Search
Close this search box.

אלוף במיל׳ עוזי דיין: ״בכל המלחמות ניצחנו עם מי שבא, מי שמסרב שישאר בבית״

מה חושב האלוף במיל' עוזי דיין על איומי הסרבנות וכיצד בוחנים את ההשפעה על הצבא

תגיות

שתפו :

צילום: פלאש 90

האלוף במיל' עוזי דיין מנסה להעריך בראיון לאלעזר שטורם מה יהיו הנזקים כתוצאה מאיומי אנשי חיל האוויר שלא יתייצבו בעקבות הרפורמה: "הפרקטיקה היא כמה טייסים לא יטוסו ובאיזה מידה יפגע המודיעין. יש כבר טייסים שהודיעו שהם לא באים. יש כאלו מתוכם שבאמת יכולים לעלות למטוס, יש כאלו שהם יותר במטה בתאי השליטה. כדי להעריך את הנזק צריך לראות את המספרים ואת העמדות, כרגע לפי הפרסומים והנתונים של הצבא מדובר על 200-300 כאלו. הנזק יצטבר עם הזמן כי הטייסים צריכים גם ניסיון בטיסה מדי שבוע ולא רק במצטבר".

"אני מניח שיהיה חוסר", מעריך דיין, "שבעקבותיו יקדמו יותר צעירים, יתנו יותר הכשרות, יפתחו את הגיוס ליותר אנשים ואלו ימלאו את השורות. יכול להיות שיהיה איזה זמן שחלק מהמשימות תפגענה. כל עוד אין מלחמה בשתי זירות ויותר חיל האוויר יוכל להתמודד. במבצעים בעזה לא הייתה אפילו כוננות בכל הטייסות. ככל שהמלחמה גדולה יותר מבחינת זירות וזמן, אז החוסר מורגש יותר".

למרות הכל דיין לא מרגיש חשש מהעניין: "בכל המלחמות שלנו ניצחנו עם מי שבא ולא עם מי שלא בא. תמיד היו משתמטים עוד ממלחמת השחרור. ביום כיפור אני ספרתי כמה באמת נלחמו להערכתי 30 אלף מקסימום. מי שמסרב שישב בבית".

 איפה כן תהיה הפגיעה העיקרית? האם תיווצר אליטה משרתת חדשה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מיכה
מיכה
11 חודשים לפני

כפי שנאמר, הם לא סרבנים, הם משתמטים. זו הזדמנות טובה לפחדנים שבחבורה ויש גם בין הטייסים , לא מעט פחדנים, להשאיר את הפעילות המסוכנת לאחרים.

יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

רק מוכיח שהקדוש ברוך הוא מנהל את המלחמה ככתוב כי תצא למלחמה על אויבך ונתנו השם בידך

השפוי
השפוי
11 חודשים לפני
הגב ל  יוסף

יוסף הנכבד. אתה צודק. אלוהים מנהל את המלחמה , מרפא את החולים , ונותן כסף מהחילונים לפרזיטים. תתחילו להסתדר לבד מעכשיו יחד עם אלהים.

השפוי
השפוי
11 חודשים לפני

עוזי דיין. למי להאמין ? מעולם לא הייתה נטישה כזו של טייסים , אנשי יחידות מיוחדות ואנשי מודיעין. האמירה שלך סותרת אמירות של אנשי צבא בכירים אחרים. לדוגמא ישראל זיו שהיה גם הוא סגן רמטכ״ל בפומבי כי אנחנו לפני אסון.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום