Search
Close this search box.

המידע המלא על הוספיס ביתי

שתפו :

pixabay

לראות אדם קרוב מגיע לסוף ימיו, בין אם בשיבה טובה ובין אם כתוצאה ממחלה, זו חוויה מאתגרת ולא פשוטה בכלל. בעבר, הדרך היחידה לטפל באדם חולה הייתה על ידי אשפוז בבית חולים. שם עמד צוות רפואי לרשותו של המטופל מסביב לשעון ושם, היה הציוד הדרוש כדי לתת מענה מקצועי למטופל במידת הצורך. היום אנחנו יודעים כי קיימות אפשרויות נוספות, טובות לא פחות. הוספיס ביתי היא דרך ללוות את האדם הקרוב לנו לקראת סוף ימיו. היום אפשר ליצור תנאים אשר יעניקו לאדם הקרוב את כל המענה לו הוא זקוק בלי שום בעיה. במאמר הבא נדבר בהרחבה על הפרוצדורה ועל כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

מה היתרונות של ליווי קרוב מהבית

לפני שנצלול לפרטים הטכניים ונסביר איך הוספיס בית נראה, אנחנו רוצים להזכיר את היתרונות של שימוש באופציה הזו:

ראשית, אנחנו נותנים למטופל זכות לבלות בימיו האחרונים בסביבה מוכרת לצד חבריו ומשפחתו:
בית חולים הוא במידה רבה מקום מנוכר. אמנם, הצוות הרפואי עושה כמיטב יכולתו כדי להעניק לכל מטופל את הטוב ביותר. אבל לא דומה הדבר למגורים בבית הפרטי של המטופל, בסביבה המוכרת לו, לצד אנשים שהוא אוהב. הוספיס בבית נותן למטופל את המסגרת והתנאים ללכת לבית עולמו תוך שמירה על כבודו.

שנית, אנחנו יכולים לתת למטופל באופן הזה מענה איכותי יותר לא פעם:
כאמור, הצוות הרפואי במוסדות הציבוריים עושה את הטוב ביותר האפשרי. אבל כאשר ישנם הרבה חולים הזקוקים לתמיכה, לא תמיד אפשר לתת לכל אחד את המענה הצמוד לו הוא זקוק. בבית לעומת זאת, הטיפול כולו מיועד לאותו מטופל. כלומר, האחות המגיעה לבקר באה רק לכבודו, הרופא מגיע למענו. בני המשפחה והקרובים סובבים אותו כל הזמן והוא בעצם 'עטוף', כל העת, באהבה גדולה ובמענה אישי ומקצועי.

שלוש, אנחנו יכולים לשמור על המטופל מהתפתחות של מחלות נלוות:
בבית חולים, מטבע הדברים, מתגוררים אנשים חולים, בהן המטופל עצמו יכול להידבק. באופן מפתיע דווקא בסביבה הביתית אנחנו יכולים לשמור על סטריליזציה גבוהה יותר ולמנוע הרבה מאוד נזק עתידי אפשרי.

איך נראה תהליך הקליטה של המטופל הביתה

במסגרת הוספיס בית אנחנו נרצה לספק למשפחה של המטופל ולקרוביו שני דברים מרכזיים. הראשון, את הציוד הדרוש כדי שיוכלו לטפל באדם הקרוב ולספק לו את כל צרכיו. שנית, אנחנו נרצה להעביר מידע מקצועי, על מנת שהקרובים ידעו בדיוק מה לעשות במידת הצורך. אל דאגה, אתם לא תדרשו ללמוד לפתע לימודי אחיות או להפוך רופאים מנוסים. עם זאת, ככל שיהיה ברשותכם יותר ידע, כך תרגישו ביטחון רב יותר בזמן שאתם סועדים את הקרוב שלכם.

השירות נוצר כדי לספק לכם את כל הדרוש לכם ולקיים את הסידורים הנדרשים כדי שתהיה לכם האפשרות להפוך את הבית להוספיס. נזכיר כי אמנם במישור הרגשי אין כל ספק כי אנחנו מדברים על אתגר משמעותי. אבל במישור הטכני, כל עוד אתם זוכים לליווי מלא של אנשי מקצוע, ניתן להפוך את ביתכם להוספיס בקלות רבה יותר ממה שאתם מדמיינים ברגע הראשון.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום