חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושב לוד שנעצר אחרי שהותקף מבקש לבטל את תנאי שיחררו המגבילים

מדריך קבוצת הנערים בלוד שנעצר הלילה שוחרר בתנאים מגבילים, המונעים ממנו בין היתר לשהות ברחוב הצמוד לביתו

שתפו :

משטרה אלימות
צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תושב לוד שנעצר הלילה לאחר שנקלע עם קבוצת תלמידים להתקפה בידי בני מיעוטים, נאלץ לחתום על תנאים מגבילים בכדי להשתחרר ממעצר. כעת הגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ערר לביהמ"ש השלום בראשל"צ בבקשה לבטל את ההגבלות, וטען "התנהלות האירוע מתחילתו ועד סופו אינה חוקית".

נזכיר כי הצעיר הדריך אמש (ג') קבוצת תלמידים יהודים בעיר לוד, בה הוא מתגורר. במהלך הסיור הותקפה הקבוצה מספר פעמים ע"י בני מיעוטים, לרבות התזת גז מדמיע. לפי הערר ניסה המדריך לעצור את המתרחש, ללא שום מגע אלים וחרף היותו מטושטש מהגז המדמיע. כשהגיעה המשטרה למקום מסר המדריך את פרטיו, ובהגיעו ליבתו אף הגיש תלונה מקוונת באתר משטרת ישראל. אלא שלדתהמתו באישון ליל הגיעו שוטרים רבים לביתו, ועצרו אותו בחשד ל'גרימת נזק'.

https://tovnews.co.il/%d7%a9%d7%95%d7%98%d7%a8-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99-%d7%9c%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99-%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%a5-%d7%94%d7%96%d7%95-%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%a2%d7%93/

"המשטרה ממשיכה בהתנהלותה בדיוק כמו ערב שומר החומות', ואולם ביתר שאת שולחת כוח של חמישה שוטרים לבצע מעצר באישון ליל דווקא על הקורבן?", תמה עו"ד קידר. בהמשך תיאר עורך הדין כי בתחנת המשטרה סירבו השוטרים לאפשר לו לשוחח בפרטיות עם המדריך, והשניים נאלצו לשוחח ליד השוטרים. בחקירה הכחיש המדריך את המיוחס לו, וחזר והבהיר כי הוא וקבוצת התלמידים הם המותקפים, ולא ברור כיצד התהפכה הקערה על פיה.

אלא שבסיום החקירה נדרש המדריך לחתום על תנאי שחרור, הכוללים הרחקה מרחוב בן יהודה הסמוך לביתו ואיסור יצירת קשר עם המעורבים. נאמר לו כי אם לא יחתום על התנאים המגבילים – יעצר. המדריך חתם תוך שהוא מביע מחאה על המתרחש.כעת הגיש עו"ד קידר ערר על תנאי השחרור "המקום אליו נאסר עליו להיכנס הוא רחוב הצמוד לביתו! מדובר בהתנהלות שערורייתית של המשטרה בעצן החקירה והמעצר, ואף בקביעת תנאי השחרור. העורר יטען כי התנהלות המשטרה מתחילת האירוע ועד סופו אינה חוקית, מקוממת ומלמדת על נקיטת עמדה מסוכנת המתירה את דמם של האזרחים היהודיים בלוד, כאילו לא נלמד דבר מהעבר הכואב". בסוף הערר נכתב "דין התיק להיגנז מחוסר אשמה לאלתר, ויפה שעה אחת קודם. מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על ביטול כלל תנאי השחרור והערבויות כולם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום