חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש תביעה נבחר ציבור | דעה

אם הוא יהיה נבחר ציבור, שיקול הדעת שלו ינבע ממניעים פוליטיים – כלומר רצון העם ולא רצונו האישי

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
play-rounded-fill

בסרטון הקודם הבטחנו שלושה דברים שבכל זאת צריך לחוקק כדי לתקן את הדמוקרטיה הישראלית, עכשיו נדבר על העניין השני: ראש תביעה נבחר ציבור.

ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה ראש התביעה הוא פקיד בלתי נבחר, שמחזיק בשיקול דעת רחב להחליט נגד מי להגיש כתב אישום ונגד מי לא. יש מדינות אחרות, כמו צרפת לדוגמה, שבהן ראש התביעה הוא פקיד לא נבחר – אבל אין לו שיקול דעת. הוא חייב להגיש כתב אישום על כל עבירה שהוא מגלה.

בכל המדינות האחרות שבהן היועץ המשפטי מחזיק בשיקול דעת בהגשת כתבי אישום – הוא נבחר ציבור בעצמו, או מינוי פוליטי מובהק. בבריטניה ראש התביעה הוא שר בממשלה. בארצות הברית, בהרבה מהמדינות והמחוזות ראש התביעה מעמיד את עצמו לבחירת הציבור, בדיוק כמו ראש העיר. התובע הכללי של ארצות הברית כולה הוא מינוי פוליטי של הנשיא, והנשיא יכול לפטר אותו מתי שהוא רוצה.

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a9%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%a8%d7%a5-%d7%91/

השאלה האם מקצים את המשאבים המוגבלים של המשטרה לעבירות סמים או לעבירות שחיתות – היא שאלה פוליטית מובהקת. לא יכול להיות שמי שמקבל את ההחלטה הזו לא נותן דין וחשבון לציבור. כשהפקידים מקשקשים על "עצמאות הפרקליטות" מה שהם באמת מתכוונים זה שהם רוצים להמשיך לעבוד בחושך, לא לשלם מחיר על הטעויות שלהם. להמשיך לרדוף מתנחלים שמרססים גרפיטי ולהתעלם מאימאמים מסיתים במסגדים. להתעמר בשרה נתניהו על חמגשיות, אבל להסתכל לצד השני כשבנט בונה לעצמו מבצר בכספי הציבור.

את השחיתות בפרקליטות אפשר יהיה באמת לנקות רק כאשר בראש המערכת יעמוד נבחר ציבור, פוליטיקאי, שיפעיל בלי להתבייש שיקול דעת פוליטי – כלומר דמוקרטי – כשהוא אוכף את החוק הפלילי.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום