חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב ד״ר ראובן פיירמן: לא סתם רוב זוכי פרס נובל הם גברים

תנועת הפמיניזם התחילה ממקום טוב, אך נראה שהיום היא מאבדת שליטה ופוטרת כל הבדל בין המינים כהבניה חברתית. "הפמיניזם דן את האישה להיות גבר סוג ב'"

שתפו :

envato elements

תנועת הפמיניזם החלה במאה ה-15 והגיעה לשיאה במאה ה-19 במטרה לחזק את מעמד האישה. האם כל מה שנשאר ממנה היום הוא מוטציה אקטיביסטית שמרסקת את התא המשפחתי?

נשים, לעומת זאת, טובות יותר באמפתיה, קולטות את הנימים הפנימיים של אנשים ובעלות אינטליגנציה רגשית מפותחת יותר.

על פי היהדות איש ואישה הם ישות אחת שמתבטאת בשני אופנים בשל תפקידם השונה. גברים מייצגים את כח ההתפתחות ולכן הם זקוקים לכוחות פיזיים ואנליטיים מפותחים. נשים מייצגות שלמות ויש להן יתרון משמעותי לעומת גברים שצריכים לעבוד הרבה יותר קשה כדי לצאת מהמקום האגואיסטי.

נשים פמיניסטיות נוטות היום לרחם על נשים דתיות ולראות באורח חייהן כלא חונק. הרב פיירמן מביא בהקשר זה מחקר של שתי נשים מאונ' פנסילבניה שמצא כי ככל שאישה פמיניסטית יותר – כך היא פחות מאושרת.

עוד הוא מוסיף כי הניסיון להשוות את יכולות האישה לאלו של גבר דן אותה להיות "גבר סוג ב' ". כמו כן, הוא מזכיר את התנועה שהופכת את הבחירה לא להתחתן ולא להביא ילדים לעיקרון, ומבקש שנסתכל מה קורה לפמיניסטיות בודדות בסוף חייהן.

צפו בראיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

 

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עידן
עידן
6 חודשים לפני

מי זה האידיוט הזה? אל תתנו שישטפו לכם את המוח עם זיבולי דת. בכל העולם המתקדם נשים מקבלות שוויון הזדמנויות מלא, אל תוותרו עליו כאן בישראל! הפמיניזם לא היה בשיאו במאה ה 19, איזו אווילות. הוא בשיאו עכשיו ויש להמשיך ולקדם אותו. ולכל הפחות, תנו לילדות צעירות סיכוי ופתח לחיי שוויון, אל תחליטו עבורן שכל ייעודן הוא רחם מהלך.

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
6 חודשים לפני

נותנים להדיוט להמציא תיאוריות על מבנה המוח. אוי לבושה (או לחוסר הבושה).

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום