Search
Close this search box.

פרופ' ירון זליכה: "קמפיין של הסתה מאורגנת של כל כלי התקשורת המרכזיים"

פרופ' ירון זליכה תוקף את עיתון "הארץ" על שלא התנצל על דבריו בענין ירידת ההשקעות בהייטק ותוהה "איפה 300 הכלכלנים שאמרו שירד דירוג האשראי?"

תגיות

שתפו :

פלאש 90

פרופ' ירון זליכה, ראש בית הספר לחשבונאות כלכלה וניהול כספים אומר, "זה היה קמפיין של הסתה מאורגנת שהשתתפו בו כמעט כל כלי התקשורת המרכזיים, מכתבים של 300 כלכלנים, ראשי משק, רוב מנהלי הבנקים והארגונים הגדולים. הם טענו שתי טענות סרק ועכשיו אנחנו מגלים שהן היו שקר וכזב".

יצויין כי פרופ' זליכה עמד אז באומץ בין הכלכלנים הידועים, די לבדו מול קמפיין ההסתה הכלכלי הזה והתנגד לו בכל תוקף.

זליכה ממשיך, "טענת סרק אחת היתה שאוטוטו חברות דירוג האשראי יוריד את הדירוג של ישראל. אני היחיד שטען שזה שקר וכזב. אפילו נכון לרגע זה בעקבות פרוץ המלחמה עדיין הדירוג לא ירד ובעזרת השם גם לא ירד. טענת הסרק השניה היתה שכל משקיעי ההייטק ברחו מישראל. עיתון ״הארץ״ פרסם נתונים על גבי נתונים. והנה התברר עכשיו כפי שטענתי אז, שכל הירידה התרחשה בגלל מדיניות הריבית באמריקה בשנת 22 בזמן ממשלת בנט לפיד. מסוף 22 נשמרה היציבות ולאורך 23 לא היתה ירידה. כל הטענה הזו היתה שקר מכוון".

זליכה תוהה האם כקרדום פוליטי מותר להשתמש בשקרים שהם ידעו שהם שקרים? עיתון "הארץ" מפרסם היום נתונים שמפריכים את דבריו. הם לא ראו לנכון להתנצל על דבריהם בעבר. "פשוט בושה. עיתון שהיה בעבר עיתון ציוני חשוב. והיום המדור הכלכלי שלהם מותח ביקורת על חברות הדירוג איך הם לא הורידו את דירוג האשראי של ישראל. עם חברים כאלה לא צריך אויבים".

פרופ' זליכה אומר כי כדי לקדם את מדינת ישראל אנו זקוקים לדיון כלכלי מעמיק ואמיתי. "הנה אנחנו כאן מנהלים שיח פתוח. אבל אצל השמאל אם אתה לא שר לפי החליל שלהם בדיוק עד הקצה, אתה אדם מסוכן ומותר להכפיש אותך ולהמציא עליך שקרים ודיבה. זו בדיוק הקונספציה שהובילה אותנו לאסון. מי שחושב אחרת צריך להשתיק אותו, לטאטא אותו, לסתום לו את הפה. זו הקונספציה".

 

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום