חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חובת צפיה: כשדגלאס מאריי פגש את נציגת הצלב האדום

מה קורה כאשר דוברת הצלב האדום מתראיינת לתקשורת הישראלית ותוך כדי הראיון מתערב הסופר הבריטי דאגלס מאריי?

שתפו :

פלאש 90

דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, אליונה סיננקו, התראיינה השבוע ל-ynet Live והתייחסה לסוגיית החטופים בעזה: "אנחנו מנסים להגיע אליהם, להביא להם תרופות ולהביא מידע למשפחות".

לגבי הקשר בין הארגון לחמאס השיבה: "אנחנו מדברים עם חמאס בדרכים שונות ברצועת עזה ומחוצה לה. אנחנו ממשיכים לבצע פעולות, אבל כארגון הומניטרי בינלאומי, אנחנו לא יכולים לכפות את עצמנו עליהם, אלא אם מאפשרים לנו את הגישה הזאת".

לטענתה, הם ממשיכים לנסות לקבל מידע על החטופים בעזה, "אבל זקוקים לגישה (לחטופים) כדי שנוכל לבצע את משימתנו".

בשלב הזה התערב הסופר והפובליציסט הבריטי, דאגלס מאריי, שהתארח באולפן: "דרשתם שישראל תספק דלק לרצועת עזה. האם את יכולה לחשוב על עוד סיטואציה שבה צד אחד במלחמה מתבקש לספק דלק לאויבו?"

דוברת הצלב האדום השיבה: "אנחנו ארגון הומניטרי בינלאומי ותפקידנו לסייע לאזרחים בין אם הם אזרחים ישראלים או אזרחים פלסטינים".

מאריי: "מה אם אלה "אזרחי חמאס"?

סיננקו: "אני מצטערת, אנחנו מדברים על אזרחים, על אנשים שנקלעו למלחמה, על נשים וילדים, מבוגרים ואנשים עם מוגבלויות שצריכים עזרה ואנחנו שם כדי לספק להם את הסיוע ההומניטרי הזה".

מאריי: "זה כולל את האזרחים שירקו ברחוב על נשים שנאנסו ונחטפו עירומות?"

סיננקו: "אני מצטערת, אבל אני לא חושבת שהדיון הזה מוביל למקום הנכון. אנחנו מדברים על אזרחים. תפקידנו לסייע לאזרחים באשר הם".

מאריי: "כאשר את רואה את האנשים והמשפחות שמפגינות מול משרדי הצלב האדום, כשאת רואה את הדמעות שלהם והכאב שלהם, את מרגישה איזושהי מחויבות לעזור להם?"

סיננקו:"כן וכארגון הומניטרי זה מאוד מתסכל לראות את הכאב הרב של האנשים שאנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים לספק להם את התשובות על יקיריהם".

מאריי: "אפשר להגיד שהצלב האדום יותר קשוב לצרכים של הטרוריסטים הפלסטינים בכלא הישראלי?"

סיננקו:"אנחנו כפופים למנדט הבינלאומי באמנת ז'נבה. אנחנו חייבים לפעול בכפוף לחוק הבינלאומי".

 

צפו בקטע מהראיון:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
6 חודשים לפני

ותראו במה אלה עסוקים:

באש המלחמה הסכנה השקטה ממשיכה להכות. גלאנט שר ביטחון – חותם שוב ושוב על צוים מנהליים ללא שום טענה מוסברת נגד תושבים. פוקס אלוף פיקוד מרכז – לא שם מחסומים להגנה והורס מבנה בחומש.

זוכרים היטב ולא נעלם מלבנו, גם אם התקשורת משמאל ומימין בוחרת במשחק להתעלם. אבל לא תצליחו להעלים. הגישה הפסולה הזו שמסכנת מדינה ועם לא תצליח לעצור את הקוממיות. ההסטוריה של ארץ ישראל יודעת לתבוע מהם תשובות לשאלותיה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום