חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוליטיזציה של מינוי השופטים

כדי ששופטים ישפטו על פי החוק, הקידום שלהם צריך להיות מופקד בידי כותבי החוקים

שתפו :

play-rounded-fill

אחרי שהפנמנו שהפתרון לרוב הבעיות בדמוקרטיה הישראלית לא טמון בחקיקה, אלא בקיום החוק הקיים, בואו נדבר על שלושה דברים שבכל זאת חייבים לחוקק.

את הראשון כבר שמעתם הרבה פעמים: שינוי שיטת מינוי השופטים. ישראל והודו הן שתי המדינות היחידות שבהן השופטים ממנים שופטים. צריך לחדד את הנקודה הזו: יש הרבה מדינות דמוקרטיות שבהן שופטים מעורבים במינוי שופטים, אבל אצלנו הוועדה לבחירת שופטים בנויה באופן שפשוט מנטרל את נבחרי הציבור. אין סיכוי להעביר בוועדה החלטה שלא מוצאת חן בעיני נשיאת בית המשפט העליון.

זה לא תמיד היה כך. כשנוסדה המדינה ירשנו איתה את שיטת המינוי הבריטית: שר המשפטים מציע מועמדים, והכנסת מאשרת אחרי שימוע פומבי. אבל אז הפוליטיקאים עשו דבר נורא ואיום: הם מינו שופט חרדי לבית המשפט העליון. לא סתם שופט חרדי: שופט שהצהיר מראש שהוא מתכוון ליישם את המשפט העברי. שמחה אסף קראו לו.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%95%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%9b%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%94/

בעיניים של מפא"י של אז, מדובר היה בצלם בהיכל. הרי גם ככה החרדים הולכים להיכחד תוך כמה שנים, אסור לתת לאיזה שופט להאט את התהליך! אז הם המציאו את השיטה העקומה שאנחנו תקועים איתה עד היום.

יש הרבה שיטות למנות שופטים בצורה דמוקרטית, המכנה המשותף לכולן הוא שצריך להפסיק לפחד מפוליטיזציה. פוליטיקה היא מה שקורה מתחת למכסה המנועה של הדמוקרטיה. זה לא הכי נעים, לא הכי נקי – אבל בלי זה המכונית לא תיסע לשום מקום. רק פוליטיקאים נבחרים על ידי הציבור, ולכן רק פוליטיקאים מוסמכים למנות שופטים. אחרי שימוע פומבי בכנסת, או בוועדות מיוחדות שישבו בהן גם נציגי העיריות.

הדרך היחידה לגרום לשופטים לחזור ולפסוק לפי החוק – היא להפקיד את הקידום שלהם בידי מי שכותב את החוקים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום