חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רוצה ימין מאוחד וחזק"

יו"ר תנועת ישראל שלי שרה העצני-כהן על השאיפה לחזרה מהפיצול בימין

שתפו :

 

שרה העצני-כהן, יו"ר תנועת ישראל שלי, מסבירה מהן לדעתה הבעיות של הימין החילוני; וגם מפרגנת לבצלאל סמוטריץ'.

"אני חושבת שהימין נמצא בבעיה בעקבות אותו פיצול שחווינו בבחירות האחרונות. אנחנו נמצאים בפרשת דרכים. בתווך בין מפלגת הליכוד עם בנימין נתניהו לבין מפלגת הציונות הדתית שמחזיקה בצביון מאוד דתי-ימני מובהק יש איזשהו מקום שבעבר מילאו אותו נפתלי בנט וגדעון סער וכיום בעקבות אותו פיצול ואותה פרישה, או יותר נכון – כיוון אחר שהם לקחו, אנחנו נמצאים בוואקום ומעין תמהיל אחר".

האם הפיצול עשה את שלו?

"לא יודעת, אני חושבת שבסופו של דבר הפיצול שהיה עכשיו הוא לא טבעי. הייתי מאוד שמחה לראות כרגע גורמים מתוך מי שפרש חוזרים לחיק המחנה הלאומי במתכון הקלאסי שלו, אבל אלו תקוותיי. האם יש מגעים בין בנימין נתניהו לגדעון סער? אני לא הבן אדם לשאול אותו את זה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a0%d7%9b%d7%9c-%d7%a2%d7%95%d7%a6%d7%9e%d7%94-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa-%d7%9b%d7%a8%d7%92%d7%a2-%d7%94%d7%9e%d7%98%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9c%d7%94%d7%a4%d7%99/

היא משבחת את עמידתו האידיאולוגית של סמוטריץ' כנגד התחברות עם הרשימות הערביות "הצעד של בצלאל סמוטריץ' היה נכון. הגבול שהוא שם היה הגבול קודם כל על פי מה שהוא הבטיח למצביעים שלו. פוליטיקאי שהיום דבק בהבטחותיו זה לצערי דבר נדיר ואני חושבת שזה היה צעד נכון. בסופו של דבר הוא גם הציב גבול שהוא איזשהו קו אדום. לא שלל מפלגה ערבית כמפלגה אבל אמר לגבי התנועה האסלאמית שהיא רחוקה שנות אור ממה שאנו מוכנים לשבת איתו".

היא אמנם שייכת לתנועה בה בנט לקח חלק בעבר, אך מסרבת לחזות את עתידו הפוליטי "אני לא יודעת ואני גם לא רוצה להיכנס לזה. אני לא פרשנית פוליטית, אני מתעסקת המון בלקדם אג'נדות. אנחנו מנסים גם בממשלה הנוכחית, שאנחנו לא אוהבים אותה, לקדם נושאים שהם ענייניים ולטובת עם ישראל בין אם נושאים של משילות וכן עניינים של יהודה ושומרון. פחות רוצה לפרשן אם יש או אין לבנט עתיד".

"ליברמן, אורבך, שקד, הנדל, סער" מה דעתך עליהם ועל עתידם הפוליטי, היית רוצה לראות אותם שבים "הביתה"? "הייתי מאוד שמחה לראות אותם חזרה בחיק המחנה הלאומי. אני חושבת שמלכתחילה הפיצול הזה היה לא נכון. גם אם הם מסתייגים מבנימין נתניהו כפרסונה, פוליטיקאי או כמנהיג הם היו יכולים ליצור קונסטלציה שתמצה את הערכים הלאומיים האידיאולוגיים בהתאם לכוח הפוליטי שלהם וחבל לי שהם לא עשו את זה. אני מאוד מקווה שכבר בכנסת הזאת ובלי בחירות נוספות תהיה תקומה למחנה הלאומי ונצליח להקים איזושהי ממשלה שהיא חלופית לממשלה הזו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום