חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צה"ל חושף את שמו של סגן-האלוף שנפל בפעולה המבצעית בחאן יונס

הבוקר הותר לפרסום שמו ותמונתו, סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין מחורפיש אשר קיבל את צל"ש הרמטכ"ל לאחר מותו

שתפו :

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל חושף הבוקר (ראשון) את שמו ואת תמונתו של קצין צה"ל סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, בן 41 בנופלו. מחמוד היה ההרוג הבכיר ביותר של צה"ל מאז "צוק איתן".

צילום: דובר צה"ל

מחמוד שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. הוא נפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה בג' בכסלו התשע"ט, ה-11 בנובמבר 2018.  בג' בכסלו התשע"ט, ה-11 בנובמבר 2018 יצא סא"ל חיר א-דין עם חייליו לפעולה חשאית בעומק שטח רצועת עזה. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש בין אנשי הכוח המיוחד למחבלים, לאחר שחשדו בכוונותיהם. מתחקיר האירוע בחאן-יונס עולה כי סא"ל חיר א-דין, יחד עם קצין נוסף, רס"ן ד', היו מחוץ לרכב המסוערב, אחרי שעברו תחקיר על ידי כוח של חמאס שחשד בהם. סא"ל א' שהיה מפקד הכוח והיה ברכב הבין שהכיסוי שלהם נחשף והם עלולים "להישרף". על כן הוא קיבל את ההחלטה הדרמטית לפתוח באש חיה. מה שהוביל לפגיעה בשוגג בחברו, סא"ל חיר א-דין, שנפצע ולאחר מכן נקבע מותו.

לאחר מותו קיבל על פעולה זו ציון לשבח מידי הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. בדברי הרמטכ"ל הוא התייחס לסא"ל מחמוד ואמר כי הוא הפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע. אלמנתו של מחמוד קיבלה את העיטור לאחר מותו.

צילום: דובר צה"ל

סא"ל מחמוד ז"ל היה בן בכור להוריו, אחמד ונזירה. נשוי לנאהד ולהם שני ילדים. הוא התגורר בכפר חורפיש שם היה אוזן קשבת ומקום לייעוץ עבור בני הכפר לגיוס לצה"ל. בשנת 2009 הקים מחמוד יחד עם חבריו עמותה הדואגת למעמד החברה הדרוזית בישראל. ב-2010 חבר לעמותת "אחריי", והדריך את קבוצת "אחריי" בכפר חורפיש, אחרי שדאג שהעמותה תתחיל לפעול בכפרים הדרוזיים במטרה לעודד את בני הנוער להתגייס לשירות משמעותי.

ראש אגף מודיעין האלוף חליוה סיפר על ההחלטה לחשוף את שמו ותמונתו של סא"ל מחמוד, "אני חושב שזה מגיע לו, למשפחתו וילדיו". בנוסף התייחס לכך שסא"ל מחמוד השלים במהלך השירות תואר ראשון ושני בחינוך. "מה שחשוב להגיד עליו הוא היה איש חינוך, חבר עמותת אחריי, בדגש על הכפרים הדרוזים לעודד לשירות משמעותי, הוא העביר גיבושים לפנימיה הצבאית של הריאלי, הוא היה איש עם מאפיינים של מחנך ומנהיג יוצא דופן. אדם מיוחד לא רק בצד המבצעי שדורש כישורים יוצאי דופן".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום