חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פייגלין שלא הכרתם: מתון, שקול ומפזר מחמאות לקולגות שלו מהימין

ח"כ לשעבר משה פייגלין מדבר על הבטחות נתניהו, מסביר למה בנט לא ממש שיקר (כי פשוט אין אצלו את המושג 'אמת') ומנתח את פרישתה של סילמן

שתפו :

 

על רקע הדיווחים כי עידית סילמן קיבלה שורה של הבטחות מהליכוד על מנת שתפרוש, דיברנו עם חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, אחד שעשה כמה עסקים עם נתניהו בעבר, וניסינו להבין האם ההבטחות של נתניהו עם כיסוי, מה קרה לדעתו לבנט, היחסים עם איתמר בן גביר ולמה הוא חוזר לליכוד. "חשוב להבין, נתניהו לא הפר את ההבטחות שלו אלי" טוען פייגלין. "נתניהו הבטיח לי את מה שהבטיח במועד ב', ובמועד ב' הוא לא הצליח להקים ממשלה לכן הוא לא יכול היה לקיים. ולכן כל השקר הזה שאוהבים לחזור עליו שוב ושוב כאילו נתניהו רימה את פייגלין. פשוט לא אמת". פייגלין מוסיף כי הוא לא יודע אם נתניהו באמת הבטיח דברים לסילמן בתמורה לפרישתה "אבל אם ניתנה הבטחה, אני מניח שהוא יקיים".

לפייגלין יש הרבה מה להגיד על הימים הסוערים במערכת הפוליטית. הוא מסביר שהקמת הממשלה בתמיכת רע"מ יכולה לגרום לאיבוד זהותה של מדינת ישראל ומאשים את חברי הכנסת מימינה שנתנו יד למהלך הזה: "מאוד מעניין, כדי להבין מה קרה לנו במערכת הפוליטית צריך להבין את התמונה בגדול. כאן לראשונה בתולדות הפוליטיקה הישראלית קמה ממשלה לכתחילה עם הערבים. וזה קורה איך? עם כיפות הסרוגות: כהנא, אורבך. מה שהם עשו באופן הפוליטי הפשוט ביותר, הם גרמו לכך שמדינת ישראל היא לא מדינה יהודית, היא מדינת כל אזרחיה. סילמן בחרה את הנושא היחיד שבו לא ניתן היה להגיד לה 'גם הימין עשה את זה'. בממשלת נתניהו, ממשלת ימין, עם החרדים ברור שחמץ לא היה נכנס לבית חולים בפסח. אני לא יודע מה השיקולים שלה אבל היא בחרה בדבר היחיד שבו אי אפשר לטעון את הטענה הזאת".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%96%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97%d7%93/

לפני בחירות מועד ב' לפניי כשנתיים, ניסה בנט לחבור לפייגלין אחרי ששניהם נפלו מתחת לאחוז החסימה. לדברי פייגלין, בנט לחץ מאוד על חיבור ודווקא פייגלין הוא זה שבלם את המהלך: "בנט הגיע לביתי פעמיים. וביקש והתחנן וכמעט הזיל דמעות על מנת שאני ארוץ אתו. ואני כל-כך שמח שסירבתי .בנט לא מסוגל לשקר כי המושג 'אמת' לא קיים אצלו. האמת לא נמצאת במכלול השיקולים שלו".

מי שעוקב ברשתות החברתיות אחרי פייגלין, יכול לזהות יחסי ידידות שנרקמו בין ח"כ איתמר בן-גביר לפייגלין. הוא מסביר שבן גביר מתקרב לדעות ולערכים אותם מנסה פייגלין לקדם, ואפשר לראות את זה בפעילות של בן-גביר סביב החיסונים: "אני יכול להגיד שאחרי לא מעט שיחות שהיו לי עם איתמר והצוות שלו, העניין התחיל לחלחל. יש ביננו ידידות קרובה אפילו. אני מאוד מעריך את הבחור הזה, אם יש חבר כנסת שהוא עושה את העבודה שלשמה הוא הגיע למשכן זה קודם כל איתמר בן גביר".

פייגלין מסביר מה עומד מאחורי חזרתו לליכוד, ולמה רק משם הוא יצליח לקדם את הערכים בהם הוא מאמין: "אין חירות בלי אלוקים. הרעיון של חירות לא יכול שלא לעמוד על קרקע מוצקה של זהות. מי שלא יודע מי הוא, נתון לשעבוד של כל העולם. מי שיודע מי הוא יודע מה לעשות עם החירות שלו. לזהות יש בייס, המחנה הלאומי, המחנה המסורתי שהוא גם ליברלי, זה קודם כל בליכוד. הבייס שעליו אני יכול להניח את שתי רגליי – הגעתי למסקנה שזה הליכוד".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום