חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ילדי תימן: "אמא שלי צרחה ״תביאו לי את הבת שלי חיה או מתה״ – שוטר ואחות השליכו אותה״

ראש עיריית ראש העין לשעבר שהיה גם נציג המשפחות של חטופי תימן בוועדת שלגי, יגאל יוסף, מספר את סיפורו האישי על אחותו שנעלמה וכיצד קיבל רמזים שונים לכך במשך השנים

שתפו :

ויקיפדיה

נושא חטיפת ילדי תימן הוא פצע פתוח ומדמם בחברה הישראלית. בישראל חיים כיום משפחות שמרגישות שעשו להם את הפשע הכי גדול ומטייחים אותו עד היום.

אחד מהם הוא ראש עיריית ראש העין לשעבר שהיה גם נציג המשפחות של חטופי תימן בוועדת שלגי, יגאל יוסף, שמסכם מבחינתו את הפרשה: "הייתה התעלמות טוטאלית של הממסד במדינת ישראל באופן בוטה, דורסני ומכוער, מאז ועד היום".

יגאל נולד בארץ ומספר על אותו הרגע שבו הבין שאחותו נעלמה: "אני זוכר תמונה חרוטה מול העיניים כאילו זה היה אתמול. נסעתי עם אמא שלי ואחותי לבי"ח רמב"ם וצרוב לי שאמא שלי מושלכת מביה"ח 'תביאו לי את הבת שלי חיה או מתה' והכעס שלה השתלט עליה, ושוטר ואחות תופסים אותה וזורקים אותה".

לדברי יוסף "הרגע הזה הרס את כל המשפחה. אבא שלי שאל איפה הילדה וזה עשה בקיעים כל הבית. התוצאות הן הרסניות, אני מכיר אנשים שאושפזו בבית חולים לחולי נפש, מערכת המשפחתית התפרקה, הילדים נפגעו מזה".

יוסף מספר שהנושא עלה כמה פעמים במהלך חייו: כשהוקמה הוועדה הראשונה לחקר המקרה, כשאחותו קיבלה מכתב הממוען אליה וכשהגיע על שמה צו גיוס מספר פעמים. "ניגשתי ללשכת הגיוס בפתח תקווה ואמרתי לפקיד שם 'הבחורה הזו לא הגיעה אליכם'. הוא  אמר לי שהיא לא צריכה להגיע כי 'היא לא נפקדה במפקד התושבים הראשון'. כששאלתי למה שלחתם צו והיא מופיעה במאגר המידע אז הוא הרים ידיים ולא ידע מה להגיד לי. זה מראה שהפשע לא משתלם כי היו כאלו שעשו טעויות בדרך וחשפו את העניין".

כיצד רתמו אותו לעשייה הציבורית בעניין?

אילו הוכחות ומסמכים אסף שהעלו עוד סימני שאלה?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

מקום בעולם:

https://bit.ly/3lE27gT

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום