חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל' יצחק בריק קורא לעורף: תתחילו להתכונן לאיום הקשה ביותר מאז קום המדינה

האלוף במיל׳ יצחק בריק מתאר את היהירות והמחדלים שהשאירו אותנו עם צבא קטן ולא מוכן, וקורא להקמה מיידית של משמר לאומי אשר יגן על העורף

שתפו :

אלוף במיל' יצחק בריק מתייחס לשעות הארוכות בהן עוטף עזה נותר לבדו מול מתקפת חמאס, ומסביר זאת בכך שצה"ל העביר לפני כן גדוד מהגבול עם עזה ליהודה ושומרון, "עד כדי כך היינו מסונוורים. לא הפנמנו שהחומה שעלתה מיליארדי דולרים לא תחזיק בזמן מלחמה".

בריק מוסיף כי אלוף פיקוד דרום לשעבר, אייל זמיר, שרטט תכנית למופת שהייתה אמורה לתת מענה במקרה של מתקפה כמו זו שראינו, אלא שהרמטכ"ל הרצי הלוי ביטל אותה.

 

Photo by Michael Giladi/Flash90

זחיחות השלום והאמונה המוטעית בכך שתם עידן המלחמות הגדולות הביאו את הרמטכ"לים בעשורים האחרונים לקצץ את הצבא עד דק. כמו כן, מ-2004 עד 2017 קיצצו 80 אחוזים מימי המילואים, מה שאומר שאין מי שישמור על הגבולות:  "אנחנו חוסכים בגרושים ומאבדים מליארדים", מדגיש האלוף בריק.

הוא מבהיר כי גם הצפון הופקר, מה שאיפשר לחיזבאללה להתעצם בשנים האחרונות ב-150 אלף טילים ורקטות. גדי איזנקוט החליט בזמנו לחסוך בכח חי"ר וביטל את רוב החטיבות שאמורות לתת מענה להתפרצות חיזבאללה לשטח ישראל.

כעת מבהיר האלוף בריק יש לאמן את אנשי היישובים הסמוכים לגבול הצפוני ולהקים מקרבם פלוגות עם נשקים ארוכים. "הם היחידים שיהיו שם כדי להגן על ביתם".

עוד הוא מוסיף כי יש להקים מיד משמר לאומי לשאר איזורי הארץ בעזרת 200 אלף קצינים ולוחמים שאינם יוצאים למלחמה עקב הקיצוץ הנ"ל.

האלוף בריק פונה לכולנו ומדגיש כי זו כעת המלחמה של העורף: "על העם להתעורר מאשליות הביטחון שמכרו לו כל השנים ולהתכונן לאיום הקשה ביותר מאז קום המדינה".

האם ניתן להסתמך על השלום עם מצרים?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
6 חודשים לפני

נכון להחליף את כל חברי הקבינט במשתתפים נקיים מכל בעלי הגישה שכשלו והמיטו עלינו אסון לאומי
חייבים ראש חדש ונקי כדי להוביל מהלך מנצח
זה לא ענין אישי לתקן עוולות אלא ענין לאומי לנצח
הקשיבו לאלוף בריק
הקשיבו לדר מור
הקשיבו לאליהו אסיאן
הקשיבו לכל מי שלא הקשבתם לו עד עתה. לא כדי להוכיח מי צדק מול הדם שנשפך אלא כדי להציל ולנצח
ההסטוריה תשפוט ולא תסלח את מי שלא הקשיב ולא מקשיב בעת הזאת!

יגאל גיל
יגאל גיל
6 חודשים לפני

צה"ל שלח אתמול טנק וקבוצת חיילים, במטרה לראות מה תהא התוצאה. התוצעה היתה שמחבל ירה טיל נגד טנקים, וכתוצאה מכך נהרג חייל ונפצעו מס' חיילים. מסקנה- כניסה מסיבית של חיילינו לעזה, תגרום למאות או אולי אלפי חללים בקרב חיילינו. לכן המסקנה כי ניתן לפגוע בחמאס הנמצא במחילות מתחת לאדמה, רק ע"י הרעבה במשך חודשים. (כנראה שהרעיון להציף את המנהרות במי ים התיכון, דבר שייאלץ את החמאס לצאת החוצה, כדי לא לתבוע, לא עולה, כנראה בגלל שהחמס תכנן את המנהרות שלא יהיו מחוברות ביניהן.). לכן ניתן להרעיב את החמאס רק ע"י פינוי כל העזתים אם למצרים או לירדן, או להשתלט על איזור בצפון סוריה ליד החוף, ולשם להעביר את העזתים באוניות. הסיבה- ברגע שיישארו העזתים בדרום עזה, כל המזון והדלק והחשמל שיועבר לשם מסיבות הומניטריות, יועבר למנהרות של החמאס, דבר שיסכל את כניעת החמאס.

מיקי סבר
מיקי סבר
6 חודשים לפני

אנני מחסידיכם הגדולים.
כתבה גרועה מאוד. מבולבלת גם של המראיין וגם של בריק.
חבל.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום