חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו"ר ההסתדרות הציונית: האם יהדות ארה״ב מזדהה יותר עם הפלסטינים מאשר עם היהודים?

יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל על התהליכים שעוברים על יהודי התפוצות ועל הקשר עם ישראל. מה מדאיג במיוחד בקרב הישראלים היורדים, והאם הגענו למספר היהודים ערב השואה?

שתפו :

בשנים האחרונות חלה ירידה בקשר בין ישראל ליהדות התפוצות.

יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, מודאג מהעניין: "עם אחד אנחנו. אני לא מסתכל על ישראל והתפוצות כעל שני דברים נפרדים. הילד שגדל בתל אביב, בבואנוס איירס, ביצהר או במוסקבה הוא אותו ילד יהודי".

 

Photo by Marc Israel Sellem/POOL/Flash 90

 

עוד הוא מציין כי טרם הצלחנו להגיע למספר היהודים שהיה בעולם ערב השואה. אמנם אחוזי הילודה בישראל הם מהגבוהים במדינות המערב, אך אחינו בתפוצות הולכים ומתבוללים. "אנחנו חייבים לחזק את הזהות היהודית והציונית – אחרת נלך ונתמעט".

הדבר נכון כעת ביתר שאת, משום ש-ב15 השנים האחרונות ישנם תהליכים גלובליים שגורמים לכך שאנשים מתחברים פחות למדינה ולעם שלהם. לכן האתגר של הזהות היהודית-ציונית גדול עוד יותר.

חגואל חושף כי רוב יהודי התפוצות אינם מחוברים היום לבתי כנסת או לקהילות, ואינם שולחים את ילדיהם לבתי ספר יהודיים – מה שמייצר התבוללות.

אתגר נוסף נוגע לישראלים החיים בארה"ב שמתכנסים בתוך עצמם, כאשר גם מצידם וגם מצד היהודים האמריקאים אין רצון לקשר. כמו כן, ההתבוללות בקרב הישראלים היורדים גבוהה אף יותר מאשר בקרב היהודים האמריקאים.

למה למרות הכל יו"ר ההסתדרות הציונית אופטימי?

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
6 חודשים לפני

אכן צריך לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות ואת הקשר שלהם עם היהדות והציונות. אני רק מקווה שכשהוא מדבר על יצהר זה כחלק ממדינת ישראל ולא כמקום שהוא מחוצה לה – כאילו ״בתפוצות״. אני אומר את זה כי זה עושה רושם שלכאורה זו הייתה הכוונה. כי אכן יש אנשים שמתייחסים להתנחלויות בכלל כאל ״חו״ל״. מקווה שאני טועה.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום