חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אלישע האס: "מפתיע כמה פשוט לעצור פסיכוזת המונים"

הביופיסיקאי פרופ' אלישע האס חזר עם מסקנות מספרו של החוקר מטיאס דסמט, "פסיכולוגיה של טוטליטריות", אשר עוסק בשאלה - מהו התהליך שמוציא אנשים לרחוב עד כדי אובדן עשתונות? 

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופ' אלישע האס, ביופיסיקאי מאונ' בר אילן, מסביר כי העולם נתון כעת במשבר האדם המודרני המערבי.

הכל התחיל עם "ביקורת התבונה הטהורה", כשנתנו לאדם סמכות לנהל את חייו בעצמו בלי הוראות חיצוניות.

'מותר האדם מן הבהמה' מתבטא ביכולתו של האדם להכתיב חוקים שמנוגדים לטבע – הכולל את הביולוגיה, הפסיכולוגיה והכלכלה. אלא שלשם כך הוא זקוק למקור שנותן משמעות לחוקים הללו, ובהעדרו – נוצרים בלבול וקושי.

 

כמו כן, בני אדם סובלים היום מבדידות שנובעת מאובדן הקשרים הקהילתיים-חברתיים נטולי האינטרסים.

לדברי פרופ' האס, החברה הישראלית סובלת ממשבר נוסף הקשור לציונות. הוא מסביר כי המפעל הציוני מנוגד לטבע, ואי אפשר להתמודד איתו ללא כח חיצוני לטבע – המסורת. הדת החליפית של הציונות המעשית, הסוציאליזם, מתה סופית. כך שוב נוצרה הבדידות של חוסר המשמעות, מה שמעלה את השאלה – מה אנחנו עושים כאן?

המעבר ממוסר החובות למוסר הזכויות מבטל את מחויבות הפרט ללאום, בעוד שהמפעל הציוני מבוסס על מדינת לאום. המשבר הזה, נוסף לבלבול ולבדידות, מגביר את החרדה. לתוך זה נכנסו המניפולטורים, שמגבירים את החרדות על ידי דמוניזציה של היהדות. העובדה שרוב העם דווקא רוצה יהדות, כפי שהשתקף בבחירות האחרונות, הוביל להתפרצות המחאה.

מטיאס דסמט, בספרו, יוצא בהאשמה חמורה נגד האקדמיה שהפכה את המדע לאידאולוגיה ונכנסה לזירה הפוליטית – מה שהוביל לאובדן סמכותה.

אחרי שהמדע אכזב, והטכנולוגיה החליפה את הקשרים החברתיים והרסה את המשפחה, האדם עומד בפני שוקת שבורה. "ואז הוא מסוכן", אומר פרופ' האס, מכיוון שאז הוא יכול לעבור משלב הפסיכוזה לשלב ההיפנוזה – והופך למכונה ביוכימית חסרת תבונה.

אך יש תקווה: מסקנה חשובה נוספת של ממחקרו של דסמט, היא שבכל מקום בו יצאה מסת המונים לרחובות שאיימה לכבוש את המציאות, מספיק ש-5% מהאוכלוסיה הביעו בגלוי עמדה נגדית – והתהליך נעצר לפני שלב ההיפנוזה. או אז המהפכה הורסת את עצמה ודועכת. אך בכל מקרה בו המתנגדים ירדו למחתרת – הושלם המעבר הסופי לטוטליטריות.

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
געוועזענער גערער, איך קען די מעשה פון אינערוויניג
געוועזענער גערער, איך קען די מעשה פון אינערוויניג
8 חודשים לפני

פרופ' האס מתעלם מהסבל אשר האזרחים השפויים סובלים מידיהם הכוחניות של האמוניים.

אף אחד אינו רוצה באמת את החרדים האלה בצבא, הם רוצים רק דבר אחד "חיה ותן לחיות", לך עם השטריימל שלך לתוך הסאונה ותאכל תרנגולי כפרות לבנות בערב כיפור אבל תנו לנו לחיות. אל תנצלו את הדמקורטיה ההרצליסטית, אשר בחיים לא יכולתם להגיע אליה באמצעות כפיפותכם לההנהגה הרבנית שלכם, לרדות בנו.

זה כל מה שהחילוניים מבקשים.

ומאחר שזה מנוגד לד.נ.א. של החרדי, כי במצוות דתו הוא חייב לשלוט על אורחות חייו של החילוני תוך חיים על חשבונו, החילוניים לא מוכנים להעלים עין יותר מאי השתתפותם במאמץ ההגנתי. זה הכל.

אלו דברים פשוטים אשר גם אתם שם ב"טוב" מכירים בנכונותם, אבל גם אתם, במסגרת מצוות הדת שלכם, אתם תורמים את חלקכם להקשחת עורפם של החרדים.

איך אומרים החרדים? העולם הזה הוא כמו בית מלון חמש כוכבים, תקבל כל מה שרק תרצה, אבל בסוף מוגש החשבון…

תמשיכו תמשיכו, תתעלמו מזה שהחשבון כבר מתחיל להשתלשל מהקופה לצד הלקוח. זה בסדר. היו בטוחים שהמכונה לא תתקלקל ולא תיעצר, אתם תשלמו את כל החשבון במלואו יחד עם רבניכם ואדמו"ריכם ובבאיכם ורמקוליכם.

המתבונן הישיר
המתבונן הישיר
8 חודשים לפני

איזה ניתוח מתנשא, שטחי ועלוב… הכסיל המלומד "בוחן" תופעה עממית כל כך אותנטית שצומחת מלמטה ומקורה בתודעת הנפש שרוצה להיות חופשית מדיקטטור ומכנופיית חדלי אישים שמגבים אותו. מה לא ברור בזה אדוני האוויל המשכיל?

המתבונן הישיר
המתבונן הישיר
8 חודשים לפני

אגב, החוקר מטיאס דסמט, (אליו מרפרר פרופ' האס), יחד עם ספר הקונספט של דסמט, "פסיכולוגיה של טוטליטריות", הפכו בתקופת הקורונה למקור כוח גם למתנגדי חיסונים. בארה"ב, באותה תקופה, דסמט הפך למקור השראה בקרב חוגי הימין. כך לדוגמה דסמט רואיין בהערצה רבה גם בפוקס ניוז ע"י טאקר ווילסון. ווילסון, למרות שהיה אחד הכוכבים הראשיים של פוקס, פוטר ממנה ללא הסבר באפריל 2023… אגב, למרבית האירוניה, לפי הקונספט של דסמט ב"פורמציה של ההמון", הוא ממליץ לפוגג את ההיפנוזה של ההמון ע"י לגרום להם לפחד יותר ממשהו אחר כמו ממשטר טוטליטרי… הבנת את זה? מכאן שגם לשיטתך, פרופ' נכבד, ה"תרופה" היא לפחד ממשטר דיקטטורי שיכור כוח של ממשלה הפועלת כשלטון ללא איזונים ובלמים…

גיל
גיל
8 חודשים לפני

חיות ומיארה מסתירות שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי. השב"כ משקר שוואסים אסעיד רצח. השמאל ארור.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

רצחתי את כדורי.jpg

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום