חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תורה, תורה ועוד תורה

הרב משה שחור, מראשי ארגון "רבני תורת הארץ הטובה" וממארגני כנס "אתחלתא" מספר על חוויות מהאירוע העוצמתי שמשך אליו אלפי משתתפים ועל השאיפות לעתיד

תגיות

שתפו :

play-rounded-fill

 

הרב משה שחור מראשי ארגון "רבני תורת הארץ הטובה" וממארגני כנס "אתחלתא" שהתקיים השבוע, כנס שכולו תורה, מספר על החוויות והעוצמה של הכנס היחיד במינו בציבור הדתי לאומי

"הרעיון הוא שיש ציבור ענק ומשמעותי שיש לו הרבה ערכים, במרכז הוא שם את התורה. מעולם לא פגשנו על הבמה כנס ששם את התורה לפני הכל, מתוך התורה נגיע לארץ ישראל, התיישבות, ביטחון, שמיטה, משפט, חינוך – תורה במרכז", אומר הרב שחור.

הוא מספר בהתרגשות על הצלחת הכנס, מעבר למצופה: "היו לנו וויכוחים רבים לפני כן, יגיעו אנשים, לא יגיעו אנשים? אין לנו כל מיני טאלנטים או דברים כאלו. אנחנו אמרנו שהמסר הוא תורה והציבור יבוא. ולא רק שהוא הגיע הוא בא עם חשמל בעיניים והכנס, המשעות וההדים שלו הם הרבה יותר ממה שחשבנו. הגיעו אלפי אנשים שבעצם אמרו 'תורה על ראש שמחתנו' כמו שאמר המנחה".

תסביר קצת על הארגון: "זה משהו שקט שהתפתח בשנה וחצי האחרונות. הורגלנו לפיזור, פיצול, חוסר אחדות ובזמן הזה הצלחנו לגייס את גדולי רבני הציונות הדתית, מייסדי התורה הציונית דתית, תלמידי הרב צבי יהודה וצברנו עשרות שעות של דיונים איכותיים בין הרבנים. הקשר הזה בין הרבנים ותשומת הלב שלהם לשאלות של האנשים והאחריות שלהם על התורה בצורה מדהימה במשך שנה וחצי, אז אמרנו פעם אחת בואו נוציא את זה אל הציבור".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a6%d7%a2%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%a9%d7%aa%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%95%d7%a3-%d7%9c%d7%a1%d7%a7%d7%a0%d7%93%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%9e%d7%a5-%d7%91%d7%a6%d7%94%d7%9c/

הרב שחור מונה רשימה ארוכה ומשמעותית של הרבנים שלקחו חלק בכנס "הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב צפניה דרורי וכו'. זה חידוש לא פחות שיש לנו גם נציגות מישיבת מרכז הרב. המטרה הייתה לומר שאפשר להניע מהלכים ויש אווירה תורנית מאוחדת. המסר הזה עבר כמו חשמל והציבור התייצב".

מה עם רבני הישיבות הליברליות? "ראשית אנחנו מדברים על זקני הרבנים, ויש פה אמירה שמדובר בתלמידי הרב צבי יהודה, זאת האמירה המרכזית זה הזרם המרכזי. אין לנו שום דבר נגד רבנים מישיבות אחרות, אנחנו גם הזמנו אותם. כל הישיבות הוזמנו, כל הרבנים הוזמנו, לא הייתה החרמה של אף אחד".

הוא מספר על תגובות נלהבות שקיבל לאחר הכנס: "אני אתן שתי דוגמות. אחד, שוש נגר, ראש החמ"ד שלחה לנו 'אני בכנס, ממש מדהים פה ואני מקבלת כוחות להמשך עשייה ושולחת את זה לכל צוותי החינוך'. מצד שני אני מקבל הודעה מתלמיד ישיבה שאומר לי 'חזרתי הביתה בוכה ומתרגש, הבנתי מה אני עושה בישיבה וכמה זה משמעותי לי היום בחיים' ".

לא חששתם שיגיעו כמות מועטה כי אין "נושא" שמלווה את הכנס? "כתב הרב אלגאזי באופן נרגש 'הכנס התחיל בלימוד תורה, בחדרי שיעורים מלאי אלפי אנשים שבאו ללמוד תורה. כפשוטו'. זה לא כנס שמדבר על חסד, משפט וגם תורה – לא. זה תורה שמאירה ומניעה את כל הערכים האלו. זה מרוכז בכנס הזה וזה עלה הרבה מעבר לציפיות שלנו".

הרב שחור אומר כי מדובר רק בקצה הקרחון של פעילות הארגון: "אנחנו מוצאים אנרגיות מטורפות בציבור לקודש, תורה, הנהגה רבנית פעילה ואכפתית בעלת אמירה. אני חושב שבחודשים הקרובים אנחנו נראה את רבני 'הארץ הטובה' אומרים דברים משמעותיים שיתנו את שלהם בתחומים חשובים כגון: צבא, משפחה, התיישבות ומשפט. יהיה להם צבא משלהם והאמירות שלהם יעשו הדים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום