חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"גאונית, מופלאה ומזעזעת כאחד" – על השיטה המנטלית שהכינה את חיילי הגירוש מגוש קטיף

ראיון עם יוצר הסרט "זוהר הרקיע" שיצא לפני יותר מעשור ומקבל כעת התעניינות מחודשת. הסרט מציג את השיטה הפסיכולוגית המצמררת בה השתמשו כדי לשכנע חיילים לנהוג בניגוד לצו מצפונם בגירוש מגוש קטיף

שתפו :

מתוך הדף הרשמי של הסרט 'זוהר הרקיע'

אליהו בנימין הוא תסריטאי ובמאי הסרט "זוהר הרקיע" שעוסק בהכנה הפיזית והמנטלית של הלוחמים אשר התבקשו לבצע את הגירוש מגוש קטיף. הסרט יצא כבר ב-2012, אך מקבל כעת הד מחודש עם העלאתו לצפיה חינמית ביוטיוב.

בנימין ושותפו, בני גל, התגוררו בגוש קטיף וחוו את הגירוש. כעבור כמה שנים, כשבנימין הפיק את סרטו במסגרת לימודי קולנוע, הוא הגיע לתחקיר על אותה הכנה מנטלית.

הדמות הראשית בסרט נכתבה בהתחלה כדמות דמיונית, אך במהלך ההקרנות לאורך השנים פגש בנימין לא מעט אנשים שהזדהו איתה ועברו חוויה דומה צבא.

על החשיבה הפסיכולוגית שעומדת מאחורי השיטה אומר בנימין: "היא גאונית, מופלאה ומזעזעת כאחד". אותם מומחים החליטו להתמקד בפלח שמרגיש פחות משמעותי בצבא – תומכי הלחימה והג'ובניקים – והציב אותם בחזית, כשהמסר שקיבלו: "אתם מצילים את המדינה מחורבן בית שלישי".

על ההקבלה לשואה שמוצגת בסרט אומר בנימין: "השואה היא חלק מההיסטוריה של העם היהודי ושל העולם כולו, וכל דבר בהיסטוריה מנתחים כדי להסיק מסקנות לעתיד".

יתרה מזאת, הפסיכולוגים שגיבשו את הכנת החיילים כתבו בעצמם, שחור על גבי לבן, שהרבה מהשיטות הנהוגות היום כדי לגרום לאדם לפעול בניגוד לצו מצפונו – מבוססות על מה שגילו באותן שנים.

מה יש לאליהו בנימין לומר על תופעת הסרבנות?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום