בכיתה א' לכתוב. זה פשוט שריר, כמו כל אומנות אחרת או דבר אחר שצריכים להפעיל אותו יותר ויותר. אגב לילדים יש הרבה פחות שיפוטיות וביקורת עצמית משל נשים. אפשר לעבוד איתם ולעוף איתם ביחד. יש גם סדנאות כתיבה משפחתיות שזה דבר מאוד מגבש".

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום