חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת בני משפחת נתניהו נגד אולמרט: "אין לי שום היסטוריה פסיכיאטרית"

בין היתר צפויים להעיד בהמשך היום: אולמרט עצמו, ניר חפץ והרופא האישי של משפחת נתניהו

שתפו :

צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

הבוקר (א') נפתח בבית המשפט השלום בתל אביב שלב ההוכחות במשפט התביעה של בני משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט. לאחר שהליך הגישור במשפט נכשל, חויבו בני משפחת נתניהו להעיד נגד אולמרט. משפחת נתניהו תובעת מאולמרט 837 אלף שקלים, לאחר שכינה אותם "חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי" בשני ראיונות, הראשון לעיתונאי גדי סוקניק והשני בערוץ 12 בתוכנית של אופירה וברקוביץ'. אולמרט מצידו אינו מביע חרטה על דבריו וטען כי "חולה נפש זה לא כינוי גנאי".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9e%d7%93%d7%95%d7%91%d7%a8-%d7%91%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%9e%d7%91%d7%98%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%96%d7%9e%d7%9f/

אל הדיון בתביעת הדיבה הגיעו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, בנם יאיר וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בתחילת הדיון בנימין נתניהו אמר: "הפרסומים האלה שקר וכזב וגרועים מזה. אין פה את המצב הרגיל שאנחנו מכירים מהפוליטיקה. זה פאסון דה פרלה. אני לא מכיר דבר כזה בין מנהיגים בעולם הדבר לא נאמר כהבעת דעה או כהכפשה. נאמר כקביעת עובדה קלינית". הוא המשיך וטען: "הוא (אולמרט) רצה להראות עד כמה מחלת נפש זה דבר רע. שאתה אומר על מישהו שהוא מטורלל, זה כי אתה רוצה לפגוע בו. הכוונה שלו הייתה למנוע ממני להיות ראש ממשלה". נתניהו הרים את קולו והדגיש: "אין לי שום היסטוריה פסיכיאטרית". עוד הוא טען: "כשאולמרט אמר 'חולי נפש' הדברים לא נאמרו כהבעת עמדה, כפי שאולי נהוג בעולם הפוליטי כשמישהו אומר ׳פסיכי׳, ׳מטורלל׳, ׳משוגע׳, אלא כעובדה קלינית. כשראש ממשלה לשעבר אומר את זה על ראש ממשלה מכהן בזמן בחירות, מטרת הדברים היא לפגוע". עורך דינו של אולמרט שאל מדוע תבעו אותו ולא אחרים, ונתניהו ענה: "אולמרט חצה קו אדום. אולמרט אמר שיש לו קביעה קלינית, וכשניתנה לו ההזדמנות לחזור בו, להגיד שזאת הבעת דעה- הוא סרב". נתניהו הוסיף בקול רם: "מר אולמרט לא בא ואמר 'הוא מטורלל, הוא צ'יקן שיט, נאד נפוח'. מר אולמרט בא ואמר בקביעה קלינית 'הוא חולה נפש'. אנשים יכולים לחשוב – אולי כראש ממשלה לשעבר הוא יודע משהו, ועל זה לא יכולתי שלא להגיב".

במהלך הדיון טען עורך הדין של אולמרט כי נתניהו עושה הצגה מכיוון שהוא מתהלך הלוך וחזור בזמן עדותו. נתניהו השיב לטענה כי הוא סובל מבעיות גב שמקשות עליו לעמוד במקום. עוד אמר עו"ד של אולמרט: "אהוד ברק כתב עליך שירדת מהפסים.. למה לא תבעת?". נתניהו השיב: "הוא התקרב לגבול, אולמרט חצה אותו".

https://tovnews.co.il/%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a8%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a4%d7%92%d7%99%d7%a2%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%95/

בהמשך הדיון הוצגו באולם בית המשפט דבריו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, על נתניהו: "אדם שלחוץ ונלחץ בכל מקרה של לחץ. הוא נלחץ מיד". בתגובה התפרץ יאיר נתניהו: "מדבר מי שעשה את ההתנתקות כי נלחץ מהחקירה שלו". עו"ד יוסי כהן, המייצג את משפחת נתניהו, השתיק אותו.

בהמשך הדיון פנה עו"ד טיטנוביץ לבנימין נתניהו ואמר: "אני מבקש ממך שתקשיב לי ולא לאשתך". נתניהו השיב: "אבל היא שולטת בי שליטה מושלמת". עו"ד טיטנוביץ: "אני שמח שאתה נהנה". נתניהו: "אני צחקתי". עו"ד טיטנוביץ: "גם אני". נתניהו: "אדוני, אני יכול לשאול אותך שאלה? עו"ד טיטנוביץ: "כן". נתניהו: "אתה מטורלל? אני חושב שאתה מטורלל אבל לא חולה קלינית". עו"ד טיטנוביץ: "אתה מטורלל?". בתגובה אמר נתניהו: "ממש לא". עו"ד טיטונוביץ: "אמרתם אי-פעם על מישהו שהוא חולה נפש?". נתניהו: "לא, אולי הייתה פליטת פה, ולא קביעה קלינית". עוד אמר עו"ד טיטנוביץ לנתניהו: "לפעמים יאיר התפרץ בזעם באמצע ישיבות, בישיבות שאתה נוכח בהן?".  נתניהו השיב: "יושבים עם אנשים פוליטיים במהלך קמפיין בבית ראש הממשלה. הגיוני שבני המשפחה שלו נמצאים".

רגע לפני יציאה להפסקה מהדיון, נתניהו פסק כי: "לא רק שאין לאשתי מחלת נפש, אלא תעצומות נפש להתמודד עם הקמפיין נגדה, תוך כדי שהיא עובדת כפסיכולוגית ילדים". עו"ד טיטנוביץ: "בשליש משרה".  שרה התפרצה לדבריו: "בחצי משרה". השופט התערב ואמר: "לא לענות במקומו".  שרה נתניהו: "אבל הוא לא יודע. מאיפה הוא יודע מה אחוזי המשרה שלי?".

כשחזרו לאולם שרה נתניהו העידה: "אני מטפלת באנשים חולים. החברה צריכה להתבייש באנשים כמו ראש הממשלה לשעבר אולמרט שמתייגים אותם באופן שלילי". עו"ד כהן, פרקליטה של משפחת נתניהו, שאל את שרה: "האם אושפזת באוסטריה כמו שהיו פרסומים?". לשאלתו השיבה שרה: "שקר מההתחלה ועד הסוף, לא מכירה את בית החולים, הייתי באוסטריה בפעם האחרונה לפני יותר מעשרים שנה. אומר את הדברים ראש ממשלה לשעבר כאילו אלה דברים עובדתיים. וזה שקר וכזב. ואני רוצה להוסיף- כל המשפט מגיע כאילו זה תיוג שלילי כשיש בעיה נפשית. אני לא חולה בזה, אבל מטפלת, כפסיכולוגית מומחית, ומפנה לפסיכיאטר לפעמים ורואה את זה בחמלה והבנה. הביקור האחרון שלי באוסטריה היה ב-2001. אני יכולה לשלוח את הדרכונים שלי מהשנים הללו כדי שתראו את החותמות".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%9c%d7%94-%d7%91%d7%aa%d7%99%d7%a7-4000-%d7%91%d7%a8%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%aa-%d7%92%d7%93/

בהמשך נתניהו פנתה לעו"ד טיטונוביץ': "הילדים שלי קיבלו הרבה רוע, גם מאנשים כמוך". בתגובה לדבריה אמר עו"ד טיטונוביץ': "מדוע השמטת את המונח 'חינוכית' מתיאורך העצמי כפסיכולוגית מומחית?". שרה ענתה: "אתה מהלל אותי, אולי תעזור גם במשכורות. אני מקבלת הרבה תשבחות. אולמרט היה טוב בעיריית ירושלים. לא הוא קיבלני לעבודה". עו"ד טיטונוביץ' המשיך בעקשנות: "את בטראנס, עני רק לשאלותיי. האם חינכת את ילדייך לא ללעוג לאנשים ולייחס לאנשים מחלות נפש?". נתניהו בתגובה: "את החינוך שלי אני אשאיר לעצמי. חינכתי אותם לראות את הטוב שבאדם".

לאחר מכן הוקרן ע"י עורך הדין טיטונוביץ' "סרטון הצעקות" של שרה נתניהו. בתגובה ענתה לו: "אדון עורך דין הנכבד כנראה שזה גם פייק!!". עו"ד כהן התנגד לדברי עו"ד של אולמרט. נתניהו התייחסה לסרטון ואמרה: "דיברתי אולי בכעס, אבל לא ככה. אף פעם לא דיברתי ככה".  עו"ד טיטנוביץ': "האם לפני השיחה הזו שתית אלכוהול?". שרה: "ממש לא". טיטנוביץ': "איך את זוכרת?". שרה: "כי אני אף פעם לא שותה". טיטנוביץ': "את אוהבת וודקה". שרה: "מעולם לא שתיתי וודקה. וודקה הייתה אצלנו בבית מהדייר הקודם, אולמרט. נתניהו הוסיפה ואמרה: "אתה שואל שאלות שיש בהן הנחה שקרית. לא אפול ברשת שלך". עו"ד של אולמרט התעקש: "האם לפני השיחה הזאת שתית?". שרה: "ממש לא. אני לא שותה. כשהגענו למעון ראש הממשלה נשאר מלאי גדול מהקודם בתפקיד, ממר אולמרט". בעקבות דבריו של עורך הדין טיטנוביץ' צעק יאיר נתניהו: "הוא חוצפן. הוא צועק עליה". בנימין נתניהו התערב וביקש ממנו להפסיק.

על פרסומי השיחות בנוגע לעובדי מעון ראש הממשלה אמרה נתניהו: "הסתובבתי בפחד בבית ראש הממשלה. הסתובבתי בפחד מעובדי ראש הממשלה. כי לכולם נאמר 'רק תגידי משהו רע על גברת נתניהו'. התקשורת חיבקה אותם. לכן פחדתי". השופט יריב הוסיף: "אם עליזה אולמרט תתבע דיבה, תציגו את המסמך". עו"ד כהן המייצג את משפחת נתניהו אמר: "מוכן לסכם היום ולוותר על הדיון מחר". עו"ד טיטנוביץ' לשרה נתניהו: " אמרת שביבי הוא מנהיג שגדול על המדינה, ושאם הוא לא יהיה ראש ממשלה המדינה תישרף ואתם תעברו לחו״ל. שרה נתניהו: "אתה רוצה שנחזור לימיו של אולמרט כראש ממשלה? שתי מלחמות תוך 3 שנים". נתניהו טענה: "הנרטיב של 'המשוגעת' הוא נרטיב סקסיסטי ושוביניסטי. על גבר לא היו אומרים את הדברים האלה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום