חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרפרים ונוף: המפעל הגלילי שעושה היסטוריה

ממפעל כושל לתעשייה מוצלחת, פריון גבוה לנפש וחדשנות בתחום החלונות

שתפו :

 

בראש חברת קליל תעשיות עומד צורי דבוש. דבוש הוא תעשיין מהגליל ויו"ר והבעלים של החברה. לפני 21 שנים הוא קנה מפעל כושל, והיום "אנחנו דוגמא לפאר התעשייה הישראלית המקומית", לדבריו. החברה מחזיקה בפריון גבוה מהממוצע של הOECD, הם מגיעים ל54 דולר לשעה לנפש. הוא אומר כי הנתונים הטובים באים מעבודה קשה. הם עושים מגוון דברים כדי לשפר את הפריון, יחסי עבודה טובים – הוותק של העובדים הוא לאורך זמן, אוטומציה, השקעה בפיתוח מוצרים חדשים וחדשנות ומיתוג החברה. כל הדברים האלה מובילים לתוצאה הגבוהה שהזכיר.

את חומרי הגלם שלהם הם מייבאים מאוסטרליה וקנדה. בעקבות הקורונה מחירי החומרים עולים לא רק בישראל אלא בכל העולם, לדבריו. דבוש מסביר כי הקורונה יצרה פקק, בתחילה היה ירידה בביקוש, ואנשים הפסיקו לייצר. אך בהמשך הביקוש חזר ואף קפץ משהיה לפני כן, לכן המחירים עלו.

הוא מדגים כי האלומיניום עלה ב100% בכמה חודשים. על זה הוא אומר כי צריך להוסיף את עלויות ההובלה, פרמיה, "זה מחירים שלא ידענו אותם". דבוש מדגיש כי מדובר בעליות של מאות אחוזים, שרק את חלקם יכלו לגלגל לצרכן. העלויות לצרכן עלו ב30-40% בעקבות העליות בחומרי הגלם. לגבי מחירי השינוע הוא אומר כי גם הם עלו במאות אחוזים, "מ200 דולר למכולה ל1000 פלוס דולר למכולה".

https://tovnews.co.il/%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9c%d7%95-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%97-%d7%9b%d7%a1%d7%a3-%d7%9e%d7%90%d7%a0%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%aa/

בהקשר לתעשייה הישראלית, דבוש אומר כי גורם בעייתי מרכזי בתעשייה הישראלית הוא שהמדינה תומכת רק בתעשיות מייצאות ולא בתעשיות מקומיות. "אנחנו תעשייה שאין לה הצדקה לייצא חומרי גלם, אם היינו רוצים לייצא את המוצרים שלנו היינו קונים מפעל מקומי ומייצאים משם. מדינת ישראל באופן מפתיע לא תומכת בתעשיות מקומיות, מה שאומר שאנחנו לא מקבלים תמיכה ממשלתית, בשונה מתעשיות אחרות בעולם. כל תעשיה בעולם אין לה קריטריון של ייצוא. השקעת במפעל וציוד – אתה מקבל תמיכה. וזה דבר שחסר במדינת ישראל וצריך לחזק אותו כדי להביא כוחות חדשים לתעשייה כדי לשדרג את התעשייה ולגרום לפריון יותר גבוה".

במפעל שלהם מועסקים סדר גודל של 350 עובדים בשכר ובתנאים מצוינים. אך הוא אומר כי מדינת ישראל היא לא מדינה תעשייתית. לצערו גם ההייטק שהיה יכול להיות תעשיה בסופו של דבר, כיוון שיש לו לא מעט פיתוחים ורעיונות גדולים, גם הוא בוחר לייצר את המוצר הסופי בחוץ. "זה אובדן גדול, מדינת ישראל צריכה להתעורר ולדאוג שהמוצרים והטכנולוגיות שמפתחים בארץ ייוצרו בישראל ולא בחוץ".

ליד המפעל בכרמיאל הם עומדים לחנוך פארק פרפרים, הלוגו שלהם הוא פרפר והם החליטו ליצור מיזם שמחבר בין תעשיה לטבע. "אנחנו לא רק שומרים על הטבע כמו שהחוק מחייב אותנו אלא אנחנו גם מחזירים לטבע". הדרך בה בחרו להחזיר הוא באמצעות פארק טבעי בו שתלו צמחים ייחודיים שכל פרפר יכול לבוא ולהטיל עליו ביצים. והפרפרים מגיעים אליו באופן עצמאי והוא פתוח לחלוטין ללא רשתות. באזור נמצא פוטנציאל של 62 זנים של פרפרים, ועד היום נצפו בפארק 40 זנים באופן טבעי. ובחודשים הקרובים הפארק ייפתח לקבוצות בתיאום מראש.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום