חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה הזו לא מאמינה בהסברה

האם הפיקדון החדש על מכלים הגדולים מחצי ליטר הם בסך הכל דרך עקיפה להטיל עוד מס על הציבור?

שתפו :

 

הממשלה הזו נראית כמו אכפתית ורגישה במיוחד לסביבה. היא הטילה מס על כלים חד פעמיים והטילה דמי פיקדון גם על מכלים גדולים מחצי ליטר. יחד עם המס על המשקאות המתוקים, שאמור להפחית את צריכתם, נראה שהמלחמה נגד הפלסטיק המזהם בעיצומה.

דמי הפיקדון על הבקבוקים של ליטר וליטר וחצי הוטלו כבר באוקטובר 2021, אבל האם ניסיתם להחזיר בקבוקים כאלה לסופר, או המכולת השכונתית? אם כן, רבים מכם ודאי נתקלו בסירוב. ובכלל, ההסברה שנעשתה בבתי הספר ובתקשורת, שעודדה אזרחים להשליך בקבוקי פלסטיק למתקני המחזור דווקא עבדה לא רע בכלל. רבים מאתנו מודעים לחשיבות המחזור ומוכנים לשתף עם זה פעולה בחפץ לב. יש לי הרגשה, די מבוססת, שמי שלא מוכן לשתף פעולה עם מחזור לא יעשה זאת גם בעד 30 אגורות לבקבוק.

בינתיים נוצר מצב שדמי הפיקדון הם בבחינת מס נוסף לכל דבר ועניין. אם המרכולים לא ערוכים עדיין עם מכונות המחזור, אז מדוע לקחת מאתנו את דמי הפיקדון? והאם הרחבת דמי הפיקדון היא תגובה לאי-ההיענות של הציבור למחזר מרצון? כנראה שלא. דווקא הגענו לשיעור לא רע של מחזור. ואם לא די בכך המדינה ממילא לא יודעת לטפל במכלי הפלסטיק שנאספים. רק פחות מ-10 אחוזים מהפלסטיק שנאסף ממוחזר וגם זה שממוחזר לא נעשה בו שימוש יעיל.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%99%d7%98-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%94%d7%98%d7%9b%d7%a0/

כמובן שיש למדינה עוד הרבה מה לעשות בתחום, כמו להשלים תקינה בעניין השימוש בפלסטיק הממוחזר, לייעל את תעשיית המחזור ולנטר את הרעלים הנפלטים מהתהליך. אבל למה לה לטפל בצד שלה, אם אפשר קודם כל לאסוף עוד כמה מאות מיליוני שקלים מאתנו?

אז כמו שהבנתם – הממשלה הזו לא מאמינה בהסברה. אתם כנראה לא תפחיתו צריכת משקאות מתוקים בגלל הסברה ולא תפחיתו צריכת כלים חד פעמיים וגם לא תטריחו עצמכם למחזר בגלל הסברה. לכן מיסים זה הפתרון לכל. ואם לא, אז בטח לא יזיק לקופת המדינה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום