חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש מודיעין בכיר מעריך: "זה מה שיוביל אותנו למלחמה"

אלעזר שטורם מראיין את אל"מ במיל׳ רונן כהן, בכיר באמ״ן לשעבר שמנתח את הגזרה הצפונית ומסביר מדוע אין לאיראן אינטרס להצטרף למלחמה

שתפו :

פלאש 90

אל"מ רונן כהן אינו איש בשורות. לדבריו, המצב בעזה ישפיע גם על הצפון, וישראל היא זאת שקשרה בין הצפון לדרום, כשבזמן הפסקת האש עם החמאס, שמרה ישראל על הפסקת אש גם עם החיזבאללה.
לדעת אל"מ כהן, ישראל עשתה בקישור הזה טעות, משום שהחיזבאללה הודה שהמלחמה שפתח בה מול ישראל, לא היתה מתואמת עם החמאס.

אל"מ כהן מספר שבמהלך המלחמה מול החיזבאללה בצפון, כוח רדואן ופעילי חיזבאללה, מסתובבים על הגדר, ובזמן הפסקת האש, הם שבו להיערכות לתכנון פיגועים בישראל.
להערכתו של אל"מ רונן כהן, ישראל לא תיכנס למלחמה בצפון, אלא אם כן חיזבאללה תגרור את ישראל למלחמה כוללת.

אל"מ כהן מתייחס לאזרחים המפונים מהצפון ואומר, שתושבי הצפון אומנם אומרים, שלא יסכימו לחזור ליישוביהם, כל עוד החיזבאללה מאיים עליהם בצפון, אך הם ישובו לאותו מצב של טרום המלחמה, כשחלקם יפוצה, ו"חלקם ירגיש בנוכחות מוגברת של צה"ל בצפון". כמו כן, יבטיחו להם, שהחלטת 1701 של האו"ם על שטח מפורז בלבנון, תמומש.

לשאלה מדוע חיזבאללה לא גורר את ישראל למלחמה? הוא משיב, שנאסראללה חש שסינוואר "לקח לו את התהילה" של ניצחון על ישראל בטבח בדרום. מבחינת איראן, אומר אל"מ כהן, חמאס הצליח, כי איראן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה ללא הפרעה, ההסכמים בין ישראל לסעודיה נדחו, איראן מרתקת את הכוחות של ישראל בדרום ובצפון, וצה"ל מורתע.

כלומר, מסביר אל"מ כהן, לאיראן אין אינטרס לפתוח במלחמה כוללת מול ישראל, כי כל האינטרסים של איראן מתגשמים, והאיראנים זכו בהישגים במחיר זול מבחינתם, כשאפילו האמריקנים לא מגיבים כשאיראן תוקפת אותם, באמצעות שליחיה בתימן, בסוריה ובעיראק.

צפו בראיון המלא.

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום